- -

Někdo dal na starou M5 díly z moderních BMW M3 a M4. A teď se jí nemůže zbavit

Dá se modernizovat staré BMW tak, že na něj „nalepíte” díly z modernějších sourozenců? Někdo právě tohle zkusil a podle všeho tím okouzlil jen sám sebe.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo dal na starou M5 díly z moderních BMW M3 a M4. A teď se jí nemůže zbavit

17.4.2018 | Mirek Mazal | 13 příspěvků

Dá se modernizovat staré BMW tak, že na něj „nalepíte” díly z modernějších sourozenců? Někdo právě tohle zkusil a podle všeho tím okouzlil jen sám sebe.

Co nejmodernější auto chce mít kde kdo, problémem ale je, že většina lidí na něj nemá peníze. Tedy alespoň na takové, které by chtěl. Pořídit si novou Fabii může spousta lidí, pokud ale touží po něčem lepším než litrovém tříválci pod kapotou, prostě si jí nekoupí. A svých pár set tisíc raději investuje do vozu sice staršího, ale technicky, dynamicky i výbavově zajímavějšího.

Něco takového udělal majitel BMW M5 generace E39, které můžete vidět na fotkách níže. Své touhy mít novější vůz se ale ani tak nevzdal a sériový stav dnes už ikonického supersedanu své doby se rozhodl „vylepšit” díly z modernějších vozů značky. Vydal se tak na tenký led amatérských úprav, které obvykle jen naruší léta vyvíjený, charakteristický design typický pro ten či onen model.

Amatérského designéra napadlo stvořit křížence právě BMW M5 E39 s modernějšími M3 a M4 F80 a F82. To jsou všechno výjimečné stroje své doby, ale smíchané do jednoho podle nás nefungují. Už proto, že jsou každý z jiné doby - M5 E39 se vyráběla od roku 1998 do 2003, M3 E92 od roku 2007 do roku 2013 a M4 F82 vzniká od roku 2014 dodnes. Každá éra s sebou nese charakteristické období použité techniky a designových řešení a jedno s druhým si prostě nerozumí.

Nadšenec do bavorských vozů byl ale jiného názoru a vybudoval míšence těchto tří světů. Alespoň že na svět přišlo toto stvoření jako M5 E39, takže pod kapotou mu zůstal původní, vpravdě výtečný atmosférický 4,9litrový osmiválec o výkonu 294 kW (400 koní) při 6 600 ot./min a točivém momentu maximálně 500 Nm při 3 800 ot./min. To hlavní se ale událo venku. Majitel na přední část napasoval nárazník z M4 F82, ke kterému musel připasovat přední blatníky. Další špatný nápad je viditelný pro změnu na zadním nárazníku, ten patří původně na M3 E92.

Na fotografiích je možné vidět i ne úplně povedené lakování a slícování karosářských dílů. Interiér zůstal podle vzoru nejstaršího z dárců, červeno-černé kožené sedačky s palubovkou a volantem z E39 jen dotváří obraz všeho možného.

Majiteli se možná koktejl nesourodých tvarů také přejedl a zkusil svého mutanta nabídnout v aukci s minimální cenou 10 000 liber (292 000 Kč). To není zase tak moc, ne na BMW M5 E39, přesto se nenašel nikdo, kdo by akceptoval alespoň minimální požadovanou cenu. Natož pak někdo, kdo by přihodil byť jen libru. My se tomu ani nedivíme, ale třeba to uvidíte jinak...

Někdo dal na starou M5 díly z moderních BMW M3 a M4. A teď se jí nemůže zbavit - 1 - BMW M5 E39 moderni M prvky 01Někdo dal na starou M5 díly z moderních BMW M3 a M4. A teď se jí nemůže zbavit - 2 - BMW M5 E39 moderni M prvky 02Někdo dal na starou M5 díly z moderních BMW M3 a M4. A teď se jí nemůže zbavit - 3 - BMW M5 E39 moderni M prvky 03Někdo dal na starou M5 díly z moderních BMW M3 a M4. A teď se jí nemůže zbavit - 4 - BMW M5 E39 moderni M prvky 04Někdo dal na starou M5 díly z moderních BMW M3 a M4. A teď se jí nemůže zbavit - 5 - BMW M5 E39 moderni M prvky 05
Svérázný stroj s nájezdem 193 000 kilometrů byl na prodej. Míchanice BMW M5 E39 s M3 E92 a M4 F82 nechtěl nikdo, i přes nepříliš vysokou cenu

Zdroj: Ebay

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 13 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama