Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche

Gesta nejsou pro ovládání prvků auta ideální, zákazník se nemá muset učit jazyk auta. Porsche upřednostňuje dotykovou obrazovku a tlačítka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche

13.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Gesta nejsou pro ovládání prvků auta ideální, zákazník se nemá muset učit jazyk auta. Porsche upřednostňuje dotykovou obrazovku a tlačítka.

Ovládání gesty je jen móda, která pomine. Říká to Lutz Krauss, šéf vývoje infotainmentu u Porsche. „Testovali jsme ovládání gesty a nemyslím si, že v něm je budoucnost. Je teď módní a není moc přesné,” uvedl při představení inovované 911 na Tenerife. Ta ovládání gesty nemá, disponuje pouze senzorem přiblížení, který zobrazí dotyková tlačítka na obrazovce, když k ní přiblížíte ruku.

Oproti tomu např. nové BMW řady 7 nabídne skutečné ovládání gesty; můžete upravovat hlasitost, posouvat se mezi skladbami či přijmout nebo odmítnout hovor apod. Tato gesta nicméně mohou být viděna zvenčí. „Např. mávnutí rukou pro přechod na další píseň si může člověk u přechodu vyložit jako gesto, že má jít, že zastavujete,” vysvětluje Krauss.

„V daších autech se zase musíte naučit příkazy, jako kdysi se systémem MS DOS, není to dialog, není to přirozené,” pokračuje Krauss. „Nechci, aby se naši zákazníci museli učit jazyk auta,” uvádí dále. Lze samozřejmě kontrovat, že s infotainmentem ovládaným tlačítky či dotykovou obrazovkou je také potřeba se naučit pracovat, ale ve většině případů je to dostatečně intuitivní na to, abyste nepotřebovali otevírat návod k obsluze.

Budoucnost ovšem může přinést zlepšení. „V budoucnu možná budou inteligentnější algoritmy a rozpoznají třeba, kam se na displej díváte,” nastiňuje Krauss. Oproti tomu již zmíněné BMW dává gestům zelenou, nový systém iDrive 5 bude postupně instalován do celé nabídky, minimálně za příplatek.

Porsche ovšem má odlišný přístup k ovládání prvků auta než ostatní tak nějak celkově. Každé věci stále dedikuje speciální tlačítko - jedno je k otevření střešního okna, druhé k jeho zavření a třetí, když ho chcete jen pootevřít. To je dokonalé pro milovníky tlačítek, existuje ale spousta lidí, kteří někdy až zbytečně velké množství tlačítek nepreferují. Jestli ovšem takovým bude ku prospěchu ovládání gesty, ukáže jedině čas...


Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche - 1 - BMW 7 2016 oficialni fotogalerie 38Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche - 2 - BMW 7 2016 oficialni fotogalerie 31Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche - 3 - BMW 7 2016 oficialni fotogalerie 32
Ovládání gesty, zde v BMW řady 7, není podle Porsche budoucnost

Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche - 4 - porsche 911 991 tlacitka 01Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche - 5 - porsche 911 991 tlacitka 02
Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche - 6 - porsche 911 991 tlacitka 03Ovládání auta gesty je hloupá móda, nemá budoucnost, říká Porsche - 7 - porsche 911 991 tlacitka 04
Stuttgart upřednostní dotykovou obrazovku se senzorem přiblížení a tlačítka

Zdroj: Car Advice

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše