Reklama

Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody

Češi jsou proslulí vychytralým jednáním, které Němci často nedokáží pochopit. Soudě dle aktuálního dění okolo nové vlny tzv. šrotovného mu ale asi už přišli na chuť, s jednou paradoxní výjimkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody

17.11.2018 | Petr Prokopec

Češi jsou proslulí vychytralým jednáním, které Němci často nedokáží pochopit. Soudě dle aktuálního dění okolo nové vlny tzv. šrotovného mu ale asi už přišli na chuť, s jednou paradoxní výjimkou.

Traduje se, že když legislativci v zahraničí vymyslí novou zákonnou úpravu, která má zamezit zneužívání toho či onoho, najmou si české konzultanty, aby ověřili její neprůstřelnost. A když se ani jim nepodaří najít v ní slabé místo, zamíří teprve do zbytku schvalovacího procesu. Nevíme, co je na tom pravdy, smysl by to ale dávalo - Češi jsou experti na obcházení toho, co obejít lze a spoustu jasných pravidel si upraví tak, aby vyhovovala zrovna jim.

Třeba takoví Němci na to nezřídka nevěřícně hledí a nechápou, že když je něco jasně dáno, někdo se tím neřídí. Jak se ale zdá ze studie webu MeinAuto.de, i jim začíná být podobné vychytralé jednání vlastní. Bylo totiž zjištěno, že naprostá většina německých prodejců nových aut nepřenáší na zákazníky celý bonus poskytovaný automobilkou v rámci nové vlny tzv. šrotovného.

Nejde o šrotovné v pravém slova smyslu. Jedná se o dodatečnou obchodní slevu poskytovanou v rámci nového německého plánu na odvrácení zákazu vjezdu starších dieselových aut do center měst, která se může vyšplhat až na 10 tisíc Eur (cca 258 800 Kč) při prodeji vašeho starého auta na protiúčet. A v případě uplatnění dodatečného ekologického bonusu, který je vázán na koupi elektromobilu či hybridu, i výše. To již pro řadu lidí může být dostatečný důvod, aby začali zvažovat návštěvu autosalonu, ne každý ale k prodejci míří s touto motivací. A právě tady Němci vycítili příležitost.

Pokud tedy přijdete k prodejci s očekáváním běžného obchodu, který se náhodou vejde do nastavených pravidel, dealer poskytne jen o něco vyšší než obvyklou slevu a velkou část bonu shrábne pro sebe. A někteří zachází i tak daleko, že i zákazníkům přicházejícím využít nového programu, neposkytnou tak vysokou slevu, jak by měli.

Například u Seatu, když odevzdáte svůj starší diesel na protiúčet, byste měli v případě koupě nového Leonu dostat slevu 8 673 Eur (224 450 Kč). Realita je však v průměru o 3 104 Eur (80 350 Kč) nižší. A v případě zájmu o dosluhující MPV Alhambra musíte počítat s ještě nižší úsporou, rozdíl mezi slibovanou a vyplacenou částkou narůstá dokonce až na 5 315 Eur (137 550 Kč).

Podobné věci ději nejen u Seatu, také u Fordu je něco špatně. Zde je rozdíl mezi sliby a realitou 2 118 Eur (54 850 Kč) v případě Focusu či 2 853 Eur (73 850 Kč) u minivanu S-Max. Prodejcům Hyundai i20 pak za prsty může uváznout 3 167 Eur (82 tis. Kč), zatímco lidé od Renaultu vám Scénic prodají o 3 369 Eur (87 200 Kč) dráže, než by měli.

Zajímavé přitom je, že prodejci koncernových značek jsou ve svém jednání poněkud rozdělení. Zatímco v případě Seatu přichází zákazníci zkrátka a s bonusem nižším o 1 700 Eur (44 tisíc korun) musí počítat třeba také u Audi, Škoda prý hraje fér. Prodávaná auta zvýhodňuje, jak má a Octavii v některých motorizacích mohou Němci kumulací všech výhod pořídit až o polovinu levněji oproti ceníkové ceně.

Docela by nás zajímalo, co je toho příčinou, možná jde ale o to, co jsme zmiňovali zkraje. I u německého zastoupení Škody jistě pracují Češi, kterým mohlo být hned jasné, co dealery napadne. A pravidla vyplácených podpor proto byla nastavena tak, aby plynutí podpor automobilky do kapes dealerů nebylo možné. Stačí nakonec, aby dealer musel pro vyplacení podpory doložit kompletní dokumentaci k obchodu dosvědčující, že slevu poskytl v plné výši a s podváděním je konec. Němci vedle toho mohli prostě věřit tomu, že pravidla budou respektována. A ona nejsou. Jsme zvědavi, jak se k tomuto zjištění postaví jednotlivé automobilky nyní, tušíme ale, že se od Čechů rády poučí - na „české” chování znají nejlepší léky.

Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 1 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 01Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 2 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 02Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 3 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 03Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 4 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 04Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 5 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 05Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 6 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 06Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 7 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 07Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 8 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 08Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 9 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 09Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 10 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 10Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 11 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 11Němečtí dealeři aut se začali chovat trochu jako Češi. Paradoxně s výjimkou Škody - 12 - Skoda Octavia Combi 2017 cervena 12
Automobilky v Německu slibují velké bonusy při sešrotování starých dieselů, část z nich ale zjevně končí za prsty prodejců. U dealerů Škody vás ale podobné jednání čekat nemá

Zdroj: MeinAuto.de

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše