Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Náhodné setkání v Monaku ukazuje, jak neuvěřitelně se auta za čtvrtstoletí zvětšila
3.11.2018 | Petr Prokopec
Že jsou auta stále větší, tak nějak víme. Přesto je pozoruhodné vidět na vlastní oči že i pár dekád staré monstrum své doby vypadá vedle obyčejného nového auta jako hračka.
Bugatti EB 110 je jedním z nejméně doceněných aut historie. Vůz byl odhalen 15. září 1991, tedy na den přesně 110 let po narození zakladatele značky, odtud jeho název. V případě výkonu a dynamiky se bavíme o docela jiných cifrách - pohon dvoumístného měl na starosti dvanáctiválec se čtyřmi turby produkující 550 koní.
Při dnešních výkonech nejde o zas až tak dechberoucí cifru, což ostatně platí také o verzi SS, která dorazila rok po základním modelu a disponovala rovnou 600 koňmi. Právě toto provedení - ve žluté barvě - si přitom pořídil Michael Schumacher. Stalo se tak přitom až v roce 1994 a pro Bugatti se jednalo o vdechnutí čerstvé krve do žil, do té doby byl vůz mediálně pomalu neviditelný.
Dnes bohužel již musíme konstatovat, že znovuzrození značky bylo velmi krátké, již v roce 1995 totiž zkrachovala. Nedokončená šasí pak převzala společnost B Engineering, která na jejich základech postavila podivně tvarovaný supersport Edonis. Ten se přitom právě díky svým tvarům dočkal pomalu větší slávy než předchůdce, i když i ta je momentálně již lehce pozapomenuta.
Proč o tom ale hovoříme? Především kvůli videu, které se nedávno objevilo na YouTube a jenž mapuje ojedinělý průjezd Bugatti Monakem. EB 110 bylo součástí supersportovní kolony, ve které figurovaly také mnohá Lamborghini či Porsche. Nás ovšem nejvíce zaujal právě vůz z Molsheimu, a to hlavně ve chvíli, kdy se vedle něj objevilo moderní Audi A4 dokazujíc, jak moc se auta zvětšila.
Každý má totiž pocit, že pokud se mluví o voze s dvanáctiválcem schopným uhánět rychlostmi okolo 350 km/h, musí jít o monstrum, které má vůbec problém se vejít na silnici, natož poskládat do jediného jízdního pruhu. EB 110 však nemůže být dále od tohoto mýtu. Na délku mu totiž naměříme 4 400 milimetrů, tedy prakticky totéž, co současné Škodě Fabia Combi. Ta má sice větší zavazadelník, ale pod kapotou jen tříválec.
Vůči takovému Lamborghini Countach, jenž se ve zmiňované koloně objevuje rovněž, je to pak právě český kombík, jenž by mohl být titulován jako monstrum. Italský supersport je totiž na délku dokonce kratší, od přídě k čumáku mu naměříme jen 4 140 milimetrů. Tedy o nějakých 10 cm méně než Fabii Combi. Hatchback je však stále menší než Lambo, a to pro změnu o patnáct čísel.
Auta se zkrátka zvětšila neuvěřitelným způsobem a až příště uvidíte některé z monster své doby na samostatných záběrech, nepodléhejte dojmu, že si mohou tykat i s těmi současnými. Bugatti EB 110 GT se může rovnat leda současné Fabii...
Bugatti EB 110 s dvanáctiválcem pod kapotou máme tak nějak automaticky zařazené v přihrádce monster
Ve skutečnosti je však kupé jen o trochu větší než Škoda Fabia Combi a vedle moderního Audi A4 působí trochu jako hračka
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva