Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci si nepřímo utahují ze selhání Tesly na Ringu, nedokázala nic, jen jim pomohla
24.9.2019 | Petr Prokopec
Šéf Tesly hodlal první konkurenci po letech obratem zesměšnit, jenže dle šéfa komunikace Porsche udělal spíše pravý opak. Místo zviditelnění Tesly proslavil Taycan i mezi těmi, kteří by o něm ani nevěděli.
Twitterový účet Elona Muska patří k nejsledovanějším na světě, prakticky každé slovo šéfa Tesly tak hltají desítky milionů lidí. V této skupině se skrývá obrovský potenciál, pro kalifornskou automobilku tak jde o vítaný způsob marketingu, který je zcela zadarmo. Dopad přitom ani zdaleka není pouze lokální, jako by tomu bylo při zaplacení billboardu nebo reklamy v nějakém internetovém médiu. Zásah je globální, přičemž o novinkách ví každý již pár minut poté, co Musk zasedne ke klávesnici.
Je ovšem třeba pamatovat na to, že každá mince má dvě strany. Musk totiž svou zesílenou aktivitou na Twitteru v posledních dvou či třech týdnech prospěl hlavně jiné než vlastní automobilce. Tu původně hodlal zesměšnit, dokonce na jejím vlastním písečku. Proto bylo do pohoří Eifel vysláno hned několik exemplářů Tesly Model S, aby zadupaly do země nové Porsche Taycan. Nic z toho se ovšem nepovedlo, rekord zůstal v Zuffenhausenu a lidé z Fremontu si museli po selhání vozu předčasně sbalit kufry.
Pro Muska muselo jít o hořkou pilulku, ještě hůře stavitelné sousto mu ale připravil šéf komunikace Porsche Mayk Wienkötter. Ten twitterovou aktivitu šéfa Tesly více než kvituje. „Pro nás se jedná o PR zadarmo. Nejsem si jist, zda každý měl nějaké povědomí o modelu Taycan,“ říká Wienkötter. Přesně to ovšem Musk změnil, jakkoliv jeho záměrem bylo, aby německou novinku okamžitě po premiéře upozadil. Jenže jak se říká, kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.
Dnes tak celý svět ví, že Tesla se pokusila překonat Porsche na Ringu, ovšem Model S nakonec musel být potupně odvezen na odtahovce, zatímco Taycan si vesele kroužil po okruhu dále bez zjevných problémů. Ve světle této skutečnosti pak vlastně i zcela zaniká neoficiální čas, jehož měla kalifornská automobilka v pohoří Eifel dosáhnout. Ten opravdu byl výrazně lepší než u konkurence. Taycan potřeboval 7 minut a 42 sekund, Tesle mělo stačit o nějakých 20 sekund méně.
Kalifornská automobilka již přislíbila, že se příští měsíc na Ring vrátí a že nemožný není dokonce ani čas 7 minut a 5 sekund. Problémem ale je, že na okruhu jezdí verze P100D+, která se oproti standardu výrazně liší. Dostala tři elektromotory místo dvou, zakázkový bodykit, vykuchaný interiér, poladěný podvozek, karbon-keramické brzdy a prořezané slicky.
Wienkötter navíc naznačuje, že nikdo neví, zda a případně jaké udělala Tesla změny v rámci hnacího ústrojí a baterií. Z toho důvodu si z náskoku Modelu S zatím vrásky nedělá. A dodává, že pokud konkurence zajede rychlejší kolo s opravdu produkčním vozem, pak se Porsche při své soutěživosti pokusí adekvátně odpovědět. Prostor ještě má - rekord na Ringu zajela slabší varianta Taycan Turbo.
Komunikační šéf Porsche ovšem přiznává, že vrcholné Turbo S není od tohoto modelu až tak moc vzdáleno. Oněch 20 sekund by tedy stáhnout nejspíše nezvládlo, Porsche ale hodlá soutěžit jen s „jablkem proti jablku”, tedy produkčním modelem proti produkčnímu. Co jsme před pár dny viděli na Ringu, byl v podstatě na míru postavený speciál se závodními pneu, který si nelze koupit. A ani ony pneu nakonec nelze koupit - Goodyear, který za nimi stojí, je zatím nevypustil do prodeje, i v jejich případě jde o prototyp.
Uvidíme tedy za měsíc, co se stane na Ringu, co následně Tesla pustí do prodeje a jak na to případně Porsche odpoví. Ze zkušeností jiných ale víme, že získat rekord na Ringu není vůbec jednoduché a jakýkoli neúspěch Tesly může být přetaven v další PR zadarmo pro Porsche.
Díky aktivitám Elona Muska na Twitteru celý svět ví, že Tesla chtěla překonat Porsche na jeho domácím písečku
Stejně tak ale celý svět ví, jak vše dopadlo
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch