Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na okruhu umí, v provozu ne? Jedna z prvních žen ve Formuli 1 přišla o řidičák
21.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Susie Wolff se stala jednou z prvních žen, které okusily atmosféru závodu F1. Teď okusí zákaz řízení v běžném provozu, na dlouhých 6 měsíců.
Jméno Susie Wolff vám zřejmě nebude neznámé, koneckonců není mnoho žen, které by se pohybovaly v prostředí motorsportu, natož na takové úrovni. Skotská závodnice skončila svou kariéru těsně pod nejvyššími příčkami, neboť po letech strávených ve Formuli 3 či DTM byla angažována na post testovacího jezdce u Williamsu.
V letech 2014 a 2015 se tak objevila na tratích během tréninků na Velkých cen Velké Británie, Německa a Španělska. Stala se tak jednou z prvních žen, které se v ef-jedničkách dostaly tak vysoko - v roce 2014 se stala po 22 letech první dámou od časů Giovanny Amati, která něco takového dokázala. Poté ovšem na svou závodní kariéru rezignovala, přijala místo televizní komentátorky a zároveň i ambasadorky u Mercedesu.
Na její kariéře se ovšem nyní objevila černá skvrna, neboť Susie přišla na šest měsíců o řidičský průkaz. Nikoliv o závodní licenci, ale o běžný řidičský průkaz, který ji opravňuje k řízení na veřejných komunikacích. Své konto v uplynulých měsících zatížila dvěma přestupky, kdy překročila povolenou rychlost.
Původně ji byl vyměřen šestiměsíční zákaz řízení již loni v listopadu, proti tomu se ale odvolala k soudu. Slyšení u něj bylo naplánováno na minulý pátek a nelze říci, že by u něj Wolff dosáhla svého. Soudce veškeré protiargumenty závodnice odmítl, neboť v mezičase došlo k jejímu dalšímu přestupku - poblíž svého domova v East Hanney v hrabství Oxfordshire byla nachytána, jak jede rychlostí 35 mph (56 km/h) v zóně, kde je povoleno maximálně 30 mph (48 km/h).
Z našeho úhlu pohledu nejde o ten typ překročení rychlosti, který by měl podporovat tak přísný trest a chápeme proč Susie Wolff argumentovala tím, že „není žádnou pouliční závodnicí“. Stejně tak naznačovala, že soudní zákaz může mít negativní vliv na její charitativní činnost, do které spadá i angažování v kampani Dare To Be Different. Ta má podpořit ženy, aby se nebály více prosazovat v motorsportu. A pochopitelně může znamenat i problém s jejím angažmá u Mercedesu, které dost možná nebude chtít spojovat své jméno s někým, kdo je takto trestaný za dopravní přestupky.
Nic z toho ale nebylo bráno v potaz. Susie Wolff se tedy nyní musí vyrovnat s půlroční ztrátou řidičského průkazu. Zároveň musí uhradit i pokutu 500 liber (cca 15 550 Kč), stejně jako náklady vzniklé při soudním řízení (345 GBP/10 725 Kč) a ještě dodatečný poplatek zvaný Victim surcharge (15 GBP/470 Kč), který jde na konto obětí silničních nehod.
Dodejme, že dívčí jméno Wolff je Stoddart a jejím manželem je Toto Wolff, bývalý rakouský závodník, investor a aktuálně spolumajitel a výkonný ředitel týmu Formule 1 Mercedes AMG Petronas. Jestli ji toto „spojenectví” pomůže udržet si alespoň práci pro Mercedes, ukáže až čas...
Susie Wolff se v roce 2014 zúčastnila závodního víkendu při Velké ceně Velké Británie v Silverstone, jako první žena po 22 letech. Svou závodní kariéru ukončila dobrovolně, nyní však nemůže ani za volant silničních vozů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva