Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci najeli 100 tisíc km s dieselovým SUV Hyundai, vyčíst mu skoro neměli co
11.5.2019 | Petr Prokopec
O trvanlivosti korejských aut mnozí stále pochybují, výsledky dlouhodobého testu německého Auto Bildu ale naznačují, že nic takového není na místě. Tucson svou spolehlivostí okouzlil.
Škoda Karoq je momentálně na českém trhu jasnou jedničkou mezi kompaktními SUV. Za první čtyři měsíce má na kontě již 3 064 registrací, svého nejbližšího soupeře tak překonala o rovnou třetinu. Zajímavé přitom je, že oním pronásledovatelem není Kodiaq, ten se musí spokojit až se třetím místem. Stříbro patří Dacii Duster, což je ostatně i jeden z důvodů, proč je rumunská automobilka celkově již na třetí příčce - tedy nejen před Fordem, ale také před Hyundai.
Na korejskou značku se dnes hodláme zaměřit především, konkrétně pak na model Tucson, kterému na českém trhu patří mezi kompaktními SUV páté místo za Volkswagenem Tiguan. Vůz, respektive jeho předfaceliftovou verzi, po uplynulé dva roky užívali kolegové z německého Auto Bildu s cílem najet s ním 100 tisíc kilometrů. A nyní uvádí, že není důvod, aby Tucson byl jen pouhou alternativou vůči hlavně česko-německému trojbloku, ale naopak jeho vážným soupeřem.
Než se ale dostaneme ke kladům a záporům, je třeba popsat, s čím máme co do činění. Němci dostali do rukou Tucson osazený dvoulitrovým turbodieselem, který posílá na všechna čtyři kola 185 koní a 400 Nm točivého momentu. S touto pohonnou jednotkou a příplatkovou osmistupňovou automatickou převodovkou se SUV na začátku testu rozjelo na stovku za rovných 9 sekund, na jeho konci však již bylo o dvě desetiny pomalejší.
Podle Auto Bildu během srovnávacího testu s ostatními verzemi v nabídce zvládal s tímto vrcholem držet krok i základní model se 136 koňmi, ovšem přenášenými šestistupňovým manuálem. Na druhou stranu má však výkonnější provedení navrch v pružném zrychlení. V tomto směru si ostatně motor dobře „sedl“, zrychlení ze 60 na 100 a ze 80 na 120 km/h bylo na konci testu o dvě až tři desetiny lepší než na začátku.
Tucson s automatem tedy dle Němců hraje hlavně na komfortní strunu a jako takový se hodí ke zdolávání dlouhých vzdáleností. S tím koresponduje prostorná kabina, která bez problémů ubytuje i čtveřici dospělých o výšce minimálně 1,86 metru. Zcela bez chyby však SUV v tomto ohledu není, neboť při poklesu otáček pod dva tisíce se začíná silně projevovat efekt brzdění motorem a řazení automatu se v tu chvíli stává nevypočitatelným a nepříjemným.
Němce rovněž zarazila skutečnost, proč je osmistupňová převodovka spojena s možností odtažení pouze 1,9tunového přívěsu, zatímco vůz s manuálem utáhne o 300 kg více. Na to však Hyundai nemá odpověď, facelift navíc nápravu nezjednal. To ale není případ světel, za nimiž míří další kritika Auto Bildu. Nově je možné sáhnout po spolehlivějších - ale také dražších - plnohodnotných LEDkách nahrazujících předchozí mix diod a halogenů.
Zbylé výtky jsou již spojeny s drobnostmi, jež se navíc každému jevily různě. Zatímco někdo si stěžoval na příliš dlouhou dobu aktivace startéru po stlačení tlačítka, další viděl problém v příliš pomalém elektromotoru víka zavazadelníku. Všeobecně pak bylo ve druhé půli testu zaznamenáno občasné zaskřípání plastů v kabině. Po najetí 65 tisíc kilometrů se pak do řízení začala přenášet nervozita, za kterou ovšem stály sjeté pneumatiky.
Celkově se ovšem Tucson osvědčil, neboť šlo o praktického a především spolehlivého společníka. Chtít po něm nesmíte jízdní dynamiku naznačovanou vcelku vysokým výkonem, kvůli automatu je projev vozu spíše uvolněnějšího rázu. Pokud zatoužíte po maximálním komfortu, pak odolejte 19palcovým kolům, s nimiž sice jízda není nepříjemná, ovšem ty největší nerovnosti ve svém pozadí ucítíte.









Hyundai Tucson bylo po najetí 100 tisíc kilometrů Němci hodnoceno velmi pozitivně, zejména za svou spolehlivost
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 28 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
