Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší
15.8.2019 | Petr Prokopec
Jeho papírové parametry jsou skoro dokonalé a týkají se i spotřeby paliva. Ne snad, že bychom kdy věřili, že velký sedan nebo kombík třídy E zvládne jezdit za 1,6 l/100 km, obočí nad tím ale teď zvedají i jindy nekritičtí Němci.
Diesely jsou v poslední době v Evropě poněkud démonizované, Mercedes však v loňském roce jasně naznačil, že pohřeb jim strojit rozhodně nehodlá. Třícípá hvězda naopak vyrukovala se zcela novým dvoulitrovým agregátem, jenž ovšem pod kapotu modelů C300de a E300de nedorazil sám. Společnost mu dělá i elektrická jednotka, díky které automobilka srazila spotřebu i emise CO2 na velmi nízké hodnoty - v technických parametrech je zmiňován 1,6litrový průměr a 41 gramů na kilometr. Díky tomu je označován za jediný naftový pohon, který má do budoucna šanci přežít.
Je ovšem třeba dodat, že jakkoliv byla změněna měřící procedura, i metodika WTLP jde na ruku elektrifikovaným agregátům více, než by měla. Elektřinu nepovažuje za další palivo, považuje ji za nic, a tak její spotřebu do celkového apetitu nijak nepromítá. Neměli bychom se proto divit, že realita továrním údajům ani zdaleka neodpovídá. Co ovšem překvapivé již být může, to je skutečnost, že na německé hrátky s čísly poukazují samotní Němci. Za volant Mercedesu E300de se totiž posadili novináři z magazínu Focus, dle kterých sice novinka je úspornější než jiné diesely, ovšem zázraky neumí.
Co přesně to znamená? Pokud máte zcela dobité lithium-iontové baterie o kapacitě 13,5 kWh, pak je možné počítat s 3,8litrovým průměrem v případě spotřeby nafty a pochopitelně i s odběrem oněch 13,5 kW každý den. Pokud ovšem akumulátory dobijete kupříkladu jednou za tři dny, pak žíznivost narůstá na 4,4 litru a mezi dobitími pořád zužitkujete i oněch 13,5 kW. A za předpokladu, že spoléháte pouze na naftu, což se snadno může stát, neboť i přes nízkou kapacitu máte baterie k dispozici až za 4 nebo 5 hodin, dojezd čistě na elektřinu se pak pohybuje mezi 35 a 40 km a vy můžete jet třeba 1 000 km v kuse, pak jezdíte v průměru za 6 litrů.
Na pětimetrový sedan vážící 2 140 kilogramů rozhodně nejde o špatná čísla, nicméně o to tu nejde. Podstatné je, že i navzdory zpřísnění měřící procedury a drahému vývoji je uváděná spotřeba hybridních vozů naprosto nesmyslná. Jak již bylo zmíněno, dle továrny by E300de měl jezdit jen za 1,6 litru na sto kilometrů, přičemž na elektřinu by zvládnul 54 km a zbytek za oněch 1,6 litru. Nicméně reálně je elektrický dojezd o chlup nižší a dlouhodobý průměr skoro čtyřikrát vyšší.
Je přitom otázkou, jak by na tom vůz byl bez oné elektrifikace. Ta samozřejmě vozu napomáhá jak ve zlepšení akcelerace, tak při snižování spotřeby. Ovšem zároveň jsou s ní spojené nežádoucí kilogramy, které vždy vedou k vyšší žíznivosti i horší akceleraci. Je tak možné, že průměr vozu by bez baterií a elektromotoru byl jen nižší. Ovšem jen v reálném světě, na který je kladen stále menší důraz, a to přesto, že v laboratořích žijí maximálně tak pokusné krysy.
Lze pak už jen dodat, že se 306 koňmi a 700 Nm točivého momentu diesel-elektrický sedan skutečně zvládá stovku pod 6 sekund, jak je uváděno. V rámci jízdní dynamiky je tedy přínos alternativního pohonu nezpochybnitelný. Pro značku i regulátory je však smolné, že kromě prokazatelně vyšší než uváděné spotřeby jej doprovází také snížení praktičnosti. Baterie totiž zredukovaly objem zavazadelníku o 170 litrů, z čehož taktéž nikdo nebude mít radost.
Mercedes-Benz E300de by dle automobilky měl jezdit za 1,6 l/100 km, reálně je však jeho spotřeba skoro čtyřikrát vyšší. A to podle Němců, kteří tyto aspekty obvykle nekritizují
Zdroj: Focus
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 8 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 10 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 11 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
dnes - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes