Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Náhodné setkání v Monaku ukazuje, jak neuvěřitelně se auta za čtvrtstoletí zvětšila
3.11.2018 | Petr Prokopec
Že jsou auta stále větší, tak nějak víme. Přesto je pozoruhodné vidět na vlastní oči že i pár dekád staré monstrum své doby vypadá vedle obyčejného nového auta jako hračka.
Bugatti EB 110 je jedním z nejméně doceněných aut historie. Vůz byl odhalen 15. září 1991, tedy na den přesně 110 let po narození zakladatele značky, odtud jeho název. V případě výkonu a dynamiky se bavíme o docela jiných cifrách - pohon dvoumístného měl na starosti dvanáctiválec se čtyřmi turby produkující 550 koní.
Při dnešních výkonech nejde o zas až tak dechberoucí cifru, což ostatně platí také o verzi SS, která dorazila rok po základním modelu a disponovala rovnou 600 koňmi. Právě toto provedení - ve žluté barvě - si přitom pořídil Michael Schumacher. Stalo se tak přitom až v roce 1994 a pro Bugatti se jednalo o vdechnutí čerstvé krve do žil, do té doby byl vůz mediálně pomalu neviditelný.
Dnes bohužel již musíme konstatovat, že znovuzrození značky bylo velmi krátké, již v roce 1995 totiž zkrachovala. Nedokončená šasí pak převzala společnost B Engineering, která na jejich základech postavila podivně tvarovaný supersport Edonis. Ten se přitom právě díky svým tvarům dočkal pomalu větší slávy než předchůdce, i když i ta je momentálně již lehce pozapomenuta.
Proč o tom ale hovoříme? Především kvůli videu, které se nedávno objevilo na YouTube a jenž mapuje ojedinělý průjezd Bugatti Monakem. EB 110 bylo součástí supersportovní kolony, ve které figurovaly také mnohá Lamborghini či Porsche. Nás ovšem nejvíce zaujal právě vůz z Molsheimu, a to hlavně ve chvíli, kdy se vedle něj objevilo moderní Audi A4 dokazujíc, jak moc se auta zvětšila.
Každý má totiž pocit, že pokud se mluví o voze s dvanáctiválcem schopným uhánět rychlostmi okolo 350 km/h, musí jít o monstrum, které má vůbec problém se vejít na silnici, natož poskládat do jediného jízdního pruhu. EB 110 však nemůže být dále od tohoto mýtu. Na délku mu totiž naměříme 4 400 milimetrů, tedy prakticky totéž, co současné Škodě Fabia Combi. Ta má sice větší zavazadelník, ale pod kapotou jen tříválec.
Vůči takovému Lamborghini Countach, jenž se ve zmiňované koloně objevuje rovněž, je to pak právě český kombík, jenž by mohl být titulován jako monstrum. Italský supersport je totiž na délku dokonce kratší, od přídě k čumáku mu naměříme jen 4 140 milimetrů. Tedy o nějakých 10 cm méně než Fabii Combi. Hatchback je však stále menší než Lambo, a to pro změnu o patnáct čísel.
Auta se zkrátka zvětšila neuvěřitelným způsobem a až příště uvidíte některé z monster své doby na samostatných záběrech, nepodléhejte dojmu, že si mohou tykat i s těmi současnými. Bugatti EB 110 GT se může rovnat leda současné Fabii...
Bugatti EB 110 s dvanáctiválcem pod kapotou máme tak nějak automaticky zařazené v přihrádce monster
Ve skutečnosti je však kupé jen o trochu větší než Škoda Fabia Combi a vedle moderního Audi A4 působí trochu jako hračka
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 58 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry