Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ostrý úhybný manévr v SUV bez ESP ukázal pravou tvář dnes tak módních aut
6.8.2018 | Petr Prokopec
Že SUV nikdy nebudou přeborníky v jízdních vlastnostech, je jasné, ale jak mizerná skutečně jsou? Podívejte se, co se stane, když jedno z nich nastoupí k losímu testu ve verzi bez ESP.
Vlna obliby SUV neklesá, aut toho druhu na trhu neustále přibývá. Stále přitom není zcela jasné, proč se lidé za nimi tolik honí. SUV sice představují nemalou výhodu hlavně ve chvílích, kdy musíte opustit zpevněný asfalt - v té chvíli přichází vhod jejich vyšší světlá výška, velkorysejší nájezdové úhly či brodivost. Jenže kolik z reálných majitelů tohle opravdu potřebuje?
Navíc ona zvýšená stavba jde ruku v ruce se zvýšeným těžištěm a tím i s problémy, které z toho vyplývají. Jakkoliv tedy SUV mohou dobře zvládat i náročnější terén, jejich chování na silnicích podléhá mnoha kompromisům. Na to je třeba pamatovat ve chvíli, kdy sešlápnete plynový pedál - čím rychleji pojedete, tím hůře se vám bude reagovat na vzniklou situaci.
Tato skutečnost nejlépe vyplynula najevo při testu Nissanu Kicks. U nás neprodávaný model na některých trzích nahradil Nissan Juke a pokud se do Evropy Juke vrátí, bude to Kicks s jinou karoserií. Dopřát si jej lze s pohonem předních či všech čtyř kol, vybírat pak lze mezi 1,6litrovým a 1,5litrovým benzinovým motorem, manuálem a CVT. Mexičtí zákazníci pak mohou pořídit i základní model bez ESP a právě ten naplno projevil slabiny celé koncepce.
Jak, to vám nejlépe ukáže přiložené video. To je poněkud delší, proto vám rovnou doporučíme přesun na zhruba devátou minutu. V ten moment začíná losí test Nissanu Kicks bez ESP, který sice vůz i testující přečkají bez úhony, ovšem od katastrofy je mnoho nedělilo. Při rychlosti 60 km/h již SUV začalo zdvihat „levou zadní“, po navýšení tempa na 65 km/h pak byla ve vzduchu obě pravá kola.
Při pohledu na dané záběry je pomalu zázrak, že se Kicks vrátil zpátky na zem, ostatně vyděšenost testéra hovoří za vše. Stačí přitom, aby ESP bylo na palubě, a daný manévr vůz zvládl, pochopitelně za cenu zásahu elektroniky. Ukazuje se tedy, že jízdní vlastnosti SUV nejsou v kritických chvílích zrovna příkladné a zachraňují je jen elektroničtí pomocníci. Pochybujeme, že to na jejich popularitě něco změní, ale varovat jsme vás museli. Na videu pak můžete vidět v podobné akci i jiné, u nás přímo prodávané modely. Na titul krále losího testu nemůže přes menší problémy pomýšlet jediný...




Nissan Kicks, který lze v Mexiku koupit i bez ESP, ukázal pravou tvář jízdních vlastností moderních SUV
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
Nejnovější články
Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před hodinouDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 3 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 4 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 6 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva