Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche říká, že 911 RSR nemá motor uprostřed, ač ho tam má. Proč ta změna?
30.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zuffenhausen přišel s historickým mezníkem, když závodnímu speciálu posunul agregát doprostřed. Oficiálně tam ale podle automobilky není.
Koncepce „všechno vzadu“, tedy uložení motoru až za zadní nápravou kombinované s pohonem zadních kol, není mezi automobilkami zrovna preferovaná. Ve skutečnosti ji aktuálně používá pouze Porsche u svého kultovního modelu 911. Ještě nedávno tak značka činila na silnicích i závodních okruzích, nová generace speciálu RSR ale dostala svět do kolen. Automobilka z Zuffenhausenu totiž motor posunula před zadní nápravu.
O novince se tak rázem začalo mluvit jako po Porsche 911 s motorem uprostřed, to je však podle Franka-Steffena Wallisera, viceprezidenta značky pro motorsport, poněkud odvážné tvrzení. „Motor byl posunut před zadní nápravu - čemuž se říká uložení uprostřed. My se ale snažíme vyhnout tomu, abychom tomu tak říkali oficiálně.“ Porsche tím přitom nechce ani tak popřít nevyhnutelné, jako spíše nezklamat fanoušky.
I nadále tedy máme o Porsche 911 smýšlet jako o voze, který počítá s koncepcí „všechno vzadu“, protože u silničního provedení tomu tak skutečně bude. V případě toho závodního ale měla stávající pravidla donutit automobilku k posunutí pohonné jednotky ještě více dopředu, aby kupé získalo na svou stranu aerodynamiku potřebnou k pokoření konkurence. To by nebylo možné, kdyby motor stál větru v cestě.
Řeč je samozřejmě o velkém difuzoru, jehož používání bylo nedávno vozům kategorie GTE umožněno. Klasické Porsche 911 by jej ovšem dostat nemohlo, neboť to mělo ony partie zastavěné pohonnou jednotkou. Její posunutí ale vše napravilo, přičemž značka zároveň mohla použít i mnohem efektivnější koncepci uchycení zadního křídla z vrchní části. Modifikována byla v závislosti na těchto změnách i příď. Lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy přišlo jen jako bonus, o to tu původně vůbec nešlo.
Porsche zároveň použilo více karosářských dílů s rychloupínáky a zároveň dosáhlo lepšího rozložení zátěže pneumatik. Samotný motor navíc profituje z pevného ventilového pohonu, kde byl kvůli hmotnosti odstraněn běžně používaný hydraulický systém otevírání ventilů. Ten nahradila pevná zdvihátka. Podobnou úpravu dostanou i silniční modely GT počínaje zcela novým Porsche 911 GT3.
V závislosti na restriktorech pak pohonná jednotka produkuje až 510 koní, které skrze sekvenční převodovku s pádly řazení pod volantem míří na zadní 310 milimetrů široké pneumatiky. Všechny tyto změny měly Porsche učinit konkurenceschopnějším, což se aktuálně i potvrdilo. Nové 911 RSR má totiž za sebou debut v Daytoně, kdy ve třídě GTLM dosáhlo druhého místa a celkově sedmého.
Nové Porsche 911 RSR má za sebou závodní debut v Daytoně. Ve své třídě přitom kupé s motorem uprostřed dojelo druhé
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis