Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bizarní. Hned dva šéfové automobilek tvrdí, že ta jeho loni prodala nejvíc aut
31.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jakkoli to zní bizarně, hned dva velcí výrobci aut se naráz pochlubili tím, že koruna prodejního krále za loňský rok patří jim. Pravdu ale může mít jen jeden.
Pamatujete ještě na počátek loňského roku? V té době Mercedes vyrukoval s tiskovou zprávou, ve které oznamoval, že ze všech prémiových automobilek prodal nejvíce vozů. Vzápětí se však ozvalo BMW s tvrzení, že koruna patří jemu, neboť rozhodující jsou v daném ohledu registrace celé skupiny, a v tomto ohledu mnichovští převálcovali stuttgartské. Komu jste přitom věřili, záviselo především na úhlu pohledu - pravdu měly v podstatě obě automobilky.
Letos je situace obdobná, i když nikoliv mezi prestižními značkami. Urputný je tentokrát boj o absolutní trůn, na který by opětovně velmi rád vystoupal koncern VW Group i aliance Renault-Nissan vedené kohouty z hlavního obrázku - Matthiasem Müllerem a Carlosem Ghosnem. Obě tyto persóny se přitom chlubí tiskovými zprávami, dle kterých má každá z těchto firem být největší automobilkou světa.
Německá strana hlásá, že vyhrála dík tomu, že v loňském roce dodala zákazníkům VW Group po celém světě 10,74 milionu aut. To vůči předchozímu období představuje 4,3procentní vzestup. Velmi úspěšný byl přitom koncern především v prosinci, během kterého zákazníci převzali takřka milion vozů. Vůči předloňsku tak jde o růst o 8,5 %.
Působivé přitom je, že k růstu došlo u všech sdružených značek a na všech trzích (kromě Německa), kde je koncern aktivní. Třeba Volkswagen si tak polepšil o 4,2 procenta na 5 980 300 vozů a Audi o 0,6 procenta na 1 867 700 vozů. Škoda jako aktuálně třetí nejúspěšnější výrobce celého VW Group pak rostla dokonce 6,6procentním tempem, což vyústilo v 1 126 500 registrací.
V rámci trhů jsme se přitom dočkali růstu nejen v Evropě (+3,3 %) nebo v Číně (+5,1 %), ale také v Severní Americe (+4 %), potažmo tedy ve Spojených státech (+5,8 %). Zdá se tedy, že kauza Dieselgate je definitivně zapomenuta, tedy alespoň v souvislosti se samotným koncernem. Její dozvuky ale stále mají negativní dopady na pohonné jednotky TDI, které jsou některými vnímány nevraživě.
Přesunout se můžeme k alianci Renault-Nissan, která loni prodala 10 608 366 vozů. Zásluhu na tom má všech deset zúčastněných značek, mezi než se vůbec poprvé od převzetí v polovině roku 2016 počítá také Mitsubishi. To sice není až tak výraznou globální automobilkou, nicméně 1 030 454 prodaných vozů pomohl skupině přeskočit Toyotu a General Motors.
Nejúspěšnější z celé aliance je ovšem Nissan, který má na kontě 5 816 278 prodaných vozů (meziroční vzestup o 4,6 %), zatímco Renault uzavřel rok „pouze“ s 3 761 634 exempláři (+8,5 %). Obě značky se pak díky modelům Leaf a Zoe mohou pochlubit prvenstvím mezi výrobci elektromobilů, přičemž první zmíněný je vládcem světa, druhý pak králem Evropy.
Lze pak jen dodat, že pro alianci je největším trhem Čína, kde bylo prodáno 1,72 milionu aut. Tato země je přitom nejdůležitější i pro Mitsubishi, zatímco Nissan si nejlépe vede ve Spojených státech. Pro Renault je pak největším trhem domovina značky, po které následuje Rusko. Není tak vlastně překvapivé, že zde Francouzi neustále navyšují své investice.
Ptáte se, kde je ten rébus, když číslo Volkswagenu je vyšší? Všimněte si slovíček - Volkswagen „dodal” nejvíc a Renault-Nissan „prodal” nejvíc. VW tedy zjevně počítá auta loni registrovaná, mezi která jistě budou patřit i ta objednaná koncem roku 2016 a naopak mezi ně nebudou patřit vozy z konce roku 2017. Nissan vedle toho „prodal” nejvíc, což nejspíše bude znamenat „jen” objednané vozy.
Vítěze tedy máme dva a nečekejme, že se jeden druhému půjde omluvit. Co je více znakem světové jedničky, posuďte sami, my si můžeme jen přát, aby oba tábory daly do placu typové stejná čísla - ať už dodávky, nebo prodeje. Nejspíše tak o vítězi rozhodnou až pozdější statistiky nezávislých firem, jako je JATO Dynamics. Ani tehdy ale nečekejme, že by Müller nebo Ghosn askceptovali druhé místo...
Patří světová koruna VW Group...
...či alianci Renault-Nissan? Jednoznačná odpověď v tuto chvíli neexistuje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB