Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější velký kombík v Evropě zabodoval i v dlouhodobém testu Britů
15.7.2019 | Petr Prokopec
Pokud chcete opravdu velký kombík a nemáte peněz na rozdávání, lépe než Dacie nenakoupíte. Její Logan MCV je v poměru kufr/cena přeborníkem a Auto Trader říká, že s ním neuděláte chybu.
Popularita Dacie roste prakticky každým dnem. Rumunská automobilka i díky tomu mohla letos v březnu jen v Evropě prodat 58 705 nových vozů, což je rekord v její historii psané pod taktovkou Renaultu. Přitom ještě v roce 2004 značka potřebovala celý rok na to, aby k lidem dorazilo 66 174 aut. Jinými slovy došlo za patnáct let k téměř desetinásobnému růstu registrací, což vyústilo ve více než tříprocentní podíl na evropském trhu. Mimo to je Dacia pomalu jediná automobilka, která v současnosti konstantně roste, jakkoliv celkové prodeje spíše klesají.
Je ale tato popularita oprávněná? Nebo se Dacie prodávají jen díky jejím nízkým cenám, o kterých si u konkurence můžete nechat jen zdát? Všichni výrobci totiž začínají svá auta pěchovat stále větším množstvím technologií, jenž následně výraznou měrou zatěžují účet. Jeho splacení si tak může dovolit stále méně zákazníků, kteří tak mají jen tři možnosti - buď totiž zvolí velké zadlužení, nebo dají přednost ojetině. A nebo z některé renomovanější značky přesedlají právě na Dacii.
Na tom ale nemusí být nic špatného, jak naznačuje Ivan Aistrop z britského Auto Traderu. Ten strávil spolu se svou čtyřčlennou rodinou na palubě rumunského kombíku šest měsíců a nyní konstatuje, že Logan MCV Stepway... není tím pravým ořechovým. Proč? Jednoduše proto, že jde o vyšší úroveň výbavy, která roubuje cenu do výšin, již si tradiční klientela Dacie již nemůže dovolit. I na českém trhu, který je levnější než ten britský, se totiž můžete vyšplhat až na 343 900 Kč, a to navíc bez příplatků.
Za ideál však Aistrop nepovažuje ani základní provedení rumunského kombíku, které je u nás k mání od 194 900 Kč a platí za nejlevnější velký kombík na trhu. V té chvíli totiž nemáte k dispozici ani rádio, zato máte co do činění s atmosférickým litrovým tříválcem, jehož 73 koní a 95 Nm točivého momentu vás nedokáže nadchnout ani ve chvílích drogového opojení. Pokud ale půjdete zlatou střední cestou a zvolíte přeplňovanou verzi motoru s 90 koňmi a výbavu, která mimo rádio zahrnuje třeba i čelní mlhovky, chybu dle Britů neuděláte.
Airstrop v tomto ohledu ví, o čem mluví, právě „obyčejnější“ provedení rumunského kombíku měla redakce Auto Traderu na dlouhodobý test před provedením Stepway. A jak je vidno, očividně se jí dostalo pod kůži. Zejména proto, že prakticky jedinými nedostatky jsou nízkonákladová řešení typu odhalených šroubů, tvrdších plastů či otevírání zámků klíčky namísto tlačítek v interiéru a na ně navázaných táhel. Technika se ale již neliší, oněch 90 koní dostanete v tom či onom případě.
Stejně tak ovšem dostanete i v modelu Stepway výše zmíněné „prohřešky“ proti moderní době, navíc je tu tedy vlastně jen kožený potah volantu a černé plastové lemy ve spodní části karoserie, díky nimž sice dostává Logan MCV nádech crossoveru, ovšem opravdové schopnosti off-roadů tak jako tak postrádá. Dacia tak vlastně jen s příchodem tohoto provedení rozprostřela svou šíři talentů a zároveň si i lehce navýšila sebevědomí, hlavní částí svého portfolia ale zůstává pevně na zemi. A proto boduje.
Dacia Logan MCV je po dlouhodobém testu Brity doporučována, ovšem ne až tak moc v poněkud dražší verzi Stepway
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 2 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.19. 05:52 - Stepan
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan