Nejhodnotnější automobilové značky světa: Němci jsou vysoko, ale nevládnou

Nejen BMW, ale prakticky všechny známější německé automobilové značky najdeme mezi těmi nejvíce hodnotnými na světě. Vládnou ale jiní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejhodnotnější automobilové značky světa: Němci jsou vysoko, ale nevládnou

26.9.2017 | Marek Bednář | 6 příspěvků

Nejen BMW, ale prakticky všechny známější německé automobilové značky najdeme mezi těmi nejvíce hodnotnými na světě. Vládnou ale jiní.

Soupeření automobilek se odehrává zejména na poli počtu prodaných aut, resp. nových registrací. Nejedna ekonomická publikace ovšem sestavuje žebříčky značek podle jejich hodnoty a pochopitelně, i zde se automobilky pravidelně umisťují. Ne vždy ale jejich pozice co do hodnoty souvisí s tím, kolik prodávají aut.

Nejnovější takový žebříček máme dnes před sebou. Sestavila ho společnost Interbrand pod názvem Best Global Brands 2017 a na absolutně první pozici staví Apple s hodnotou více než 184 miliard dolarů. Druhý je Google se 141,7 miliardy dolarů, třetí je Microsoft s 80 miliardami dolarů.

Nejlepší automobilkou je Toyota na sedmém místě celkově s hodnotou 50,3 miliardy dolarů. Do nejlepší desítky se dostal ještě Mercedes-Benz, celkově devátý s hodnotou 47,8 miliardy dolarů. Následuje BMW, Honda a Ford, jak se můžete podívat v tabulce níže. Nejsou v ní jen značky aut, vidíme tu i Harley Davidson.

Novým přírůstkem mezi 100 nejhodnotnějšími značkami je mimo jiné Ferrari, jejíž hodnota je 4,9 miliardy dolarů. A na třetí příčce od konce je Tesla, u které vidíme hodnotu 4 miliardy dolarů. Pochopitelně, Tesla prodává mnohem více aut ročně než Ferrari, ale to na hodnotu značky zas tak velký vliv nemá.

Zajímavý je také vývoj hodnoty značky v procentech od minulého roku. Toyota zůstala na prvním místě i přes šestiprocentní pokles, Mercedes-Benz naopak o 10 % vzrostl, ale na Toyotu mu ještě nějaké 2,5 miliardy dolarů chybí. Obecně u většiny značek vidíme vzestup, včetně Hondy postižené aférou s airbagy Takata. Toyota je jediná, která vykázala pokles, a u BMW a Tesly vidíme změnu nulovou.

Nejhodnotnější automobilové značky v roce 2017

Nejhodnotnější automobilové značky světa: Němci jsou vysoko, ale nevládnou - 1 - nejhodnotnejsi znacky sveta 2017 interbrand automotive

Největší růst vidíme ale jinde - u Facebooku, kde se hodnota zvýšila o 48 %. Facebook je nejvíce rostoucí značkou co do hodnoty podruhé za sebou. Významně rostl také Amazon, o 29 %, a Adobe, o 19 %. Největší pokles naopak vidíme u firmy Hewlett Packard Enterprise - o 19 %. Značka se umístila na 57. místě, těsně před osmapadesátým 3M.

Hodnota značky pro tento žebříček byla vypočítána na základě finančních úspěchů výrobků a služeb, nesoucích danou značku. Také ale byla brána v potaz důležitost značky v rozhodovacím procesu zákazníka a vliv, který značka samotná má na ceník výrobků či služeb dané firmy. Pochopitelně - spousta lidí si kupuje třeba BMW proto, že je to BMW a očekávají od jeho aut určité kvality, aniž by se konkrétním produktem nějak zvlášť zaobírali. A to samé jistě platí i pro některé zákazník Toyoty, VW, Mercedesu, Ferrari... Touto optikou má značka a její pověst opravdu velkou cenu, dokáže prodávat sama o sobě.

Nejhodnotnější značky v roce 2017 bez ohledu na zaměření

Nejhodnotnější automobilové značky světa: Němci jsou vysoko, ale nevládnou - 2 - nejhodnotnejsi znacky sveta 2017 interbrand 01Nejhodnotnější automobilové značky světa: Němci jsou vysoko, ale nevládnou - 3 - nejhodnotnejsi znacky sveta 2017 interbrand 02Nejhodnotnější automobilové značky světa: Němci jsou vysoko, ale nevládnou - 4 - nejhodnotnejsi znacky sveta 2017 interbrand 03
Celá stovka nejhodnotnějších značek dle Interbrandu ukazuje, jak obrovský náskok má vítěz

Zdroj: InterBrand

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše