Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche
13.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Gesta nejsou pro ovládání prvků auta ideální, zákazník se nemá muset učit jazyk auta. Porsche upřednostňuje dotykovou obrazovku a tlačítka.
Ovládání gesty je jen móda, která pomine. Říká to Lutz Krauss, šéf vývoje infotainmentu u Porsche. „Testovali jsme ovládání gesty a nemyslím si, že v něm je budoucnost. Je teď módní a není moc přesné,” uvedl při představení inovované 911 na Tenerife. Ta ovládání gesty nemá, disponuje pouze senzorem přiblížení, který zobrazí dotyková tlačítka na obrazovce, když k ní přiblížíte ruku.
Oproti tomu např. nové BMW řady 7 nabídne skutečné ovládání gesty; můžete upravovat hlasitost, posouvat se mezi skladbami či přijmout nebo odmítnout hovor apod. Tato gesta nicméně mohou být viděna zvenčí. „Např. mávnutí rukou pro přechod na další píseň si může člověk u přechodu vyložit jako gesto, že má jít, že zastavujete,” vysvětluje Krauss.
„V daších autech se zase musíte naučit příkazy, jako kdysi se systémem MS DOS, není to dialog, není to přirozené,” pokračuje Krauss. „Nechci, aby se naši zákazníci museli učit jazyk auta,” uvádí dále. Lze samozřejmě kontrovat, že s infotainmentem ovládaným tlačítky či dotykovou obrazovkou je také potřeba se naučit pracovat, ale ve většině případů je to dostatečně intuitivní na to, abyste nepotřebovali otevírat návod k obsluze.
Budoucnost ovšem může přinést zlepšení. „V budoucnu možná budou inteligentnější algoritmy a rozpoznají třeba, kam se na displej díváte,” nastiňuje Krauss. Oproti tomu již zmíněné BMW dává gestům zelenou, nový systém iDrive 5 bude postupně instalován do celé nabídky, minimálně za příplatek.
Porsche ovšem má odlišný přístup k ovládání prvků auta než ostatní tak nějak celkově. Každé věci stále dedikuje speciální tlačítko - jedno je k otevření střešního okna, druhé k jeho zavření a třetí, když ho chcete jen pootevřít. To je dokonalé pro milovníky tlačítek, existuje ale spousta lidí, kteří někdy až zbytečně velké množství tlačítek nepreferují. Jestli ovšem takovým bude ku prospěchu ovládání gesty, ukáže jedině čas...



Ovládání gesty, zde v BMW řady 7, není podle Porsche budoucnost




Stuttgart upřednostní dotykovou obrazovku se senzorem přiblížení a tlačítka
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 11 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
