Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je neobvyklé auto nejbohatšího Evropana. Chtěl sám řídit vůz pro fandy, a tak si nechal postavit tohle, dvě skla vzadu nemá pro legraci
11.9.2024 | Petr Miler
Jeho jmění se počítá na biliony korun a je nejen nejbohatším Evropanem, ale i jedním z hrstky nejmajetnějších lidí světa. Jemu podobní obvykle cestují na zadních sedadel nejdražších limuzín, ale co když si takový člověk usmyslí, že chce sám řídit slavný hot hatch Peugeotu?
Peugeot 205 GTI je jedním z praotců rychlých kompaktních hatchbacků, v posledních dekádách velmi oblíbeného to typu aut. Nepříliš nápadným vozem byl už v době svého vzniku, dnes se za ním na ulici ohlédnou jen znalci. To ale nakonec patří mezi jeho výhody - malý Peugeot uměl a stále umí nabídnout spoustu řidičských zážitků, aniž by dráždil kohokoli krom toho, kdo sedí za jeho volantem.
Nakonec tedy není divu, že právě po tomto autě svého času zatoužil také Bernard Arnault, vládce konglomerátu LVMH a mimořádně bohatý člověk. S majetkem odhadovaným na víc jak 173 miliard dolarů je nejen nejbohatším Francouzem, ale i nejbohatším Evropanem a pravidelně se objevuje také mezi nejbohatšími lidmi světa - aktuálně ho Forbes řadí mezi nejlepší trojku po boku Muska a Bezose. Pro lepší představu: Ona suma v dolarech představuje asi 4 biliony Kč, bavíme se tedy 4 000 miliardách Kč, pro normálního smrtelníka nepředstavitelná hromada peněz.
Arnault se nestal miliardářem přes noc, dnes 75letý muž byl extrémně bohatý už v roce 1990, kdy si s majetkem v řádu stovek miliard korun mohl dovolit prakticky cokoli. Chtěl ale zůstat mimo pozornost a občas se sám projet s autem pro fandy, a tak si koupil právě zmíněnou 205 GTI. Bylo to jistě pozoruhodný krok sám o sobě, z ekonomického hlediska to ale byla vlastně velká nuda - pro Arnaulta to tou dobou muselo být srovnatelné s tím, když jsme si my koupili Pedro. Jenže člověk jako on si nemůže dovolit brázdit ulice v obyčejném voze jen tak.
Jeho bohatství láká i desperáty, a tak běžně cestuje pouze obrněnými luxusními limuzínami, jak byste ostatně čekali. A jezdit v obyčejném kompaktu by pro něj bylo vedle toho příliš riskantní. Vzdát se naplnění touhy řídit GTI ale nechtěl, a tak šedé GTI na fotkách níže nechal upravit podle svých představ.
Hned jako nové tedy putovalo do specializované firmy, kde bylo vybaveno ochrannými prvky proti napadení. Arnault si objednal bezpečnostní obrnění druhého stupně a do konstrukce vozu tak byly zapracovány výztuhy, tlusté plechové panely a silnější okna. Na autě to skoro není vidět, prozradí ho primárně jen otevření pátých dveří, na které úpravce nechtěl sahat, aby zachoval jejich funkčnost. Ochranu posádky tedy vyřešil instalací dodatečné přepážky včetně druhého skla za zadní sedadla. Kdyby tedy Arnault s vozem vyrazil třeba na nákup croissantů, ty by mu cestou domů rozstřílet mohli... Jeho samotného ale ne.
Samozřejmě nemohlo zůstat jen u ochrany navíc, auto tedy dostalo také nové odpružení a jiné, logicky výkonnější brzdy. Motor ovšem zůstal bez úprav. Interiér pak byl doplněn o černé kožené sedačky, klimatizaci a posilovač řízení, které se standardně nedodávaly.
Původní majitel chtěl co nejvíc splynout s davem, přitom mít jistotu bezpečí, proto také vysoká odolnost na první pohled není vidět. Šedý lak z továrního vzorníku jistě též pomohly, jen si nakonec nejsme jisti, jak moc zbylo z tolik kýžených řidičských zážitků, neboť pohotovostní hmotnost auta narostla až k hranici 1 400 kilogramů. Bernard A. si na každý pád tohle auto užíval, a to docela dlouho - osobně jej řídil až do roku 2009, kdy jej prodal soukromému sběrateli, byť s nájezdem jen asi 14 tisíc km.
Nyní jej vlastní další Francouz, který by vůz rád poslal do světa přes specializovaného prodejce z Montussanu s pořád jen 15 tisíci kilometry na tachometru. Cena není nízká, 59 990 euro znamená asi 1,5 milionu Kč. Ale jak jinak byste se dostali k obrněnému Peugeotu 205 GTI, navíc s takovou historií?




















Malý francouzský hot hatch po Bernardu Arnaultovi odolá palbě z ručních zbraní. Na první pohled jeho hroší kůže není vidět , to musíte aspoň otevřít zadní dveře. Foto: Automobile Privée by Bordeaux, publikováno se souhlasem
Zdroj: Automobile Privée by Bordeaux@Leboncoin
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 2 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
