Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce
30.10.2022 | Mirek Mazal
Prakticky jakýkoli vůz lze udržovat při životě skoro donekonečna, pokud ovšem s gustem nekoroduje. To byl případ tohoto vozu, z jehož multimilionové produkce do dnešního dne nezůstalo skoro nic. Tento kousek je stále jako nový v rukou prvního majitele, prodat se jej ale ani tak nedaří.
Opel Vectra první generace je dnes už pomalu zapomenutý matador střední třídy z přelomu 80. a 90. let minulého století. Sedan a liftback debutovaly na podzim 1988 a vydržely v prodeji sedm let, během nichž se do historie zapsaly jako velmi nenápadné, relativně spolehlivé, především ale zoufale korodující automobily. První iterace označovaná jednoduše písmenem A zaujala neskutečných 2,5 milionu zákazníků hledajících odolnou techniku a dobrý poměr ceny k užitné hodnotě.
Je to z dnešního pohledu fascinující statistika. Považme, že ani verze kombi tehdy nebyla k dispozici, přesto vůz oslovil tolik lidí. Takové množství aut střední třídy dnes už za 7 let neprodá nikdo, nikde a nijak, to by snad BMW muselo začít nabízet svou trojku za 500 tisíc. A ani v takovém případě si nejsme úplně jisti, že by uspělo - trh je dnes mnohem více roztříštěný.
Ona horda kupců ale ve Vectře našla tu pravou jen částečně. Jak už jsme zmínili, renomé německého stroje kazila rez rozšiřující se po každé zimě na další a další místa. Majitelé museli věnovat zvýšenou pozornost jízdám v solených oblastech, nejlepším řešením bylo vůbec nevyjíždět. Poněkud kontraproduktivním návodem se zřejmě řídil dodnes první jediný majitel modrého sedanu z prvních let výroby - prodán byl už v červnu roku 1989. Mohl si s ním užít své, ale dělal všechno, jen ne to - po 33 letech a 4 měsících vlastnictví jej jako stále první majitel prodává.
Možná si ze slov „sotvakdy vyjel” myslíte, že zvládl třeba 3 nebo 5 tisíc tisíce kilometrů za rok, i to by ale za 33 let dalo docela vysoký nájezd. On ale jezdil jen pár desítek kilometrů měsíčně a jeho Vectra má dodnes najeto jen 20 992 km. V garáži tak stála asi 99,99 % času a není divu, že na sobě nemá jedinou známku koroze, pomineme-li litinové výfukové sběrné potrubí, kde vůbec nic neznamená. Krásný stav stvrzují nejen pravidelné servisní prohlídky, ale i řádně absolvované STK.
Všechny viditelně části vozu vypadají pořád velmi dobře, taková Vectra A už se v bazarech nevídá a je tou bezpečně nejzachovalejší v současné nabídce. Interiér křičí cosi o přelomu 80 a 90. let, modrý vnitřek tuctového sedanu střední třídy si dnes nedovedeme představit, ale to je tu součást kouzla. Pod stále naleštěnou kapotou je umístěn 2,0litrový benzínový čtyřválec o výkonu 85 kW (115 koní). Převodovka je automatická, což autu na atraktivitě nepřidá, ale vzhledem ke způsobu dosavadního využití nepřekvapí. Výbava je chabá, za zmínku stojí v podstatě jen originální rádio, i to je ale obraz 80. let, kdy tento vůz vznikl.
Výjimečný stav by mohl přilákat sběratele, nebo by ale aspoň mohl ohromit nostalgiky, nic z toho se ovšem neděje. Auto už je v prodeji pěkných pár pátků a jeho cena postupně klesá, klesá... A klesá. Dnes už je k mání za 7 690 Eur, tedy asi 188 tisíc Kč - skoro o 100 tisíc níže, než bývala. A přesto se kupce nedaří najít. Prodávající prý moc dobře ví, že dnes už je to sběratelský vůz ve stavu zánovního auta se servisní historií a pořád po prvním majiteli, a tak si jej podle toho cení. Nejsme si ale jisti, zda i nejzachovalejší Opel Vectra první generace na dnešním trhu někomu za takové peníze stojí, zatím to tak nevypadá.
Opel Vectra A 2,0i žádá za svůj prvotřídní stav s pouhými 21 tisíci najetými km už „jen” 188 tisíc Kč. Jde ale pořád o spoustu peněz, ani fandy Opelu zatím tato nabídka neohromila. Foto: Sokcevic, publikováno se souhlasem
Zdroj: [ Mobile.de]
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- IDM letos bez Michala Práška včera 17:23
- Sedmitýdenní přestávka je přerušena testy včera 10:00
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM 1.5.2024
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů 1.5.2024
- König testoval 3 dny v Mostě 1.5.2024
Nejnovější články
- Facelift vrcholného Mercedesu postřehnou jen pozorní, ta největší novinka pro náročné majitele ale prosvítá až ven
před hodinou - Další automobilka zrušila plán prodávat od roku 2030 jen elektromobily, bylo to prý jen „prohlášení o misi”
před 2 hodinami - Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
včera - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda
- Volkswagen obecne 05.02. 20:02 - Snowman000
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 18:50 - Brus
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka