Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche stále neví, proč mu hoří 911 GT3, odstávka výroby může trvat měsíce
14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka má větší problém, než se původně zdálo. Stále není jisté, co způsobuje trhliny v bloku motoru a následné úniky oleje na rozpálený výfuk.
Máme tu jednu dobrou zprávu pro Jeremyho Clarksona a špatnou pro Richarda Hammonda. Zatímco první z moderátorů motoristického pořadu Top Gear patří mezi odpůrce německého Porsche 911, druhý je členem tábora fanoušků. Ten si nedávno pořídil nový model GT3, jezdit s ním však nemůže. Německá automobilka kvůli samovznícení dvou vozů všem majitelům doporučila, aby svůj klenot, než se daný problém vyřeší, nechali zaparkovaný v garáži. Spolu s tím bylo zakázáno dealerům brát další objednávky.
Původně se zdálo, že nesnáze budou vyřešeny během pár dnů, maximálně týdnů, nyní celá záležitost vypadá mnohem vážněji. Podle šeptandy ze zákulisí totiž Porsche ví pouze tolik, že požár způsobilo prasknutí bloku motorů a následné vylití oleje na rozpálený výfukový systém. Není si ovšem jisto, co danou závadu mohlo způsobit. A díky tomu bude muset pomalu hledat jehlu v kupce sena, což si dost možná vyžádá měsíce.
„Inženýři tuší, co asi mohlo způsobit problém, kvůli kterému se s auty nedá jezdit, ale tušení není stoprocentní jistotou. Momentálně jsme tedy ve fázi, kdy eliminujeme všechny komponenty, kvůli nimž riziko požáru nehrozí, a soustředíme se na ty, které by jej způsobit mohly - a to zabere nějaký čas,“ uvedl mluvčí automobilky Paul Ellis. Čímž asi stávající i potenciální majitele nového Porsche 911 GT3 příliš nepotěšil.
Věc je ovšem o to horší, že „identifikace problému je věc jedna, ovšem řada náročných testů, které zaručí, že nesnáze jsou již minulostí, je věc druhá. A záleží na tom, v čem tkví háček. Pokud je to jen záležitost elektronického softwaru, pak může být vyřešena mnohem rychleji než problém mechanického rázu. Zvláště u motoru GT3, který je v podstatě závodní pohonnou jednotkou.“
V tuto chvíli tak vůbec není jisté, kdy šestiválce s výkonem 475 koní opětovně nastartují. Podle Ellise se ovšem značka nemusí obávat ztráty přízně zákazníků, neboť ti prý celou situaci plně chápou a již se obrnili trpělivostí. Díky tomu tak následně mohou počítat se stoprocentní spolehlivostí, která bude trvat roky a jíž je Porsche proslulé.
Značka zároveň uvádí, že přestože pohonná jednotka GT3 je do značné míry shodná s motorem standardního Porsche 911, nemají se jeho majitelé obávat stejného problému. Riziko samovznícení totiž hrozí jen u výkonnějších agregátů - přičemž dosud jde o velmi malé procento, neboť ze 700 vozů shořely pouze dva.
Na druhou stranu, GT3 je výkladní skříní značky, čímž dané nesnáze nenahrávají značce příliš do karet. Momentálně navíc Porsche ani nezmiňuje, zda hodlá zákazníky, jež si vůz pořídili, ale nemohou je užívat, nějak odškodnit. Minimálně pár volných jízd na Nordschleife by asi dostat měli, jinak již příště tolik chápaví být nemusí.


Kvůli hrozbě samovznícení se nové Porsche 911 GT3 nepodívá na veřejné silnice zřejmě ještě několik měsíců
Fotogalerie Porsche 911 GT3 991
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha