Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Corvette nakonec není tak výkonná, jak se zdálo, obsluha měření udělala chybu
13.11.2019 | Petr Prokopec
Chvíli se zdálo, že auto je ještě větším zázrakem, než se jeví být na papíře, autoři měření si ale nyní sypou popel na hlavu. Reálný výkon přesto bude o něco vyšší, než ten továrnou udávaný.
Před třemi týdny americký magazín Motor Trend doslova šokoval celý svět. Při měření nového Chevroletu Corvette totiž zjistil, že osmiválcová pohonná jednotka produkuje daleko vyšší výkon, než automobilka tvrdí. Oficálně by totiž supersport osazený paketem Z51 Performance měl disponovat 502 koňmi a 640 Nm, nicméně na motorové stolici vůz nakonec vykázal až 651 koní a 805 Nm. To je diametrální rozdíl, který by americké automobilce mohl přinést na jedné straně nemalý aplaus, na druhé však také nemalé potíže.
Je totiž třeba dodat, že oficiální parametry Corvette C8 jsou posvěceny nezávislou společností Society of Automotive Engineers (SAE). To znamená, že výrobce může do světa vytroubit číslo maximálně o 1 procento vyšší či nižší. Samotné produkční pohonné jednotky se pak od oficiálních dat mohou odchýlit maximálně o 2 procenta. I větší rozdíly jsou přecházeny mlčky, pohybovat se ale odchylka v řádu desítek procent, zástupci SAE budou bušit na vrata koncernu General Motors.
K tomu ale evidentně nedojde, neboť Motor Trend si nyní sype popel na hlavu a dodává, že při měření udělal hned dvě chyby, z toho jednu kardinální. „Jak jsme zjistili, náš operátor zvolil dvoje nastavení, která nebyla správná,“ začíná s osvětlením technický ředitel Frank Markus. „Jedním je klíčový údaj, který pro generaci C8 teprve musí být publikován a byl tak odvozen z parametrů generace C7, a tím je výkon na kolech potřebný k zajištění pohybu vozu rychlostí 80 km/h.“
„Tento faktor zahrnuje tření a větrný odpor, přičemž může být změřen během testů, ale protože měření C8 na motorové stolici proběhlo na poslední chvíli... neměli jsme příležitost jej zjistit. Operátor proto použil údaj 12,6, ovšem jak nás informoval Chevrolet, správný údaj pro Z51 činí 15,4. Mnohem větším selháním ale bylo nastavení stolice na pohon všech kol. Díky tomu si zařízení myslelo, že pohonné ústrojí Corvette musí překonávat větší setrvačnost, než tomu ve skutečnosti je.“
Výkon přes 600 koní je tedy mimo hru, alespoň v případě základních variant. Jakými čísly se ovšem Corvette C8 skutečně může pochlubit, to magazín Motor Trend zatím neví. „Naneštěstí neexistuje způsob, jak virtuálně provést test znovu se správnými parametry. Jednoduše je proto nutné přivézt jinou C8 a test zopakovat,“ konstatuje dále Motor Trend s tím, že reálná data budou beztak nejspíše o něco vyšší, než ta tovární. Jaká jsou přesně, ukáže až další měření. A jelikož jde o velmi ostře sledovanou záležitost, je jisté, že nová Corvette na motorovou brzdu znovu zamíří velmi brzy a my vám to nepochybně obratem zprostředkujeme.






Při neoficiálním měření Corvette došlo k pochybením, nová generace tak není až tak výkonná, jak Motor Trend naznačoval
Zdroj: Motor Trend
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
