Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na prodej je zpackaný sen o vlastnictví Ferrari pro vyvolené, jeden detail zaslouží obdiv
28.12.2019 | Mirek Mazal
Napodobování „běžných” Ferrari je celkem obvyklé, tak proč rovnou nezkopírovat to nejlepší z nich? To si asi řekl autor tohoto stroje a znalé jistě nezmate, s řešením výfuků si ale pohrál.
Okruhové FXX je jedním z nejpozoruhodnějších modelů Ferrari posledních dekád. Vyrobeno bylo jen 30 exemplářích na základech ikonického Enza a za své technické parametry se nemusí stydět ani dnes. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 2,5 sekundy a podle nastavení aerodynamiky a převodů může uhánět rychlostí až 391 km/h.
Strojovna o výkonu 588 kW (799 koní) a 686 Nm byla určena výhradně na uzavřené tratě, kde ji veškerý zajišťoval servis tým techniků přímo z Ferrari. Zákazníci za každý vůz zaplatili bezmála 60 milionů korun a dodnes mají zajištěný veškerý komfort během okruhových dní, které pořádá přímo automobilka.
Všech 29 dostupných aut bylo okamžitě vyprodáno, poslední vůz z edice dostal darem Michael Schumacher. Zbytek sebevíc vlivných zájemců mělo prostě smůlu a někteří své zklamání těžko skrývali. Zvláštní způsob uspokojení chtíče našel ruský kutil, který se pustil do přestavby Nissanu 300ZX z roku 1991.
Vznikla tak hodně krkolomná napodobenina exkluzivního Ferrari. Jen vzdáleně podobná kopie originálu byla tvořena mezi léty 2006 a 2007 ze sklolaminátu podle uniklých fotek továrních aut z Maranella. Výsledek by tomu odpovídal, protože hotové dílo vypadá jako špatně složená zkušební mula pro první fázi testovacího procesu. Místo pozdějšího sešrotování ale tento chatrný stroj vyjel na silnice.
Ruský plagiát má motor vepředu, už jen proto nemůže být roven skutečnému FXX. Povedlo se naznačit tvarování některých dílů přední či zadní části, úplně mimo jako zbytek není ještě čelní osvětlení a bylo by nefér nepochválit snahu přesně převzít styl vyvedení čtyř koncovek výfuků. Ty nejsou falešné, ale vyvedení skrz zavazadlový prostor, to si zaslouží obdiv. Exteriér tedy aspoň říká, co bylo inspirací, zato interiér nenapovídá vůbec ničím.
Uvnitř rádoby Ferrari čeká zašlý kokpit s červenými sedadly. Rozložené části zaprášené kabiny nemají své místo, možná některé kusy patři do zpustošeného motorového prostoru. Nic k chlubení, a to vůz sloužil na výstavy a jiné motoristické akce. Teď hledá nového majitele s ochotou dát na stůl 300 tisíc rublů (111 tisíc Kč). Pochybujeme, že se někdo takový najde, ale kdo ví.
Nissan 300ZX z roku 1991 měl vypadat jako Ferrari FXX, obdiv si zaslouží leda funkční výfuky vyvedené v místě světel
Pár podobných spojitostí se najde, ale k originálů má ruský plagiát hodně daleko
Zdroj: Avito
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem byl kritický
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera