Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenci odstrojili novou Toyotu Supra a ukázali, co je ve skutečnosti zač
20.10.2019 | Petr Miler
Už dávno před odhalením nové Supry bylo jasné, že tohle auto vzejde ze spolupráce Toyoty s BMW. Jak moc je ale tohle auto Toyota a jak moc BMW? To nepřestává udivovat.
Není přehnané říci, že nová Toyota Supra je zklamáním. Neznamená to, že by šlo o špatné auto a už vůbec nemusí být obchodně neúspěšné, velmi ale pochybujeme o tom, že si jej pořídí větší množství z těch, kteří snili o jejím návratu pod plakátem předchozí generace ve svém pokoji. Důvod lze shrnout do tří slov: Není to Toyota.
Mohli jsme stokrát vědět, že ji Japonci chystají ve spolupráci s BMW, přesto zaskočilo, jak málo z Toyoty na celém autě zůstalo. Sama automobilka ze země vycházejícího slunce navíc dopředu mnohokrát tvrdila, že se se svým německým partnerem pouze domluvila na společných základech a pak si obě firmy šly vlastní cestou, přičemž většina práce na podobě finálního produktu je její. Realita tak ale od začátku nevypadá.
Stačí letmý pohled a Supra dělá dojem spíše jakési repliky, kdy někdo vzal existující auto jiného výrobce, navlékl na něj karoserii vozu, který chtěl mít a v interiéru vyměnil nanejvýš pár log a dílčích komponentů. Přesně tak vůz působí a ať už funguje jakkoli, minimálně nadšence jen rozčiluje. Chybí jim japonský motor, japonský interiér, japonský charakter.
Vše v tuto chvíli nasvědčuje tomu, že Toyota v prvé řadě poskytla BMW prostředky na to, aby zajistila naprosto většinu práce na vývoji a přípravách výroby a poté si pohrála jen s tím, co lze snadno změnit. Bizarně to dosvědčily už dosavadní svolávací akce, kdy se majitelé Toyot museli dostavit k dealerům BMW k opravě, to je zcela nevídaná věc. A další důkaz přichází od nadšenců z Daily Driven Exotics.
Ti se rozhodli koupit si co nejlevnější novou Supru, aby si dále mohli hrát s jejím vzhledem a technikou. Jako první se rozhodli vůz v základní červené barvě odít do nápadnější zelené fólie, s níž bude připomínat spíše Lamborghini, což pochopitelně znamenalo auto z velké části odstrojit. A při té příležitosti je nenapadlo nic lepšího, než se podívat, které díly na autě nesou logo Toyoty které BMW.
Nebyli zdaleka důslední, jen letmým zkoumáním ale došli k závěru, že tohle auto je tak z 90 % BMW. Odpovídá to skóre 18:2 pro mnichovskou automobilku, která se postarala evidentně o všechny díly od prkotin až po klíčové komponenty. Že je od BMW motor a vše okolo, je jasné, ale BMW jsou i brzdy, nápravy, tlumiče, těsnění okolo zámků, všechny plastové drobnosti, akumulátor a dokonce i výfuk. Je skutečně otázkou, v čem se skrývá vstup Toyoty za situace, kdy nemá na svědomí vývoj žádného klíčového komponentu, který ovlivňuje jízdní projev vozu? Je navíc třeba dodat, že co není BMW, to je stejně z Německa - letmo převodovka, skla nebo plynové vzpěry víka kufru.
Podpis Toyoty byl objeven pouze na předním nárazníku a vnitřní plastové výplni dveří. To je vše, tedy pomineme-li viditelná loga na karoserii, krytu motoru nebo středu volantu. Docela by nás zajímalo, jestli alespoň tyto díly pochází od Toyoty i v případě BMW Z4, pak by šlo mluvit alespoň o spolupráci, třebaže v naznačeném poměru. Ať tak či onak je teď definitivně jasné, že nová Supra je prostě BMW s pár specifickými prvky od Toyoty, víc nic. A není divu, že ji třeba nejlepší ze současných moderátorů Top Gearu nemůže vystát.


















Nová Supra je ještě méně Toyotou, než se dosud zdálo, podpisu japonské automobilky na ní nenesou téměř žádné díly
Zdroj: Daily Driven Exotics@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Jaguar Land Rover ani po pěti týdnech od zavření všech továren naplno nerozjel výrobu, známky života ale už vykazuje
9.10.2025
Britové si mohou gratulovat, svými nesmyslnými tlaky mohutně vhání kupce aut i peníze do rukou Číňanů
9.10.2025
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
