Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Kodiaq s nejprodávanějším SUV světa, je jasný vítěz
20.12.2019 | Petr Prokopec
Těžko vybrat Škodě tvrdšího soupeře, než srovnatelně velké SUV, které je na světě tím úplně nejprodávanějším. Leckdo by čekal hladké vítězství favorita, výsledek je ale přesně opačný.
Škodu nelze označit zrovna za tradičního výrobce SUV. Reálně s nimi začala poněkud polovičatým modelem Yeti a žádný velký hit to nebyl. Pořádně se do toho opřela až v posledních letech s příchodem Kodiaqu, Karoqu a Kamiqu, během takové doby ale stěží získáte zkušenosti, které by do samotných aut stihly zpětně proniknout.
O Nissanu platí pravý opak. SUV prodával už dávno před tím, než je do nabídky muselo začlenit i Lamborghini a dnes z nich bez větší nadsázky žije. Hlavně dvojice Qashqai a X-Trail (který se někde prodává jako Rogue) jsou neuvěřitelně žádanými modely. Qashqai platí za evropský a X-Trail dokonce za světový bestseller. Loni si jej na celém světě vybralo přes 800 tisíc lidí, takový úspěch žádné jiné SUV neslavilo.
I v Evropě jde o žádaný vůz, třebaže se svými rozměry se lépe prodává v USA. Na starém kontinentu dostal čerstvě nové 1,3litrové turbo, cože je 4,69metrovém X-Trailu docela ambiciózní volba. Pohonná jednotka v tomto případě produkuje 160 koní a 270 Nm točivého momentu, což na tak malý objem rozhodně není špatné. Nicméně je třeba si uvědomit, že tato čísla jsou spárována s hmotností 1 985 kilogramů. Jízdní dynamikou vás tedy nejspíše X-Trail neohromí, zrychlení z klidu na stovku totiž japonskému SUV zabere 11,5 sekundy. Kromě toho si řekne v průměru o 8,1 - 8,5 litru na sto kilometrů, což taktéž nejsou hodnoty, ze kterých by se podlamovala kolena. Může tedy ještě na konkurenci koukat shora?
Přesně tuto otázku se rozhodl zodpovědět magazín Auto Bild. Němci proto SUV Nissanu postavili proti Škodě Kodiaq v jejím základním provedení. Český zástupce tedy dorazil do testu s motorem o poněkud větším objemu (1,5 TSI Evo), ovšem s nižším výkonem (150 koní). Stejně jako X-Trail pak dostal do vínku rovněž pohon předních kol i automatickou převodovku, DSG je však jednou z jeho slabin. Zejména při rozjezdu se vyznačuje trháním i jistou letargií. A věci se nezlepší do té doby, dokud se pohonné ústrojí nezahřeje.
Tento problém je pro DSG poměrně typický, spárování s přeplňovanou jedna-pětkou je navíc ještě umocnilo. Je proto dost možné, že právě to je důvod, proč tato pohonná jednotka aktuálně vypadla z ceníku. Škodu Kodiaq si tedy až do odvolání můžete pořídit pouze s dvoulitrovými agregáty, což samozřejmě Nissanu nahrává do karet. X-Trail si můžete koupit již od 698 tisíc korun, a to právě v kombinaci s jedna-trojkou, zatímco „medvěd“ je k mání až od 780 900 Kč. V té chvíli ale již počítá se 150 dieselovými koňmi.
Jedna-pětka by se ale měla do nabídky Škody vrátit, byť zatím neznáme přesný termín. Proto se vrátíme zpátky k srovnávacímu testu, který zatím lépe vychází pro X-Trail. Němci ovšem dodávají, že jakmile se Kodiaq a hlavně jeho automat zahřejí, rázem přebírají nadvládu. Změny rychlostních stupňů totiž na rozdíl od japonské konkurence prakticky nepostřehnete, Nissan je pak na tom hůře i v rámci spotřeby 7,7 l/100 km, neboť na Škodu ztrácí dvě deci.
Jakmile navíc vozu šlápnete na krk či dovnitř napěchujete další cestující a jejich náklad, jsou rozdíly ve spotřebě ještě větší. Skutečným problémem Nissanu je však jeho hnaná přední náprava, která má problémy v úzkých zatáčkách, na mokrém povrchu či při akceleraci. Ve všech případech se totiž dočkáte boje pneumatik se silnicí a tedy s nepříjemným kvílením, které v řidiči nevyvolává příliš důvěry. Situaci ještě dále zhoršují zásahy ESP, naštěstí ale můžete počítat s komunikativním řízením.
X-Trail kromě toho hraje prim také při tahání přívěsů, i přes nižší objem za něj můžete připojit až 1,8 tuny vážící přívěs. Se Škodou jsou vaše možnosti o tři sta kilo nižší, to je ale již jen malá vada na kráse Kodiaqu. Srovnání totiž český vůz vyhrává, neboť od Němců získal 543 bodů ze 750 možných. Nissan si musí vystačit se 492 body, což pro Škodu znamená jasné vítězství. Na Nissanu je prý už znát, že jde o starší model, (přišel v roce 2013) a stárne hlavě v kabině. To už nezvládá přebít ani nová pohonná jednotka, zvláště když ji sráží nepřesvědčivý automat.
Kodiaq si tedy připsal velmi cenný skalp, neboť jakého jiného modelu byste se na trhu měli obávat, když ne toho světově nejprodávanější. Srovnávací test ukázal, že X-Trail je možná nejprodávanější, není však nejlepší...






Nissan X-Trail se sice dočkal nového motoru...
...Škodu Kodiaq však porazit nedokáže, na to už je přes veškeré své úspěchy příliš starý
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď už s VW dokonce jezdí, ač je to miliardář
dnesNadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nejnovější články
BMW prodělává kvůli americkým clům 250 milionů Kč denně, jednání s Trumpem tak vzalo do vlastních rukou
před 6 hodinamiNěkdejší japonské Ferrari pro chudé už není pro chudé, nejlepší verze s minimálními nájezdy dnes stojí desítky milionů
před 7 hodinamiTak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
před 9 hodinamiVW se chce zachránit s pomocí svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne ve velkém jako hotovku
před 10 hodinamiFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva