Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si nechal udělat Ford z Lamborghini. Podivný výtvor se teď pokouší zpeněžit
16.12.2018 | Mirek Mazal
Už jsme viděli spoustu aut, která se tvářila jako stroje prestižních značek a ve skutečnosti šlo o mnohem obyčejnější voty. Majitel tohoto se rozhodl jít zcela opačnou cestou.
Viděli jsme to už mnohokrát a vídáme to i v České republice. Někdo vlastní třeba Peugeot 406 Coupe a místo toho, aby byl spokojený s jedním z nejkrásnějších francouzských aut posledních dekád, z něj začne stavět Audi. A nebo rovnou Ferrari. Na jednu stranu se to dá pochopit, prestižní auto chce mít leckdo, ale reálně na něj má málokdo. Na druhou stranu je ale třeba se ptát, kam si takoví lidé pomohou - reálně dál jezdí Peugeotem 406 Coupe a když jejich přetvářka praskne, svou image tím rozhodně nepodpoří. Tričko s nápisem „Vesrace” také frajera z nikoho neudělalo.
Přes tento závěr potěmkinovské pokusy o lepší auta na bázi těch horších vznikaly, vznikají a vznikat dále budou, dnes vám ale ukážeme něco trochu jiného. Těžko říci, jestli to má šanci vzbudit vaše sympatie, na světě ale existuje minimálně jeden člověk, který vzal výjimečné auto prestižní značky a zabalil jej do hávu mnohem obyčejnějšího stroje. Říká si Tractorri Custom Coupe a jeho podstata je stejně bizarní, jako jeho jméno.
Na první pohled se jedná o karmínově červený Ford Mustang, ve skutečnosti ale jde o Lamborghini Gallardo, které si na Ford pouze hraje Podivný kříženec nemá na světě obdoby, italský supersport do hávu amerického pony caru ještě nikdo nikdy „nezabalil”. I když tedy z některých pohledů vůz vypadá jako skutečný Mustang z roku 2007, ve skutečnosti jím není ani trochu - technika je kompletně z Gallarda.
Je tu celé šasí i pohon zajišťovaný pětilitrovým motorem V10, který spolupracuje s šestistupňovým automatem, všechno „Fabbricato in Sant'Agata Bolognese”. Výkon tedy putuje na všechna kola jako v každém Gallardu a některé detaily to pochopitelně „přiznají”. Už pohled zboku naznačí, že tady něco nehraje a zádi by autu americký původ uvěřil snad jen hodně slabozraký člověk.
Výsledek je ale ještě větším křížencem, než se na první pohled zdá. I když příď je jasně Fordu, nicméně a díly jako zadní blatníky, nárazníky a zadní světla původně patřily Lamborghini, najdou se i komponenty jiných značek. Třeba v předním nárazníku našly své uplatnění diodové blinkry z Porsche 911 Turbo, protože když už se míchá, tak proč ne pořádně.
V kabině už se podobným přístupem nikdo nezdržoval. Tractorri Custom Coupe tak zdobí původní italská palubní deska s volantem střeženým býkem. Řidičovo pracoviště doplňuje stejně vyvedený středový tunel. Cestující potěší kůží potažené sedačky, originální obložení dveří nebo alcantarová stropnice. Aktivní zůstaly i všechny funkční prvky. Elektronika pracuje bez omezení, proto je k dispozici kompletní infotainment nebo například možnost přizvednout světlou výšku předního nárazníku při přejíždění nerovností či zpomalovacích prahů.
O autu se nyní dozvídáme díky tomu, že je na prodej. Vzniklo v roce 2009, dodnes najelo jen 4 126 kilometrů a víme také, že integrace dvou nesourodých světů do jednoho balení vyšla na 700 tisíc dolarů, dnešním kurzem asi 15,9 milionu Kč. To je absurdní suma na podivné Lambo i Ford v jednom.
Unikátní Tractorri Custom Coupe dostalo své jméno kvůli faktu, že zakladatel italské automobilky Ferrucio Lamborghini se původně věnoval výrobě traktorů. Máme pocit, že spíše než jako projev úcty musel tohle auto brát jako důvod obrátit se v hrobě, ale proti gustu... Pokud by takový stroj byl vaším šálkem kávy, vězte, že bude k dostání na lednové aukci společnosti Barrett-Jackson zatím bez odhadu možné ceny.
Tractorri Custom Coupe se tváří jako Mustang, ale z Fordu jsou tu jen části karoserie. Auto je ve skutečnosti Lamborghini Gallardo
Zdroj: Barrett-jackson
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva