- -

Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává

Porsche z tohoto tisíciletí s takovýmto nájezdem je běžně neexistující věc a pokud se mu něco blíží, je to diesel. Tady máme hned dvě Turba, jedno je dokonce Turbo S.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává

11.3.2018 | Mirek Mazal | 10 příspěvků

Porsche z tohoto tisíciletí s takovýmto nájezdem je běžně neexistující věc a pokud se mu něco blíží, je to diesel. Tady máme hned dvě Turba, jedno je dokonce Turbo S.

Pokud se zeptáte jakéhokoli člověka trochu orientujícího se v autech na ideální sporťák pro každý den, obvykle odpoví: „Porsche.” Zejména model 911 je koncipován tak, aby nebyl nutně jen víkendovou či okruhovou hračkou, ale klidně autem, se kterým můžete jezdit den co den do práce a v případě potřeby do něj naložit i manželku s menším dítětem.

Tento stav má za výsledek, že se jednak s auty od Porsche více jezdí a jednak nemá vyšší kilometráž tak drastický vliv na hodnotu vozu. Supersport s 60 nebo 70 tisíci kilometry je jinak už dost obtížně prodejná věc, alespoň za slušnou cenu, u Porsche 911 je to nepřekvapivý nájezd. Ještě více to platí o modelech jako Cayenne či Panamera, které nejsou tak úplně sporťáky, přesto je velmi neobvyklé vidět na jejich tachometrech nájezdy v mnoha stech tisících km.

Důvod je prostý - pokud někdo má tři čtyři miliony korun na koupi takového auta, nouzí obvykle netrpí a za tři roky chce novější. Za tu dobu většina lidí nestihne najet více než nějakých 200 tisíc kilometrů a druhý majitel, který koupí takové auto za zlomek ceny, už obvykle nemá dost peněz na to, aby ojeté Porsche udržoval při životě při ježdění podobným stylem.

Když se tedy podíváte do nabídky ojetin na nejojetější Porsche, obvykle najdete dekády staré 911, u kterých se vysoké kilometry prostě postupně poskládaly, nebo nanejvýš něco jako Cayenne Diesel, s nímž není zase tak drahé jezdit a jezdit. Výjimky ale existují.

K jedná nás přivedl kolega Doug DeMuro, který upozornil na velmi nevšední úkaz v podobě Porsche Cayenne poctivým nájezdem 270 000 mil čili přibližně 434 500 km. Nejde o žádný diesel, ani nic obyčejného, ale hned extrémní Turbo S, které se do výroby dostalo teprve v roce 2006. Právě z toho roku pochází i exemplář, který vám dnes ukážeme - skočil rovnýma nohama do pracovního procesu a za dvanáct let nakroutil onu úctyhodnou porci kilometrů. S přihlédnutím k přeplňovanému benzínovému motoru o objemu 4,5 litru to je opravdu nevídané - krmit 521 koní muselo být hodně náročné.

Hodiny a dny strávené za volantem nejsou příliš poznat, kombinace kvalitního provedení a obezřetného řidiče vedly k zachovalému interiéru. Krémová kůže obstála v životní zkoušce na výbornou. Důkladné vyčištění vrátilo interiéru lesk zachovalého vozu. Pohled na lak auta stejným stylem vyvolává respekt vůči každému ujetému kilometru tohoto nevítaného SUV mezi sportovní nabídkou Porsche. Černá barva je ušetřena škrábanců a oděrek z denního bloudění ulicemi. Čistý vzhled naznačuje, že auto zřejmě sloužilo na dlouhé cesty minimum řidičů.

Pravdou je, že druhý majitel koupil auto s nájezdem 40 230 km a od té doby mu věnuje všechnu péči. SUV by si zasloužilo poklidnou penzi, místo toho hledá následovníka, který ho bude krotit další tisíce kilometrů. Cenu si majitel představuje na 15 000 dolarů (310 000 Kč), což na americké poměry není málo.

Zážehové osmiválce si lidé nekupovali s plánem objet zeměkouli několikrát dokola, proto inzeráty s vysokým kilometrovým průběhem obsazují převážně dieselové verze. Na evropském trhu s ojetinami se nejvyšší nájezdy týkají naftových Cayennů s nájezdem okolo 350 000 km. Chtěli jsme tento článek tímto konstatováním uzavřít, těsně před jeho vydáním se ale objevil v prodeji jeden podobně extrémní kousek - Cayenne Turbo z roku 2003 s 446 496 km na odometru.

Pravda, je to „jen” Turbo, navíc o tři rok starší, ale stejně - skoro půl milionu km s 450koňovým V8 je také zápřah. Kilometry jsou na autě vidět o trochu víc, i když mělo jediného majitele - doktora, který s ním pravidelně jezdil za prací po dálnici z Bernu do Zurichu. Do autorizovaného servisu v Zurichu s ním podle servisní knížky jezdil pravidelně až do roku 2015 a prodávající říká, že funguje perfektně. A stojí ještě citelně méně - 6 750 Eur, tedy asi 172 tisíc Kč, navíc stojí o hodně blíže.

Neukazujeme vám ale tato auta jako zajímavé koupě, třebaže vyhlídka na ježdění pravidelně servisovaným Cayenne Turbo po švýcarském doktorovi, které se stěží kdy rozjelo na více než 130 km/h, nezní při ceně 172 tisíc úplně nezajímavě. Jsou to spíše pozoruhodné ukázky toho, co lze také s takovými auty najet. A jejich majitelé si zaslouží respekt - chce to velké nadšení zvolit pro běžné denní ježdění osmiválcová monstra s výkony okolo 500 koní prostě proto, že je fajn s takovými verzemi jezdit i pomalu. Rozhodně víc fajn než s šestiválcovým dieselem, který pro takové používání zvolí naprostá většina kupců...

Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 1 - Porsche Cayenne Turbo rekordni najezd prodej dalsi 01Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 2 - Porsche Cayenne Turbo rekordni najezd prodej dalsi 02Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 3 - Porsche Cayenne Turbo rekordni najezd prodej dalsi 03Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 4 - Porsche Cayenne Turbo rekordni najezd prodej dalsi 04Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 5 - Porsche Cayenne Turbo rekordni najezd prodej dalsi 05Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 6 - Porsche Cayenne Turbo rekordni najezd prodej dalsi 06Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 7 - Porsche Cayenne Turbo rekordni najezd prodej dalsi 07Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 8 - Porsche Cayenne Turbo rekordni najezd prodej dalsi 08Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 9 - Porsche Cayenne Turbo rekordni najezd prodej dalsi 09Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 10 - Porsche Cayenne Turbo rekordni najezd prodej dalsi 10
Švýcarský Cayenne Turbo po doktorovi...

Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 11 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 01Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 12 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 02Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 13 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 03Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 14 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 04Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 15 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 05Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 16 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 06Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 17 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 07Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 18 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 08Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 19 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 09Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 20 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 10Někdo najel s moderním Porsche Turbo skoro půl milionu km. Teď ho prodává - 21 - Porsche Cayenne Turbo S 2006 rekordni najezd USA 11
...a americký Cayenne Turbo S po druhém majiteli jsou fascinujícím ukázkami oddanosti myšlence jezdit den co den s výkonným provedením auta prestižní značky...

Zdroj: Auto Trader, Mobile.de

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama