Reklama

Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě

Až k 1 milionu korun dnes sahají ceny nejzachovalejších kusů. Kdyby to jen tušil majitel tohoto Peugeotu 205 GTI, nenechal by jej dekády chátrat. I tak je teď k mání docela draho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě

23.4.2018 | Mirek Mazal | 22 příspěvků

Až k 1 milionu korun dnes sahají ceny nejzachovalejších kusů. Kdyby to jen tušil majitel tohoto Peugeotu 205 GTI, nenechal by jej dekády chátrat. I tak je teď k mání docela draho.

Malé lehké třídveřové auto se lvem ve znaku je možné směle stavět na úroveň první generace Volkswagenu Golf GTI. Oba tyto stroje položily základní kameny vyhledávané kategorie rychlých hatchbacků, pro nadšené řidiče jsou něco jako svatý grál. Vlastnit Golf GTI I nebo 205 GTI je výsadou, která zavazuje obětovat nemalý čas péči o vůz, aby se z jeho výjimečnosti mohli těšit i potomci. Ti dost možná poznají už jen pískot elektromobilu řízeného počítačem.

S ohledem na popsanou realitu takto většina lidí s ikonickými GTI zachází. A ne nutně jen z popsaných důvodů, věnovat jim péči je i dobrou investicí. Zachovalý Peugeot 205 GTI dnes platí za velmi ceněné zboží a z pár desítek kusů prodávaných v Evropě se ty nejlepší prodávají až za sumy blížící se 1 milionu Kč. Přesto se našli tací, kteří obdivované „gétéíčko” odložili ve stodole a nechali jej hnít, skoro doslova.

Důkazem budiž zaprášený Peugeot 205 GTI, který můžete vidět na fotkách níže. Ceněný kus ještě s motorem 1,6i dostal navíc v 80. letech dobovou úpravu od Dimma Design, která mu jen přidává na výjimečnosti. Přesto byl v 90. letech odstaven bez ladu a skladu do stodoly, kde čekal na lepší zítřky. A to docela dlouho - šedý vůz s příplatkovým bodykitem pod vrstvou špíny na vypuštěných pneumatikách byl vysvobozen až nedávno.

Nyní je čas, aby se ho ujal starostlivější majitel. Ten minulý si auta užil dosyta - s upraveným hot hatchem ještě před odstavením najezdil 150 015 kilometrů. To muselo znamenat hromadu zábavy - i když má vůz jen 105 koní výkonu, při hmotnosti 850 kilogramový byl všechno, jen ne pomalý. Ve spojení s manuální převodovkou a hravým podvozkem je to recept na zábavné poježdění.

Stav vozu není zdaleka prvotřídní, v pořádku na autě není od pohledu prakticky nic a jeho interiér zjevně sloužil jako skladiště nepořádku všeho druhu. Tím spíše ale dokazuje, jak ceněným autem dnes 205 GTI - i na koupi stroje v tomto stavu je třeba 7 945 Eur (asi 201 000 Kč). A nemusíme dodávat, že v případě investic vedoucích k jeho vzkříšení je to jen začátek...

Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 1 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 01Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 2 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 02Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 3 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 03Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 4 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 04Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 5 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 05Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 6 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 06Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 7 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 07Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 8 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 08Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 9 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 09Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 10 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 10Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 11 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 11Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 12 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 12Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 13 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 13Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 14 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 14Takhle skončil jeden z nejcennějších hot hatchů. Ne každý je opatruje jako oko v hlavě - 15 - Peugeot 205 GTI 1984 Dimma design na prodej 15
Peugeot 205 GTI Dimma Design je rarita, která chátrala ve stodole. Teď je třeba vzít něco přes 200 000 Kč, přidat možná ještě násobky této částky k renovaci a na konci by mohl být ceněný stroj, jehož hodnota do budoucna jen poroste

Zdroj: Mc-auto

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 22 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama