Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlepší nová auta roku 2017 podle Autocaru: Škoda bodovala jediná
11.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned 50 nejlepších aut, která si lze v současnosti koupit, vybrala redakce britského Autocaru. Zaujaly hlavně stroje schopné okouzlit řidiče.
Anket, ve kterých jde o nejlepší automobil roku, je bezpočet. Naposledy jsme se podívali na kandidáty, kteří budou soutěžit o titul na severoamerickém trhu. Nyní se vrátíme do Evropy, na světě je žebříček magazínu Autocar. Ten ukazuje dokonce 50 nejlepších aut tohoto roku. Favorizována je řidičská stránka, nudou se tedy nebudete kousat za volantem ani jednoho z nich.
Je ale třeba dodat, že ačkoliv volba nejlepší padesátky pro letošní rok prošla jistou diskuzí, stále představuje pouze pohled jedné redakce. S verdiktem tedy nemusíte souhlasit, ostatně třeba zařazení BMW 330e na 44. místo může vzbudit jisté kontroverze. Dle Autocaru ale jde o nejlepší mainstreamový plug-in hybrid, což jej kvalifikuje i na post jednoho z nejlepších vozů roku vůbec.
V celé padesátce tedy najdeme pestrou směsici vozů, pokud byste v ní ale s ohledem na britskou náturu čekali záplavu škodovek, zklameme vás. Jediným českým vozem je Škoda Superb Combi na 35. místě a je tu proto, že jde o kombík s největším zavazadelníkem v prodeji, který si navíc na nic nehraje a slouží přesně tomu účelu, pro jaký byl navržen - tedy hlavně praktičnosti. Za zmínku pak strojí třeba ještě 19. BMW M2, které by leckdo mohl čekat výše. Podle Britů ale prý sice po stránce pocitů z řízení dobře ztělesňuje, o čem divize M má být, s ohledem na možná očekávání ale prý není dostatečně rychlé.
Pořadí od 6. místa dolů si ale můžete celé projít na zdrojovém odkazu, my se dnes zaměříme na absolutní špičku a přiblížíme vám 5 nejlepších vozů z tohoto výběru vždy i se zdůvodněním, proč byly zvoleny. O nudné ani pomalé stroje rozhodně nejde...
5. Aston Martin DB11
Bylo by vlastně jen překvapením, kdyby se někde na čele neusadilo nové kupé jedné z nejznámějších britských značek. DB11 má nejen nový design, dostalo také moderní techniku. na špici je přeplňovaný 5,2litrový dvanáctiválec. Jeho nástup na místo atmosférické jednotky sice asi puristy příliš nepotěšil, nicméně na druhou stranu Aston Martin sáhl jen po mírném downsizingu a navíc dbal na správné naladění zvukového doprovodu.
Autocar kromě toho dodává, že vůz má nejkomfortnější nastavení podvozku v celé historii modelů DB, nicméně na druhou stranu stále dokáže zajet jeden z nejpůsobivějších časů na testovacím okruhu Dunlopu. Je také lépe vybavený a zpracovaný, byť prostor pro zlepšení tu prý stále je. I proto je nové kupé DB11 jen jedním z pěti nejlepších aut roku, místo aby bylo tím úplně nejlepším.
4. Volkswagen Golf R
Svět je momentálně „proti-volkswagenovsky“ zaměřen, nebo se tak někteří alespoň tváří - prodeje neukazují znatelnou ztrátu důvěry zákazníků. A v případě takového Golfu R ani nemají důvod - ten dieselovým skandálem není nikterak zatížen, o jeho pohon se stará přeplňovaný benzinový dvoulitr, který během posledního faceliftu posílil na 310 koní.
Autocar říká, že stejně jako Porsche 911, Mazda MX-5 či Range Rover je i německý hot hatch jistým měřítkem v daném segmentu. Už jen to jej zařazuje mezi nejlepší auta, jaká si lze každoročně koupit. Nově k tomu navíc můžete přihodit nejen zmíněný vyšší výkon, ale třeba i modernizovaný multimediální systém při překvapivě pohodlnou jízdu.
3. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde
Je sporné, jak bude italská automobilka brát umístění svého nového sedanu. Za nás je třetí místo působivé, zvláště když stříbro či zlato nebral žádný z přímých konkurentů. Ty nechala Giulia QV daleko za sebou, třeba Mercedes-AMG C 63 S najdeme až na 41. místě. Navíc jde o kombík, který okouzlil i zavazadelníkem, zatímco Alfa Romeo si musí vystačit s menší praktičností.
Na druhou stranu je to ale první vůz značky po dlouhé době, který dostal pohon zadní nápravy. Tu navíc roztáčí přeplňovaný šestiválec s kořeny od Ferrari, jehož 510 koní je spárováno s nízkou hmotností. Kromě toho je vypíchnuto dobře vyvážené řízení či podvozek, který umožňuje briskní změnu směru. Prvky jako vysoká žíznivost či cena však kvality QV poněkud snižují.
2. McLaren 570S
McLaren 570S sice spadá do nejnižší řady britské automobilky, nicméně mnohými je považován za vůbec to nejlepší, co kdy z Wokingu vyjelo. Zásluhu na tom má nést hlavně podvozek, který je v režimu Normal nastaven tak, aby absorboval veškeré silniční nerovnosti a chránil tak pozadí posádky před nepohodlím. Přesto je stále komunikativní a poskytuje spoustu informací.
Britské automobilce se navíc povedlo ideálně přenést na silnici všech 570 koní produkovaných přeplňovaným 3,8litrovým osmiválcem, a to bez jediné známky nervozity. McLaren tak zvládá věci, se kterými mají problém i dvakrát dražší vozy. Proč tedy nakonec neskončil první? Především kvůli rozměrům, s délkou 4 529 milimetrů a šířkou 1 915 mm má totiž 570S jisté problémy na úzkých cestách.
1. Porsche 911 GTS
Jsme u vítěze, v jehož případě by řadu lidí mohl odradit fakt, že ještě před faceliftem trůnil za zadní nápravou atmosférický motor. Nyní zde najdeme přeplňovaný třílitr, který používá i zbytek základní nabídky Porsche. Pokud je ovšem spárován s manuálem a pohonem zadních kol, nelze novému GTS dle Britů pranic vytknout. Na silnici je pocitově menší než McLaren 570S, vůči modelu 911 Turbo je přitom o podstatných 145 kilo lehčí.
Na stranu kladů lze navíc přihodit i vzhled, který možná sice je další evolucí již stokrát viděného, nicméně ony klasické proporce spárované třeba se zatmavenými litými koly s centrální maticí a čalouněním Alcantarou dokážou uchvátit i po stoprvé. Kromě toho Porsche 911 GTS nabízí i využitelná zadní sedadla, působivě jezdí již na standardních pružinách a nově přichází s modernizovanými multimédii. To vše vedlo k obsazení trůnu, na kterém se ostatně Porsche 911 ocitlo již mnohokrát.
Zdroj: Autocar poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před hodinou - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva