Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci vyzkoušeli nový levný kombík Lady. Od 140 km/h v něm prý vibruje všechno
21.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ruské kombi mělo sebrat zákazníky Dacii Logan MCV. Jenže ta je výrazně levnější, má větší zavazadelník a svou dynamikou zaujme více než Lada Vesta SW.
Pokud toužíte po levném novém kombíku, pak v Česku vaše kroky nejspíše povedou do showroomu Dacie. Logan MCV tam nabízejí od 189 900 Kč, za které dostanete auto, litrovou atmosféru se 75 koňmi a základní výbavu Access. Stačí však vyhrábnout z peněženky dalších zhruba 140 tisíc a rázem můžete počítat s plnou polní, včetně příplatků. Společnost vám tedy dělá nejen motor 0,9 TCe a 90 turbokoní, ale i kožené čalounění či navigace.
Prakticky za tutéž sumu dostanete v Německu Logan MCV Stepway. Současně ale můžete uvažovat o novém konkurentovi rumunského kombíku. Řeč je o Ladě Vesta SW, jíž se ovšem Dacia nemusí bát, a to nikoliv jen proto, že jde v obou případech o značky spadající pod Renault. Pravým důvodem je skutečnost, že tam, kde Logan po cenové stránce končí, tam Vesta teprve začíná. Odpustky se tedy u ní získávají o poznání pracněji.
Němci jsou ale po prvním ohledání nového ruského zboží docela spokojeni, třebaže nadšením nehýří. Z negativ jsou zmíněné hlavně vibrace, která trápí kabinu po překročení rychlosti 140 km/h takovým způsobem, že se prý třese úplně všechno. To je ale spíše německý problém - v rámci tuzemského české dálničního limitu proto vlastně můžete být v klidu. Více vás tedy bude trápit absence pořádných držáků na nápoje, jejichž roli plní mělčí prohlubně, ze kterých pitivo snadno vypadne v první zatáčce.
Bez chyb samozřejmě není ani Dacia, jejíž nízká cena je vykoupena hlavně horší kvalitou plastů v kabině. Mechanicky ovšem dokáže Ladu překonat, zvláště pokud vsadíte na vrcholný přeplňovaný tříválec. Ten sice disponuje pouze 90 koňmi, zrychlení z klidu na stovku s nimi však zvládá za 11,1 sekundy a maximálně se rozjede na 175 km/h. Normovaná spotřeba pak byla vypočítána na 4,9 l/100 km.
Vesta se musí obejít bez turba, v případě laboratorního měření je tak poněkud znevýhodněna. Teoreticky má tak jezdit za 6,9 litru na sto kilometrů, realita je však ještě o nějaký litr dva vyšší. Odměnou vám ale bohužel není působivější dynamika, i přes vyšší výkon 106 koní. Stovku totiž máte na tachometru až za 12,2 sekundy. Nejvyšší rychlost pak sice již činí 180 km/h, to je ale jen slabá náplast - zvláště když se v autě od oněch 140 km/h pomalu nedá vydržet.
Lze ještě něco dodat? Snad jen skutečnost, že kdyby Lada končila přesně tam, kde začíná, tedy na sumě 12 990 Eur (336 200 Kč), rozhodně by vůči Dacii šlo o zajímavou alternativu. Už jen proto, že jde o součást téže skupiny a navíc v obou případech o vozy z bývalého sovětského bloku. Nicméně ruský vrchol je k mání za 16 250 Eur (420 500 Kč), a to je opravdu hodně.
Vesta SW tedy v Německu nejspíše příliš nezaboduje, i když designem svého soupeře v očích většiny lidí nejspíše překoná. Nicméně po všech těch dílčích prohrách s rumunským příbuzným ji ránu z milosti zasazuje zavazadelník, který standardně pobere 480 litrů. Logan MCV je na tom o skoro sto litrů lépe, nemalý zájem o něj tedy rozhodně nepřekvapuje.
Němci otestovali Ladu Vesta SW, a jakkoliv hlásí celkovou spokojenost, kvůli vyšší ceně, horší dynamice a menšímu zavazadelníku bude ruské kombi konkurovat Dacii Logan MCV jen stěží
Zdroj: Focus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva