Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit
13.1.2020 | Petr Miler
Hierarchie sportovních modelů Audi je jasně daná už písmeny v jejich jménech, a tak by se nemělo stát, že model RS podlehne obyčejnějšímu eSku, zvláště pak dieselovému. Jenže stačí pár let vývoje a i k tomu může dojít.
Audi dnes nabízí záplavu výkonných modelů s písmeny S a RS ve znaku - můžete vybírat z hatchbacků, sedanů, kombíků kupé i SUV, dle libosti. Takový stav nelze označit za nový, jedna novinka si v loňském roce cestu do nabídky značky ale přece jen proklestila - jde o řadu dieselových typů s písmeny S ve jméně.
I dříve jsme měli tu čest s pár výkonnými SUV ukrývajícími naftový motor, nyní jde ale o celou plejádu vozů - S4 Avant, S5 Coupe, S5 Sportback, S6 Avant a S6 Sportback všechny pracují s motorem 3,0 TDI s dvěma turby a elektrickým kompresorem, který jim dopřává až 347 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. To není zanedbatelná porce, leckdo nad nimi ale mávne rukou s tím, že to není zase tolik a diesely se do sportovně laděných aut až tak nehodí.
Jak si tato S ve skutečnosti stojí, se rozhodl ukázat Mat Watson z carwow, který na letiště dotáhl vskutku pestrou směsici ostrých Audi. Vedle nové S4 Avant se zmíněným dieselem šlo o starší RS4 Avant B7 s motorem 4,2 V8 bez turba a 420 koňmi výkonu a aktuální RS5 Sportback s 450 koňmi a RS3 Sportback s 400 koňmi. Jak Mat hned naznačil, mělo jít spíše o dva dvojboje (RS3 vs. RS5 a RS4 vs. S4 TDI), to ale souboji na zajímavosti ani trochu neubíralo.
Nás zajímalo hlavně to, jak si stojí nová S4 proti starší RS4. Ta je ve verzi Avant a s manuálním řazením dodnes obdivovanou strojovnou ideálně mísící výkon, jakousi řidičskost a praktičnost. A s 1 650 kily hmotnosti oproti 1 825 kg nové S4 by při vyšším výkonu mělo jasně vládnout. Jenže už mnohokrát jsme řekli, že maximální výkon je dnes jen dílčí informace a jeho vysoké průměrné hodnoty u moderních turbomotorů často obrací kartu. A tak tomu bylo i v tomto případě.
Souboj to byl od začátku do konce velmi vyrovnaný, nakonec to ale byla moderní S4 TDI, která se mohla v cíli radovat z vítězství. Čas byl shodných 13,6 sekundy u obou vozů a RS4 v závěru dotahovala, přesto ale o několik decimetrů prohrála. RS3 s RS5 si hrály vlastní ligu a nakonec to z nich byla silnější RS5, která dorazila do cíle dříve. Čas 12,0 sekundy už je výkon blízký supersportům a ani RS3 se za výsledek 12,4 sekundy nemusí stydět - na juniorské a podstatně levnější RS je to obdivuhodný výkon.
V případě pružného zrychlení se opakovalo téměř to samé - RS5 poodjela, RS3 se držela v závěru a RS4 B7 s S4 B9 sváděly těsný souboj, ve kterém tentokrát vyhrála o fous RS4 přece jen schopnější ve vyšších rychlostech. Na brzdách pak výsledek odpovídal hmotnosti - RS3 s 1 550 kg byla nejlepší, RS4 s 1 650 druhá, RS5 s 1 720 třetí a S4 Avant TDI s 1 825 kg poslední.
Přesto je třeba říci, že právě ona je hrdinou tohoto klání - že si poslední dieselové S s tak malým maximálním výkonem vedle jakéhokoli RS vůbec škrtne, natož že jedno z nich porazí, se rozhodně nedalo očekávat.
Nové Audi S4 Avant s nejnovějším dieselem 3,0 TDI s 347 koňmi kupodivu zdolal starší RS4 B7 s 420 kobylami. Moderní RS3 a RS5 si hrály vlastní ligu, i tak mezi nimi stojí za pozornost jen malá ztráta juniorské RS3
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024 - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nejčtenější články
- Pininfarina se podepsal pod úchvatně vyhlížející obytný vůz. Vypadá jako žádný jiný, zaujme nejen tím
12.4.2024 - Je nelegální vyrábět Alfu Romeo v Polsku, stěžují si politici. Byla by jinak o čtvrt milionu dražší, vrací ránu Tavares
13.4.2024 - Nejbrutálnější Bugatti všech dob je hotové. Je prý tak rychlé, že dokáže ujet i vozům Formule 1
13.4.2024 - K mání je dokonalý stroj času, dodnes nové BMW řady 3 z dob, kdy Jágr ještě válel za Pittsburgh
13.4.2024 - Samsung dostal smutný dárek, po 30 letech končí v automobilové branži. Nové modely už nebudou
13.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva