Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejslavnější odpůrce elektromobilů po testu řekl, co si myslí o prvním elektrickém Porsche
18.1.2019 | Petr Prokopec
Ještě před devíti měsíci jej označil za nesmysl, stejně jako elektrifikaci aut samotnou. Nyní Walter Röhrl osedlal Taycan znovu a svým tvrzeními vás nejspíše překvapí.
„Nikdy mě neuslyšíte říci, že elektromobily jsou skvělé. A také jsou pohromou v environmentálním smyslu slova.“ Za tímto tvrzením nestojí ani autor tohoto článku, ani nikdo ze zbytku naší redakce. Takto se loni v dubnu vyjádřil Walter Röhrl krátce poté, co se poprvé svezl s prototypem chystaného Porsche Taycan. U svého zaměstnavatele si tehdy pěkně zavařil, hovořilo se o jeho konci u Porsche, ve světě ale jeho slova rezonovala a rázem se stal nejhlasitějším odpůrcem elektromobilů vůbec.
Je to pochopitelné, Röhrl není jen tak někdo. Je to mistr světa v rallye z dob, kdy parte v kapse u kalhot bylo povinnou výbavou při startu do každé erzety. Už několik generací nadšených šoférů fascinuje svým precizním řidičským stylem, navíc má neobyčejný cit pro techniku. Proto byl také po dekády šéfem testovacích řidičů Porsche a není přehnané říci, že pokud nějaké auto této značky od 80. let minulého století do první dekády tohoto bylo jízdně vypiplané k dokonalosti, byla to hlavně jeho zásluha. Když někdo takový řekne, že nějaké auto není dobré, nelze to brát na lehkou váhu.
Vzhledem k výše zmíněnému musel s Röhrlem zacházet v rukavičkách i koncern VW, který momentálně lije do elektromobility jednu miliardu euro za druhou a doufá, že v roce 2025 bude ročně prodávat milion aut nepotřebujících spalovací ústrojí. Pokud za takové situace jeden z nejslavnějších závodních jezdců v žoldu jedné z koncernových značek řekne, že jde v podstatě o ekologickou katastrofu, do krámu se to nehodí a šéf koncernu Diess chtěl jeho hlavu. Jenže VW Group ovládají rodiny Piëchů a Porsche, jichž je Röhrl pomalu členem. Automobilku tedy nakonec neopustil a dál má přístup k jejím chystaným modelům, třebaže testovacím pilotům už léta nevelí.
Jaký tedy má na auto názor nyní, když se mohl svézt s pokročilejší fází prototypu? „Pokud bych musel řídit se zavázanými očima, stále bych věděl, že sedím v Porsche. Cit v řízení je naprosto skvělý, a totéž lze říci o brzdách, čehož bylo náročnější dosáhnout kvůli rekuperaci. Je to přesně takový vůz, jakým by Porsche mělo být,“ vyznává se aktuálně Röhrl ze svého obdivu k modelu Taycan. A dodává, že inženýři odvedli v rámci kalibrace podvozku a nízkého těžiště opravdu excelentní práci.
Ještě více než vyváženost řízení a brzd však rallyovou legendu mělo ohromit, jak málo jí chybí zvuk pohonné jednotky. „Nikdy bych nečekal, že absence jakéhokoliv zvuku hnacího ústrojí nepovede ke ztrátám na jízdních zážitcích. Vlastně abych pravdu řekl, ticho v kabině Porsche Taycan se mi opravdu líbí, je to působivý zážitek sám o sobě,“ říká dále Röhrl s tím, že rychlost a zejména okamžitá reakce elektrického pohonu mu neustále vyvolávala na tváři úsměv od ucha k uchu.
Šéf testovacích pilotů značky tedy naprosto obrátil a nyní tvrdí, že Porsche nabídne „fantastický produkt“. Na samotném voze aktuálně nenašel jedinou věc, kterou by mohl zkritizovat. Problémem je prý pouze nedostačující infrastruktura, což je oblast, na které má být co nejrychleji zapracováno. Samozřejmě nejen ze strany značky. „Myslím totiž, že bych byl opravdu naštvaný, kdyby byl někdo přede mnou u stojanu a já musel čekat.“
Chystaný Taycan je tedy buď naprostou bombou, který „ve víru” obrací i zatvrzelé odpůrce elektromobilů. A nebo mu někdo ze zmíněných rodin připomněl, kdo jej v posledních dekádách platil. Pravdu je zatím těžké odhadovat, přinejmenším dokud se nám Taycan nedostane do rukou.






Walter Röhrl si novou testovací jízdu v Porsche Taycan užil - buď je to tedy opravdu výjimečné auto, nebo byly Röhrlovy myšlenkové pochody usměrněny jinak
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
před 7 hodinamiNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
před 11 hodinamiMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike: Rozchod Rabata a Motoxracingu. Přijde Rinaldi? včera 20:22
- Triumph Speed Triple 1200 RX 2026: limitovaná edice včera 12:15
- Toprakův vítězný hattrick se nepodařil 18.5.2025
- SSP300: Vítězí KTM před Kove a Yamahou 18.5.2025
- Další turecké vítězství v Mostě; zásluhou Cana Öncua, 15. Vostatek 18.5.2025
Nejnovější články
Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
před 3 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 4 hodinamiFandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
před 6 hodinamiNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
před 7 hodinamiKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva