Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot potichu vystavil svou krásnou 508 v místech, kde si ji nikdo nesmí koupit
26.4.2019 | Petr Prokopec
Automobilky běžně neukazují své vozy v místech, kde je není možné pořídit, Francouzi ale v tomto případě udělali výjimku. Svou 508 GT ukázali na srazu fandů aut v americké Atlantě.
Čína sice je největším automobilovým trhem světa, ovšem v posledních měsících nepředstavuje pro automobilky zrovna ráj na zemi. Prodeje konstantně klesají a výhled do budoucna není zrovna růžový. Evropa je na tom snad ještě hůře, stále tvrdší limity redukují zisky výrobců na minimum a my kvůli nim můžeme zamávat na rozloučenou těm nejzajímavějším verzím mainstreamových vozů. Jak se tedy zdá, zůstává tu jediná naděje, a tou je Amerika, zejména pak Spojené státy, kde lidé touží po novinkách stále více a legislativci jim za současného vedení země nehází klacků pod nohy více, než by bylo zdrávo.
Není tedy překvapivé, že americký sen by rády prožily i ty značky, které v těchto končinách svého času operovaly, ovšem poté se stáhly. Jednou z nich je i Peugeot, který se poprvé vydal za Velkou louži již na konci 50. let minulého století. A zpočátku byl i úspěšný, ačkoliv šlo spíše o alternativu vůči americké či japonské produkci. Jakmile ovšem do kabrioletu se lvem ve znaku nastoupil legendární detektiv Columbo, stal se Peugeot pomalu ikonou a prodeje letěly nahoru, byť již nikoliv u léta nevyráběného modelu 403.
Francouzi ovšem poněkud usnuli na vavřínech, což se začalo projevovat na odbytu velkého sedanu 505, který byl poslední zadokolkou značky. Stál za tím zejména stárnoucí design, neboť vůz byl navržen v 70. letech, prodával se však ještě v roce 1992. Nikoliv však již v USA, Peugeot tento trh opustil o rok dříve po fiasku spojeném s modelem 405. Ten byl sice v Evropě zvolen Autem roku, ovšem v zámoří byl shledán nekonkurenceschopným. V roce 1991 se tak prodalo jen 2 240 kusů a vedení zavelelo k ústupu.
Jak jsme však zmínili v úvodu, americký trh začíná být stále důležitější, a proto se Peugeot rozhodl, že jej zkusí dobýt podruhé. Původně se s návratem počítalo až v roce 2026, nicméně před pár týdny značka oznámila, že s akcí začne o tři roky dříve. To jen dokazuje, že Číně se již tolik nevěří a je třeba hledat štěstí jinde. A co více, danému štěstíčku je třeba vycházet naproti. Proto Francouzi neváhali a začali testovat reakce publika. Na nedávné akci Caffeine & Octane konané v Atlantě tak ukázali Peugeot 508 GT, který si tam v tuto chvíli nikdo koupit nesmí, ani kdyby sebevíce chtěl - americká pravidla jsou v tomto ohledu velmi striktní.
První reakce jsou více než kladné, vůz Američanům do značné míry připomíná čtyřdveřový Ford Mustang. Jen lépe spasovaný a osazený kvalitnějším interiérem. Otázkou však je, jak by Američané přijali současná pohonná ústrojí, maximem je totiž přeplňovaná jedna-šestka. Jejích 225 koní sice vypadá působivě, ovšem samotný objem pohonné jednotky by pro zákazníky mohl být nepřekonatelnou překážkou. Na druhou stranu nikdo neví, jaké nálady budou za oceánem panovat za čtyři roky a hlavně - s jakými motory tam Francouzi svá auta nabídnou.
Z aktuálního úhlu pohledu by tedy návrat Peugeotu do Států nemusel skončit fiaskem, byť vše bude záviset na technice a správném nacenění. V druhém zmiňovaném ohledu jsou sice Francouzi v Evropě stále sebevědomější, v zámoří ale zjevně budou muset sklopit krovky. Zvláště pokud svůj útok chtějí založit na tradičních karosářských stylech a nikoliv na SUV, která mají pro Američany nejen malé hnací ústrojí, ale navíc jsou pro ně příliš malé i svými venkovními rozměry.
Představení vozu v Atlantě není nikterak náhodné, v tomto městě bude mít Peugeot svou americkou základnu. Dá se ovšem předpokládat, že francouzské novinky zamíří i do dalších metropolí, aby i tamním motoristům mohla trochu poklesnout čelist. Řada z nich logo lva na přídi vidí vůbec poprvé, což není podivné - 80 procent Američanů nemá pas a Evropu zná jen z filmů.





Peugeot 508 GT se před pár dny objevil na jedné akci v americké Atlantě. Přítomné ohromil, i proto, že značka tento trh opustila v roce 1991. Zakrátko se na něj ale hodlá vrátit
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 08:06 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
