Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenec v terénu zkusil, zda Tesla Model X funguje jako SUV. Tady je výsledek
15.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někteří mu říkají první elektrické SUV, je to ale spíše crossover mezi SUV a silničními auty. Přesto má pohon všech kol a vyšší stavbu, co tedy vydrží?
Nora Bjørna Nylanda, jednoho z nejznámějších evropských fanoušků Tesly, jsme si mohli představit již v polovině listopadu. V té době začaly klesat teploty k bodu mrazu i pod něj, pročež se majitel Modelu X rozhodl vyzkoušet, kterak elektrický crossover odolá nástrahám zimy. Žádná sláva to nebyla, také ale nešlo o nikterak extrémní podmínky, na norské poměry rozhodně ne.
Již před oněmi čtyřmi týdny jsme přitom naznačovali, že zajímavější bude vidět odolnost vozu ve chvíli, kdy „přituhne“. Na příchod větších mrazů jsme nemuseli dlouho čekat, přičemž Nyland v mezičase zamířil z Norska do Spojených států. Po tu dobu přitom ponechal Model X na mrazu na letištním parkovišti, což neskončilo zrovna slavně - prasklo totiž čelní okno a po šestidenním odpočinku přišel vůz o 100 km dojezdu.
Po výměně okna se Nyland rozhodl, jaké je to strávit ve voze noc při -17 stupních Celsia, nejnověji pak s Teslou vyrazil do zasněženého a zamrzlého terénu, aby vyzkoušel, jak moc auto funguje jako SUV. Ani z tohoto testu se Model X nevrátil bez šrámu, neboť po chvíli brodění sněhem došlo k zapadnutí, utržení plastového lemu blatníku, odtržení čelního nárazníku a rovněž k poškození bočního senzoru. Oprava by přitom měla stát zhruba 2 000 Eur (cca 51 300 Kč), pročež je již Nylandovi jasné, kam půjdou peníze na vánoční dárky.
Jak k tomu došlo a jak vypadají veškeré následky, vám odhalí obrázky níže. Na videu také můžete vidět, že ačkoliv je Model X crossoverem mezi SUV a MPV, řekněme, v rámci jízdy v terénu vám umožní maximálně přizvednutí podvozku. Nejsou tu ovšem žádné uzávěry diferenciálů, žádné redukce... jednoduše proto, že Tesla s výlety mimo zpevněný asfalt navzdory vyšší stavbě karoserie vozu prostě nepočítala.
Je přitom nutné dodat, že s ohledem na tato fakta si Model X vedl na mnoha úsecích vcelku dobře, zejména s ohledem na nezkušenost majitele, který bez skrupulí šlape na brzdy ve chvílích, kdy klouže z kopce dolů, čímž dochází k zablokování kol. Nicméně stejně tak musíme zmínit, že s něčím podobným by si poradil i běžný rodinný hatchback. Tedy mnohem levnější vůz bez adaptivního podvozku.
Jáma plná bahna a zakrytá tenkým ledem by pak dozajista byla konečnou i pro řadu moderních benzinových či dieselových SUV, ale to už spekulujeme. Zajímavější je Nylandovo varování, abyste toto raději nezkoušeli, neboť Tesla by se tak snadno mohla vymanit z povinností daných zárukou. Snad ale nemyslí, že byste mohli přijít o záruku, pokud se svým elektrickým crossoverem vyrazíte třeba po zasněžené a zamrzlé polňačce ke své chatě - něco takového by vůz podle všeho zvládnout měl...















Jak funguje Tesla Model X v zasněženém a zamrzlém terénu? Na jednu stranu možná lépe, než byste čekali. Nicméně stačilo málo a z celého experimentu se stal poměrně drahý špás
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 11 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
