Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejslavnější odpůrce elektromobilů po testu řekl, co si myslí o prvním elektrickém Porsche
18.1.2019 | Petr Prokopec
Ještě před devíti měsíci jej označil za nesmysl, stejně jako elektrifikaci aut samotnou. Nyní Walter Röhrl osedlal Taycan znovu a svým tvrzeními vás nejspíše překvapí.
„Nikdy mě neuslyšíte říci, že elektromobily jsou skvělé. A také jsou pohromou v environmentálním smyslu slova.“ Za tímto tvrzením nestojí ani autor tohoto článku, ani nikdo ze zbytku naší redakce. Takto se loni v dubnu vyjádřil Walter Röhrl krátce poté, co se poprvé svezl s prototypem chystaného Porsche Taycan. U svého zaměstnavatele si tehdy pěkně zavařil, hovořilo se o jeho konci u Porsche, ve světě ale jeho slova rezonovala a rázem se stal nejhlasitějším odpůrcem elektromobilů vůbec.
Je to pochopitelné, Röhrl není jen tak někdo. Je to mistr světa v rallye z dob, kdy parte v kapse u kalhot bylo povinnou výbavou při startu do každé erzety. Už několik generací nadšených šoférů fascinuje svým precizním řidičským stylem, navíc má neobyčejný cit pro techniku. Proto byl také po dekády šéfem testovacích řidičů Porsche a není přehnané říci, že pokud nějaké auto této značky od 80. let minulého století do první dekády tohoto bylo jízdně vypiplané k dokonalosti, byla to hlavně jeho zásluha. Když někdo takový řekne, že nějaké auto není dobré, nelze to brát na lehkou váhu.
Vzhledem k výše zmíněnému musel s Röhrlem zacházet v rukavičkách i koncern VW, který momentálně lije do elektromobility jednu miliardu euro za druhou a doufá, že v roce 2025 bude ročně prodávat milion aut nepotřebujících spalovací ústrojí. Pokud za takové situace jeden z nejslavnějších závodních jezdců v žoldu jedné z koncernových značek řekne, že jde v podstatě o ekologickou katastrofu, do krámu se to nehodí a šéf koncernu Diess chtěl jeho hlavu. Jenže VW Group ovládají rodiny Piëchů a Porsche, jichž je Röhrl pomalu členem. Automobilku tedy nakonec neopustil a dál má přístup k jejím chystaným modelům, třebaže testovacím pilotům už léta nevelí.
Jaký tedy má na auto názor nyní, když se mohl svézt s pokročilejší fází prototypu? „Pokud bych musel řídit se zavázanými očima, stále bych věděl, že sedím v Porsche. Cit v řízení je naprosto skvělý, a totéž lze říci o brzdách, čehož bylo náročnější dosáhnout kvůli rekuperaci. Je to přesně takový vůz, jakým by Porsche mělo být,“ vyznává se aktuálně Röhrl ze svého obdivu k modelu Taycan. A dodává, že inženýři odvedli v rámci kalibrace podvozku a nízkého těžiště opravdu excelentní práci.
Ještě více než vyváženost řízení a brzd však rallyovou legendu mělo ohromit, jak málo jí chybí zvuk pohonné jednotky. „Nikdy bych nečekal, že absence jakéhokoliv zvuku hnacího ústrojí nepovede ke ztrátám na jízdních zážitcích. Vlastně abych pravdu řekl, ticho v kabině Porsche Taycan se mi opravdu líbí, je to působivý zážitek sám o sobě,“ říká dále Röhrl s tím, že rychlost a zejména okamžitá reakce elektrického pohonu mu neustále vyvolávala na tváři úsměv od ucha k uchu.
Šéf testovacích pilotů značky tedy naprosto obrátil a nyní tvrdí, že Porsche nabídne „fantastický produkt“. Na samotném voze aktuálně nenašel jedinou věc, kterou by mohl zkritizovat. Problémem je prý pouze nedostačující infrastruktura, což je oblast, na které má být co nejrychleji zapracováno. Samozřejmě nejen ze strany značky. „Myslím totiž, že bych byl opravdu naštvaný, kdyby byl někdo přede mnou u stojanu a já musel čekat.“
Chystaný Taycan je tedy buď naprostou bombou, který „ve víru” obrací i zatvrzelé odpůrce elektromobilů. A nebo mu někdo ze zmíněných rodin připomněl, kdo jej v posledních dekádách platil. Pravdu je zatím těžké odhadovat, přinejmenším dokud se nám Taycan nedostane do rukou.






Walter Röhrl si novou testovací jízdu v Porsche Taycan užil - buď je to tedy opravdu výjimečné auto, nebo byly Röhrlovy myšlenkové pochody usměrněny jinak
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike v Jerezu po pátku včera 17:30
- PP v Jerezu Mattia Casadei, 20. Vostatek včera 17:16
- V MotoGP začal nejrychleji Bezzecchi včera 16:53
- Salač nepostoupil přímo, musí absolvovat Q1 včera 16:33
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou včera 12:14
Nejnovější články
Francouzský drtič německých lidových silničních stíhačů je k mání sotva jetý po 1. majiteli ročník 1940, je to sen svého druhu
před 3 hodinamiŠéf Porsche po sérii fiasek skončil, investoři už dál nechtěli snášet miliardové ztráty
před 5 hodinamiNěmci otestovali 18 typů pneumatik pro zimu i léto, ty nejlepší z nich prý šetří peníze bez vrásek
včeraLevný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
včeraŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.17. 22:01 - Truck Daškam
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.17. 18:49 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.17. 18:40 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch