Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Alfa v dlouhodobém testu ukazuje, že italská auta jsou pořád servisní noční můra
7.5.2019 | Petr Prokopec
Příznivci italských aut budou dokola tvrdit, že zvěsti o jejich nespolehlivosti jsou odrazem dávné minulosti, jenže praktické zkušenosti vypadají jinak.
Před několika málo dny britský magazín Auto Express zveřejnil výsledky nového ročníku ankety Driver Power, která z uživatelského pohledu zkoumá kvality nových vozů. Nebylo žádným překvapením, že první dvě příčky připadly na Toyotu Prius a Lexus IS, japonské vozy jsou nejen v ostrovním království tradičně úspěšné zejména kvůli své spolehlivosti. Snad každý ale nevěřícně sledoval třetí příčku, kde se objevila Alfa Romeo Giulia.
Stačilo však zabřednout do detailů a „pravda“ vyplula na povrch. Alfa si nevysloužila své pozitivní hodnocení kvůli spolehlivosti, ale jen díky jiným pozitivním aspektům. Názory Britů se v tomto přípdě vzácně shodují s názory Američanů. Zámořský magazín Car and Driver má totiž italský sedan zapůjčený do dlouhodobého testu, a to rovnou ve verzi Quadrifoglio Verde. A jak asi již začínáte tušit, na zážitky za volantem pěje jen a pouze chválu - vůz tituluje jako nejvíce vzrušující sedan na trhu, který vám nabídne ty nejlepší jízdní zážitky napříč celým segmentem. Problémem však je, že čím více má najeto, tím větší servisní noční můra se z něj stává.
Američané informují o tom, že v poslední době se vůz proměnil v pojízdnou diskotéku, kde všemožné blikání ikonek na palubní desce nebere konce. Když měla Giulia na kontě zhruba 50 tisíc kilometrů, jeden z členů redakce si povšiml hlášky o nízké hladině motorového oleje. Nebyl si jist tím, jak dlouho mohla daná ikonka svítit, neboť dioda za ní byla potemnělá, zatímco zbytek displeje zářil pomalu na oběžnou dráhu. To ale ve výsledku nebylo až tak podstatné.
Pohled na olejovou měrku naznačoval, že oleje má Giulia dostatek a problémem tak spíše bude elektronický šotek. V servisu však vůz strávil týden a půl, než se jej povedlo nalézt. Nejprve byl vyměněn olejový senzor, to však závadu neeliminovalo. Stejně jako restart systému. Místo toho nakonec pomohl update softwaru. Oprava proběhla v rámci záruky, nicméně magazín již v té době naznačil, že mu začíná s často haprujícím vozem docházet trpělivost.
To není překvapivé, neboť jen o pár tisíc kilometrů dříve stávkovala Alfa Romeo rovněž. Ranní průjezd myčkou spustil ohňostroj marnosti, neboť systém začal upozorňovat na otevřené zadní dveře či nefungující směrové světlo. K tomu se přidalo hlášení o selhání parkovacích senzorů, kvůli čemuž Giulia spustila varovné hlášení. Jeho zvuk je ale dle magazínu natolik mučivý, že zde panuje podezření, že jej CIA používá k ilegálním výslechům.
Je otázkou, zda se redaktoři Car and Driver k něčemu v kabině přiznali či nikoliv, podivné zvuky ale nakonec ustaly stejně samy, jako se objevily. A od té doby s nimi již nebyl nikdo konfrontován, ač došlo k opakování scénáře s myčkou. Znovu lze tedy mluvit o elektronickém šotkovi, tentokráte ovšem pořádně vykutáleném, který zřejmě před techniky utíká napříč vozem. A vždy si vybírá, kde kontakt povolí a poté zase přitáhne.
Poslední zmíněné věty samozřejmě berte jen s humorem, jsou ale jen ukázkou toho, co všechno se na autě může dokola kazí. A tak je jeho kritika je myšlena naprosto vážně. Američané už koupi vozu nedoporučují, jakkoliv si chvilky za jeho volantem užívají. Jak dodávají, poslední dobou je jich stále méně, a to právě kvůli všemožným závadám zejména na elektronice, jež trápí rovněž i v úvodu zmíněné Brity. Giulia QV tak sice je krásným i zábavným vozem, na její koupi ale raději zapomeňte. Místo toho si ji jen občas půjčte a užijte si projížďku, než se zase vrátíte k nudnému, ale mnohem spolehlivějšímu německému sedanu, uzavírají Američané.
























Za volantem Alfy Romeo Giulia QV dlouhodobě testované magazínem Car and Driver si užijete každý kilometr. Problémem však je, že čím starší a ojetější sedan je, tím častěji míří spíše do servisů než na vaši oblíbenou okresku
Zdroj: Car and Driver
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Mechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 2 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 3 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 5 hodinamiNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 6 hodinamiŠkoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom