Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pohádka o nejrychlejším „dědovi” Nürburgringu má smutný konec
29.7.2018 | Mirek Mazal
Když se na parkovišti u Nürburgringu potkáte s člověkem, který před chvílí na motorce předjel všechny, nečekáte po sundání přilby 72letého muže. Teď už ho tam bohužel neuvidíte.
Říká se, že na Severní smyčce Nürburgringu můžete potkat cokoli a kohokoli. Člověk, o kterém dnes bude řeč, to v žádném případě nepopírá. Je mu 72 let a přečíst si o něm jen tohle, představíte si zřejmě dřímajícího dědečka v papučích, který čeká na odpolední vysílání sedmisté reprízy Majora Zemana. Realita ale nemůže být odlišnější, neboť právě tento muž byl dlouho označován za nejrychlejšího důchodce okruhu. A co na něm předváděl, to skoro popíralo zdravý rozum.
Bohužel už ho tam nikdy neuvidíte. Nebojte se, nezemřel, s ježděním ale musel skončit kvůli špatnému zdravotnímu stavu. Jeho potíže začaly v roce 2015, kdy prodělal vážný infarkt, po kterém na 10 minut upadl do stavu klinické smrtí. Kvůli nedostatečnému zásobování kyslíkem utrpěl škody i jeho mozek. Trvalo mu celé dva roky, než se zotavil natolik, aby si znovu mohl udělat řidičák a opět vyrazit na Nordschleife. Není to ale návrat natrvalo, má stále velmi slabé srdce a špatně vidí.
Pokud byste za těchto okolností čekali, že ho na závěr života někdo okruhem provezl v autě, šeredně se mýlíte. Osedlal synovu Ducati V4 Panigale a při jízdě jí vyprášil kožich způsobem, před kterým musela smekat i hora mladíků v plné síle. Tenhle italský motocyklový supersport je vybaven čtyřválcovým motorem odvozeným od stroje jezdícího MotoGP. Agregát s objemem 1,1 litru a tradičním úhlem válců 90° pomocí desmodromického ventilového rozvodu dává maximální výkon 214 koní (157,5 kW) při 13 000 ot./min a točivý moment 124 Nm při 10 000 ot./min. Exemplář, který rychlý stařík osedlal, navíc prošel úpravami podvozku.
Tohle jednoduše není stroj pro kochání a jízda penzisty k ní měla nekonečně daleko. „Děda” to hned od začátku vzal pěkně zostra a ze všech ostatních na trati udělal statisty. Nezasvěcenému by se přitom mohlo zdát, že jede pomalu. Čísla na tachometru nejsou zrovna vysoká. Je ale třeba si uvědomit, že jsou v mílích za hodinu a když na něm vidíte 181 mph, jde o více jak 290 km/h...
Stařík pod svým rozlučkovým videem požehnal všem kamarádům z okolí Zeleného pekla, od srdce poděkoval za všechny nezapomenutelné chvíle okolo trati a Ducati opravdu prohnal v plném nasazení. Ani výše zmíněné problémy mu nezabránily, aby závěrečné kolo jednoznačně mistrovské jednostopé kariéry neobjel za 7 minut a 30 sekund BTG. Všichni bychom se teď měli postavit a uklonit se jeho umu.
Loučení dopadlo dobře, nepřibylo žádné zranění a usměvavý muž se rozloučil nejlepším možným způsobem. Chyběla pamětní medaile, ale ta možná přijde, až některý jeho potomek nasaje dědovy zkušenosti a předvede podobný průlet legendárními zatáčkami pod věží hradu Nürburg. My můžeme litovat, že tohoto borce už na Ringu nikdy na trati nepotkáme, je to jistě smutný konec aktivního jezdeckého života pro takového nadšence. Jeho závěrečné kolo si ale budeme pamatovat ještě dlouho...








Naposledy si 72letý muž projel svůj nejoblíbenější okruh. Čas se měřit dnes nesmí, jeho ale už nikdo nepotrestá
Zdroj: old but fast@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 10 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
