Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI
20.1.2020 | Petr Miler
Co mají společného Škoda Octavia a Bugatti Veyron? Krom mateřského koncernu za jejich zády zdánlivě nic, jsou tu ale zjevně spojitosti, které jim působí podobné potíže.
Levné Bugatti neexistuje. Je jedno, jestli se zaměříme na předválečné modely, stroje z 90. let nebo moderní typy, na všechny potřebujete desítky milionů korun. Z Veyronů je v tuto chvíli nejlevnějším kusem v Evropě jeden z exemplářů nabízených ve Velké Británii, který stojí v přepočtu přes 32 milionů Kč. Stačí 950 průměrných platů před zdaněním a máte to. Aj.
Spousta peněz, i tak se ale najdou ještě levnější kousky, jen za nimi musíme zamířit na druhou stranu Atlantiku, kde jsou Bugatti obecně o něco dostupnější. Loni jsme vám ukazovali v tu chvíli nejojetější a nejlevnější Veyron, který byl s více jak 43 000 km v prodeji za 900 tisíc dolarů (20,5 milionu Kč). Ještě levnější kus ale našel na trhu muž, který vlastní americkou půjčovnu výjimečných aut Royalty Exotics. A zjevně neodolal pokušení nabídnout i takový stroj svým zákazníkům, neboť už dříve jedno podobné v portfoliu měl.
Cenu neupřesnil, konstatoval však, že šlo nejlevnější vůz tohoto druhu na celém světě. Jak už ovšem nejspíše tušíte, taková koupě se neobejde bez jistých „ale”. Auto bylo částečně poškozené, především ale mělo porouchaný motor. Občas vynechávaly zápaly a vůz celkem pochopitelně odmítal přepnutí do více jak 750koňového režimu. Normální člověk by se asi se 750 koňmi spokojil, ale když už si koupíte Bugatti za desítky milionů, asi chcete víc.
Auto nejprve svěřil servisu, který odhadl cenu jeho opravy na - podržte se - 200 tisíc dolarů. To je 4,5 milionu korun, za takové peníze se kupují špičková celá auta, u Bugatti je to účet za opravu dílčích potíží. Novopečený majitel tedy dodává, že suma mezi 50 a 60 tisíci dolary (tedy okolo 1,25 milionu Kč) odpovídala opravě oněch vizuálních nedostatků, mj. poškozených či chybějících karbonových dílů, i tak je ale okolo tří a čtvrt milionu Kč za opravu vynechávajícího motoru neskutečná suma.
Dotyčný se tak rozhodl si vůz za pomoci kolegů, kteří pečují o půjčovaná auta, opravit sám a dobře udělal. Vzhledem k charakteru potíží sázel na tzv. váhu vzduchu, známou to Achillovu patu i úplně obyčejných aut koncernu VW (u nás hlavně starších Octavií TDI), která na Veyron stojí v záplavě superdrahých náhradních dílů mrzkých 200 dolarů (4,5 tisíce Kč). To proto, že i tato exkluzivita používá komponent montovaný na motory W12 a 2,5 R5, z nichž zejména ty druhé jsou frekventované.
Problém se skutečně ukázal být v této banalitě a po výměně snímače množství nasávaného vzduchu všechny nepříjemnosti zmizely. A vzhledem k tomu, že zkušební jízda proběhla ještě s částečně odstrojeným vozem, můžeme vidět Veyron prohánět se po veřejných silnicích v dosti neobvyklé podobě s chybějícími částmi karoserie. Že je i tehdy rychlý jako čert a pozornost na sebe poutá ještě více než kdy jindy, nepochybujte ani na vteřinu.




















Tak trochu domácí oprava Bugatti Veyron nám dovoluje prohlédnout si tento superstroj i z pohledů, které se nám běžně nenaskytnou. O následné jízdě s částečně odstrojeným autem ani nemluvě
Zdroj: Royalty Exotic Cars@Youtube
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď už s VW dokonce jezdí, ač je to miliardář
dnesNadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nejnovější články
BMW prodělává kvůli americkým clům 250 milionů Kč denně, jednání s Trumpem tak vzalo do vlastních rukou
před 5 hodinamiNěkdejší japonské Ferrari pro chudé už není pro chudé, nejlepší verze s minimálními nájezdy dnes stojí desítky milionů
před 7 hodinamiTak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
před 8 hodinamiVW se chce zachránit s pomocí svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne ve velkém jako hotovku
před 10 hodinamiFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva