Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů

Pokud chcete opravdu velký kombík a nemáte peněz na rozdávání, lépe než Dacie nenakoupíte. Její Logan MCV je v poměru kufr/cena přeborníkem a Auto Trader říká, že s ním neuděláte chybu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů

15.7.2019 | Petr Prokopec

Pokud chcete opravdu velký kombík a nemáte peněz na rozdávání, lépe než Dacie nenakoupíte. Její Logan MCV je v poměru kufr/cena přeborníkem a Auto Trader říká, že s ním neuděláte chybu.

Popularita Dacie roste prakticky každým dnem. Rumunská automobilka i díky tomu mohla letos v březnu jen v Evropě prodat 58 705 nových vozů, což je rekord v její historii psané pod taktovkou Renaultu. Přitom ještě v roce 2004 značka potřebovala celý rok na to, aby k lidem dorazilo 66 174 aut. Jinými slovy došlo za patnáct let k téměř desetinásobnému růstu registrací, což vyústilo ve více než tříprocentní podíl na evropském trhu. Mimo to je Dacia pomalu jediná automobilka, která v současnosti konstantně roste, jakkoliv celkové prodeje spíše klesají.

Je ale tato popularita oprávněná? Nebo se Dacie prodávají jen díky jejím nízkým cenám, o kterých si u konkurence můžete nechat jen zdát? Všichni výrobci totiž začínají svá auta pěchovat stále větším množstvím technologií, jenž následně výraznou měrou zatěžují účet. Jeho splacení si tak může dovolit stále méně zákazníků, kteří tak mají jen tři možnosti - buď totiž zvolí velké zadlužení, nebo dají přednost ojetině. A nebo z některé renomovanější značky přesedlají právě na Dacii.

Na tom ale nemusí být nic špatného, jak naznačuje Ivan Aistrop z britského Auto Traderu. Ten strávil spolu se svou čtyřčlennou rodinou na palubě rumunského kombíku šest měsíců a nyní konstatuje, že Logan MCV Stepway... není tím pravým ořechovým. Proč? Jednoduše proto, že jde o vyšší úroveň výbavy, která roubuje cenu do výšin, již si tradiční klientela Dacie již nemůže dovolit. I na českém trhu, který je levnější než ten britský, se totiž můžete vyšplhat až na 343 900 Kč, a to navíc bez příplatků.

Za ideál však Aistrop nepovažuje ani základní provedení rumunského kombíku, které je u nás k mání od 194 900 Kč a platí za nejlevnější velký kombík na trhu. V té chvíli totiž nemáte k dispozici ani rádio, zato máte co do činění s atmosférickým litrovým tříválcem, jehož 73 koní a 95 Nm točivého momentu vás nedokáže nadchnout ani ve chvílích drogového opojení. Pokud ale půjdete zlatou střední cestou a zvolíte přeplňovanou verzi motoru s 90 koňmi a výbavu, která mimo rádio zahrnuje třeba i čelní mlhovky, chybu dle Britů neuděláte.

Airstrop v tomto ohledu ví, o čem mluví, právě „obyčejnější“ provedení rumunského kombíku měla redakce Auto Traderu na dlouhodobý test před provedením Stepway. A jak je vidno, očividně se jí dostalo pod kůži. Zejména proto, že prakticky jedinými nedostatky jsou nízkonákladová řešení typu odhalených šroubů, tvrdších plastů či otevírání zámků klíčky namísto tlačítek v interiéru a na ně navázaných táhel. Technika se ale již neliší, oněch 90 koní dostanete v tom či onom případě.

Stejně tak ovšem dostanete i v modelu Stepway výše zmíněné „prohřešky“ proti moderní době, navíc je tu tedy vlastně jen kožený potah volantu a černé plastové lemy ve spodní části karoserie, díky nimž sice dostává Logan MCV nádech crossoveru, ovšem opravdové schopnosti off-roadů tak jako tak postrádá. Dacia tak vlastně jen s příchodem tohoto provedení rozprostřela svou šíři talentů a zároveň si i lehce navýšila sebevědomí, hlavní částí svého portfolia ale zůstává pevně na zemi. A proto boduje.


Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 1 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 01Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 2 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 02Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 3 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 03Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 4 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 04Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 5 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 05Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 6 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 06Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 7 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 07Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 8 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 08Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 9 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 09Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 10 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 10Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 11 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 11Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 12 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 12Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 13 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 13Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů - 14 - Dacia Logan MCV 2019 AutoTrader videoscreen 14
Dacia Logan MCV je po dlouhodobém testu Brity doporučována, ovšem ne až tak moc v poněkud dražší verzi Stepway

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama