Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na jediném dílu nejcennějšího moderního Ferrari šlo za dva roky vydělat 12 milionů
6.8.2019 | Mirek Mazal
Nejen celá auta, ale i komponenty k výjimečným hypersportům nabírají na ceně až bláznivým způsobem. Na jeden z mála volných motorů k Ferrari LaFerrari dnes potřebujete skoro třikrát více peněz než v roce 2017.
Hybridní Ferrari LaFerrari bylo vyrobeno v omezené sérii 710 kusů. Z toho vyšlo 500 aut na ta s karoserií kupé a 210 exemplářů vyjelo z továrny s otevřeným nebem nad hlavou ve verzi Aperta. Všechny z nich vůbec poprvé v historii italské značky používají hybridní techniku, tedy spojují tradiční spalovací agregát s elektromotorem. Ten dokáže obnovit kinetickou energii získanou při zpomalování a následně ji použít k pohonu vpřed.
Kombinace motorů dává výkon 708 kW (963 koní) a točivý moment 900 Nm, který směřuje na zadní kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku. Není divu, že stovka je otázkou tří sekund a dvoumístná silniční raketa uhání rychlostí až 350 km/h. Výše zmíněná fakta jsou spolu s exkluzivitou aut této značky jednou z příčin nezastavitelně rostoucí hodnoty každého LaFerrari.
Koupě hybridního Ferrari se stalo zárukou dobře provedené investice. Rostoucí vzácnost se nejlépe zrcadlí ve srovnání některých cen v rozpětí dvou let. Jen holý zánovní motor byl v roce 2017 prodáván za 285 tisíc dolarů (6,6 milionu Kč). Úplně ta stejná jednotka s nájezdem stále jen 32 kilometrů je nyní znovu v prodeji za 800 tisíc dolarů (18,4 milionu Kč).
Dvouletý nárůst ceny o téměř 12 milionů českých korun je až bláznivý a zrcadlí vývoj poptávky po žádaném Ferrari. Pochopitelně, nikde není psáno, že se za 12 milionů skutečně prodá, s ohledem na cenu LaFerrari a fakt, že automobilka už žádný nový motor nevyrobí, ale není těžké uvěřit tomu, že se tak skutečně stane. Pokud byste si jej před léty pořídili, mohli byste být dnes o dost bohatší lidé.
Pro úplnost dodejme, že poslední (celé) LaFerrari nabízené v aukci proti sobě svedlo bohaté zájemce z celého světa. Na aukci společnosti RM Sotheby's se dražitelé tak dlouho přepláceli, až se 210. exemplář Aperty prodal za neskutečných 8,3 milionů Eur (214 milionů Kč). Jakou sumu by si nástupce Enza vynutil teď, je otázkou, méně by to ale jistě nebylo.



Motor Ferrari LaFerrari byl v roce 2017 za 6,6 milionu Kč. Po dvou letech je ten stejný motor v prodeji o 11,8 milionu Kč dráž
Zdroj: Ebay
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 44 minutami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 2 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 3 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
