Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Náhodné setkání v Monaku ukazuje, jak neuvěřitelně se auta za čtvrtstoletí zvětšila
3.11.2018 | Petr Prokopec
Že jsou auta stále větší, tak nějak víme. Přesto je pozoruhodné vidět na vlastní oči že i pár dekád staré monstrum své doby vypadá vedle obyčejného nového auta jako hračka.
Bugatti EB 110 je jedním z nejméně doceněných aut historie. Vůz byl odhalen 15. září 1991, tedy na den přesně 110 let po narození zakladatele značky, odtud jeho název. V případě výkonu a dynamiky se bavíme o docela jiných cifrách - pohon dvoumístného měl na starosti dvanáctiválec se čtyřmi turby produkující 550 koní.
Při dnešních výkonech nejde o zas až tak dechberoucí cifru, což ostatně platí také o verzi SS, která dorazila rok po základním modelu a disponovala rovnou 600 koňmi. Právě toto provedení - ve žluté barvě - si přitom pořídil Michael Schumacher. Stalo se tak přitom až v roce 1994 a pro Bugatti se jednalo o vdechnutí čerstvé krve do žil, do té doby byl vůz mediálně pomalu neviditelný.
Dnes bohužel již musíme konstatovat, že znovuzrození značky bylo velmi krátké, již v roce 1995 totiž zkrachovala. Nedokončená šasí pak převzala společnost B Engineering, která na jejich základech postavila podivně tvarovaný supersport Edonis. Ten se přitom právě díky svým tvarům dočkal pomalu větší slávy než předchůdce, i když i ta je momentálně již lehce pozapomenuta.
Proč o tom ale hovoříme? Především kvůli videu, které se nedávno objevilo na YouTube a jenž mapuje ojedinělý průjezd Bugatti Monakem. EB 110 bylo součástí supersportovní kolony, ve které figurovaly také mnohá Lamborghini či Porsche. Nás ovšem nejvíce zaujal právě vůz z Molsheimu, a to hlavně ve chvíli, kdy se vedle něj objevilo moderní Audi A4 dokazujíc, jak moc se auta zvětšila.
Každý má totiž pocit, že pokud se mluví o voze s dvanáctiválcem schopným uhánět rychlostmi okolo 350 km/h, musí jít o monstrum, které má vůbec problém se vejít na silnici, natož poskládat do jediného jízdního pruhu. EB 110 však nemůže být dále od tohoto mýtu. Na délku mu totiž naměříme 4 400 milimetrů, tedy prakticky totéž, co současné Škodě Fabia Combi. Ta má sice větší zavazadelník, ale pod kapotou jen tříválec.
Vůči takovému Lamborghini Countach, jenž se ve zmiňované koloně objevuje rovněž, je to pak právě český kombík, jenž by mohl být titulován jako monstrum. Italský supersport je totiž na délku dokonce kratší, od přídě k čumáku mu naměříme jen 4 140 milimetrů. Tedy o nějakých 10 cm méně než Fabii Combi. Hatchback je však stále menší než Lambo, a to pro změnu o patnáct čísel.
Auta se zkrátka zvětšila neuvěřitelným způsobem a až příště uvidíte některé z monster své doby na samostatných záběrech, nepodléhejte dojmu, že si mohou tykat i s těmi současnými. Bugatti EB 110 GT se může rovnat leda současné Fabii...













Bugatti EB 110 s dvanáctiválcem pod kapotou máme tak nějak automaticky zařazené v přihrádce monster





Ve skutečnosti je však kupé jen o trochu větší než Škoda Fabia Combi a vedle moderního Audi A4 působí trochu jako hračka
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 8 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 9 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
