Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejmenší BMW ztratilo zadní pohon, teď ztrácí i na svého nejbližšího soupeře
13.11.2019 | Petr Prokopec
Bylo výjimečné svou koncepcí, po příchodu nové generace ale zapadlo do davu předokolek nanejvýš s připojitelným pohonem 4x4. Jeho image to neprospělo a rychlosti zjevně také ne.
Být fanouškem BMW je v současné době opravu těžké, zvláště pokud mnichovskou automobilku máte zafixovanou jako výrobce sedanů či kupátek osazených atmosférickým motorem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Tato kombinace jako celek se v jejím repertoáru nenachází už vůbec a i spojení části zmíněných vlastností se z nabídky postupně vytrácí - kvůli spotřebě, emisím i proto, aby se zalíbilo širšímu spektru potenciálních klientů.
Je třeba říci, že tato strategie nese své ovoce, neboť prodeje automobilka neustále šplhají vzhůru. Nicméně vliv na to mají především asijské země či Amerika, v Evropě se mnichovským začíná přestávat dařit. V roce 2017 totiž sice značka prodala rekordních 823 587 aut, loni se však již dočkala poklesu. A jak se zatím zdá, ten bude pokračovat i letos. Je to pochopitelné, protože konkurence nezaspala, nýbrž naopak vnikla do teritoria BMW a odnáší si z něj cenné skalpy.
Asi nejvíce patrná je tato skutečnost na novém BMW řady 1, přesněji na jeho verzi M135i xDrive. Stejně jako v předchozím vydání tu totiž sice máme pohon všech kol, nicméně ten již vychází z předokolkové platformy, nikoliv ze zadokolkové. A aby toho nebylo málo, pod kapotou již svou práci neodvádí třílitrový šestiválec, nýbrž dvoulitrový čtyřválec. Výkon pak sice zůstal na 306 koních, a navíc jde počítat s odlehčením přední nápravy, ovšem skutečnost, že stádo míří především na ni, se na chování vozu jaksepatří podepsala.
V rámci ostrého kola, jenž zajel redaktor magazínu Sport Auto Uwe Sener na Hockenheimringu, jsme tak svědky poměrně výrazné nedotáčivosti, která doslova tahá za uši. Je totiž jasně patrné, jak předek v zatáčkách bojuje, aby vůz obkroužil co nejrychlejší kolo. To nakonec není až tak špatné, neboť Sener dosáhl času 2 minuty a 6 sekund, pročež překonal třeba VW Golf R Variant nebo Audi S3 Sportback. Na druhou stranu to ale není něco, čím by se lze chlubit, neboť oba vozy jsou sedm let staré a čekají na své nové generace.
Mnohem více tak o schopnostech BMW vypovídá srovnání s jen o trochu starším Mercedesem-AMG A35 4Matic, který počítá se stejnou koncepcí a dokonce i s naprosto stejným výkonem. Nicméně Sener s ním zvládl okruh již za 2 minuty a 5,1 sekundy. Znamená to tedy, že třícípá hvězda již není pouze králem v přímém směru, ale dokáže se popasovat i se zatáčkami, což býval rajón právě BMW. Při touze zalíbit se všem to ale značka projíždí na plné čáře.
S hořkým úsměvem pak lze dodat, že na německém trhu je A35 dokonce o nějakých 28 tisíc korun levnější než M135i. Česko je na tom o trochu obráceně, neboť za Mercedes dáte 1 216 050 Kč, zatímco BMW si naúčtuje 1 201 200 Kč. Volba je pochopitelně na každém, ovšem zatímco u třícípé hvězdy zažijete evidentně příjemné překvapení, v případě stále větších čelních ledvinek je třeba počítat spíše se stále větším zklamáním.
Nové BMW M135i xDrive zvládlo Hockenheimring za vcelku působivé 2 minuty a 6 sekund
Jak je ovšem vidno, Mercedes-AMG A35 4Matic, tedy vůz, který neměl mít navrch, je na tom ještě lépe
Zdroj: Sport Auto@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před hodinou - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz