Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem

(doplněno) Italská bestie disponuje 748 koňmi na tunu, čímž se blíží rekordnímu Porsche 956 Stefana Bellofa. I časem z Ringu se mu blíží.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem

13.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno) Italská bestie disponuje 748 koňmi na tunu, čímž se blíží rekordnímu Porsche 956 Stefana Bellofa. I časem z Ringu se mu blíží.

Doplněno 14.11.: Rekord Pagani je skutečný. Kris Sing zveřejnil na svém profilu na Instagramu fotografii tovární Zondy Revolucion, která je opatřena nálepkami připomínajícími nejen její zápis z trati Top Gearu, ale také čas 6:30 z Nordschleife. To můžeme považovat za oficiální potvrzení, na jakoukoli dokumentaci rekordní jízdy od Pagani ale stále čekáme...


Pagani Zonda Revolucion se představilo světu před dvěma roky. Již v té době jsme přitom vzpomínali rekordy Porsche 956 Stefana Bellofa, k němuž se italská karbonová bestie přibližovala poměrem výkonu a hmotnosti. O její pohon se totiž staral šestilitrový dvanáctiválec naladěný na 800 koní a 730 Nm točivého momentu, jež šestistupňová sekvence přenášela na zadní kola. S tímto výkonem pak byla spárována hmotnost 1 070 kilogramů, výsledkem čehož se stalo 748 koní na tunu.

Bellofovo Porsche pro změnu dostalo do vínku 2,65litrový plochý šestiválec, který produkoval přibližně 635 koní. V kontrastu s tím pak stála architektura založená na vůbec prvním firemním hliníkovém monokoku, díky němuž hmotnost poklesla na pouhých 800 kilogramů. Jednoduchou matematikou se pak dostáváme k poměru 794 koní na tunu, který mimo jiné vedl i k tomu, že se Porsche 956 stalo v letech 1982 až 1985 čtyřikrát za sebou vítězem 24 hodin Le Mans.

My zde ovšem chceme zmínit o trochu jiný úspěch, a sice obkroužení Severní smyčky během kvalifikace na 1 000 km Nürburgringu v roce 1983. Bellof totiž dokázal deklasovat takřka 21 kilometrů dlouhý okruh za dosud nepřekonaných 6 minut a 11 sekund. Podle lidí z facebookové stránky Love Cars se mu přitom Zonda Revolucion nově výrazně přiblížila, neboť Zelené peklo pokořila s časem 6 minut a 30 sekund, tedy jen o 19 sekund pomaleji.

Jakkoliv nejde o rekord mezi produkčními vozy osazenými registrační značkou, mluvit zde můžeme o více než působivém výsledku. A to přesto, že Zondu Revolucion můžeme pomalu považovat taktéž za závodní vůz. Kromě výše zmíněného pohonného ústrojí je totiž vybavena kupříkladu stavitelným zadním křídlem ve stylu DRS. V kombinaci s upravenou karoserií pak při rychlosti 300 km/h produkuje okolo 2 000 kg přítlaku.

Dá se samozřejmě předpokládat, že vyjma cílové rovinky se Pagani na takové tempo nejspíše nerozjelo, nicméně i tak mohlo počítat s nemalou aerodynamickou podporou. Tím ale dnes končíme, pročež jen dodáme, že sama automobilka daný čas dosud nepotvrdila. Doufáme ovšem, že se tak stane velmi brzy a především že svá slova podepře videem, na které nejspíše se zaujetím pohlédne celý motoristický svět.


Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 1 - Pagani Zonda Revolucion rekord Nurburgring Nordshleife 01
Rekordem se chlubí i sám Pagani, nejde tedy o výmysl. Na záznam této extrémně rychlé jízdy se ale i tak podíváme rádi...

Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 2 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 02Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 3 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 01Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 4 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 03Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 5 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 04Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 6 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 06Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 7 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 07Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 8 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 08Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 9 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 09Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 10 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 10Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 11 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 11Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 12 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 12Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 13 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 13Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 14 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 15Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 15 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 16Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 16 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 17Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 17 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 18Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem - 18 - Pagani Zonda Revolucion oficialni 19
Pagani Zonda Revolucion prý mělo obkroužit Ring za působivých 6 minut a 30 sekund

Zdroje: Love Cars@Facebook, Kris Singh@Instagram

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.