Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění
21.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nissany Leaf, kterým příliš poklesla kapacita baterií pro přílišné horko, dostanou baterie kompletně nové v rámci vyrovnání kauzy „Wilting Leaf”.
Nissan Leaf si nerozumí s horkým prostředím, jak zjistili majitelé tohoto elektromobilu v Kalifornii a Arizoně. Kauza nazvaná „Wilting Leaf”, tedy „Vadnoucí list” podle jména tohoto stroje, se zabývala rapidním poklesem kapacity baterií v příliš horkém prostředí a týkala se Leafů modelových let 2011 - 2012. Kapacita jejich baterií totiž v některých případech během jediného roku poklesla i pod 50 %.
Záruka kryla pokles výkonu baterií, nikoliv pokles její kapacity, třebaže Nissan dříve hovořil o tom, že Leafy nebudou potřebovat vyměnit baterie až po deseti letech provozu, pokud vůbec. Když je ale po pouhém roce užívání kapacita pod polovinou, je jasné, že oněch deset let tak úplně nebyla pravda. Bavíme se o velmi horkém prostředí jihozápadu Spojených států, ale když tam mohou trvale žít miliony lidí, zas takový extrém to asi nebude. Japonci přesto odmítali uznat, že by šlo o problém, který by chtěli řešit v rámci záruky.
Majitelé se tedy s Nissanem začali soudit a tento spor má nyní rozuzlení - automobilka se nakonec rozhodla s majiteli na řešení domluvit mimosoudně. Pokud žijete v dotčených oblastech a kapacita akumulátoru ve vašem Leafu poklesne pod „devět čárek”, máte nárok na kompletně novou baterii. Nikoliv repasovanou, nově vyrobenou. Jakou měrnou jednotkou je v tomto případě „čárka”, nevíme.
Problém, který znamenal takovéto vyrovnání, je, že Nissan inzeroval dojezd 160 km na jedno plné nabití, tedy na nabití na 100 %. Zároveň ale existovalo doporučení, že v oblastech, kde je moc horko, není dobré nabíjet akumulátor na více než 80 %, aby neutrpěla jeho životnost. O tomhle doporučení údajně zákazníci Leafů před nákupem nebo pronájmem nevěděli, takže samozřejmě nabíjeli na 100 % s negativními efekty na akumulátor.
Nissan v průběhu let jednak vylepšil záruku a jednak akumulátory v Leafu upravil po chemické stránce, takže prý jsou odolnější vůči horku. Do dotčených Leafů musí být nově nainstalovány právě tyto upravené baterie. Zda ale tentokrát už vydrží slibovaných deset let, je stále otázkou, na kterou budeme znát odpověď až po delší době.




























Takto se Nissan Leaf ukázal před lety jako horká novinka. Nyní víme, že horko ráda nemá
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nejnovější články
Ford chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
před hodinouLéta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
před 2 hodinamiOšizené nové AUDI, které nemělo kazit pověst značce Audi, se aspoň skutečně prodává levně
před 4 hodinamiOjetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
včeraJaponci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 08:55 - spooon
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 07:51 - Vrooom
- Onboard videa 08.19. 22:23 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom