Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pro automobilky už nic neznamenáte. Alfa Romeo zmrazila své plány do výsledků voleb, až ty rozhodnou, jaká auta nabídne
12.3.2024 | Petr Miler
Co změní výsledky voleb na vašich tužbách a přáních, co se nového automobilu týče? Jedním slovem nic, je to úplně jedno. Protože ale trhu nevládnete vy, Alfa Romeo už se nestydí přiznat, že o její budoucí nabídce rozhodnou právě volby.
Popravdě řečeno mi přijde až surreální, že se něčeho takového, jako je automobilismus, zmocnila politika, ale je to tak. A je to tak už dlouho a na mnoha úrovních, tu mediální nevyjímaje. Provozujete automobilový magazín, který sledují miliony lidí, takže je pro automobilky mimořádně dobrým kanálem, skrze nějž mohou efektivně oslovovat potenciální zákazníky? Pro některé pořád ano, většinu už ale něco jako obchod či efektivní propagace nezajímají. Rozhodující je, zda sdílíte jejich politické přesvědčení - pokud ano, budou u vás inzerovat, i když k vám skoro nikdo nechodí a peníze nacpané do takové propagace jsou vyhozené do kanálu. Pokud ne, neudělají to, i kdyby to pro ně byla cesta k milionovým dodatečným ziskům.
Takhle absurdní to je a nemám problém chápat, že to leckomu přijde neuvěřitelné. Naše vlastní letité zkušenosti možná někomu nepřijdou dost přesvědčivé, takovým ale můžeme nabídnout jiný důkaz, který se jako blesk z čistého nebe objevil na Auto News. Kolegové z tohoto webu vyzpovídali šéfa Alfy Romeo Jeana-Philippa Imparata, který se očividně ani trochu nestydí přiznat, že požadavky klientely se neřídí už ani trochu.
Co si vy chcete koupit, je přinejmenším na několikáté koleji. Imparato tedy má představu o tom, co by jím řízená značka mohla do budoucna nabídnout, žádné rozhodnutí v tomto směru ale neučiní do chvíle, než budou známky výsledky voleb do Evropského paramentu a rozuzlení prezidentských voleb v USA. To je to hlavní, do té doby jsou plány automobilky zmrazeny.
Italský výrobce na základě současných politických poměrů přepokládá, že by v roce 2027 mohl přijít s plně elektrickým SUV ve stylu Ferrari Purosangue (které ovšem není elektrické ani trochu) stojícím na platformě STLA. Pokud by však Donald Trump vyhrál volby v USA, ohýbání trhu ve prospěch elektrických aut nejspíš skončí, neboť Trump počítá s tím, že zruší nařizování elektrických aut i jejich dotace, což už tak složitou pozici elektrických aut v Americe dál zkomplikuje.
V takovém případě by tedy forma místo toho uvedla jen v Evropě malý elektrický hatchback, jak uvádí Imparto. „Moje srdce volá po tom, abychom Alfě dali elektrický sportovní vůz podobný Purosangue, ale musíme také sledovat, jak se bude vyvíjet geopolitika a globální trhy, a nakonec si můžeme vybrat více evropsky orientovaný malý hatchback,“ řekl Imparato. Ani to se ale nemusí stát, pokud by v letošních volbách do europarlamentu vyhrály síly, které nařizování těchto vozů oponují.
Proto Alfa přešlapuje na místě a svůj produktový plán do roku 2026 zmrazila. V jeho rámci počítá pouze s novým subkompaktním SUV Milano, které bude nabízeno v elektrickém i spalovacím provedení po vzoru Peugeotu 2008, Fiatu 600 nebo Jeepu Avenger. Tady má tedy volný prostor k manévrování, jakmile by ale nějaký model měl zamířit jen elektrickým jen směrem, rozhodující bude politické uspořádání.
Asi si všichni zvykáme na to, že takhle to dnes chodí, ale... Není to absurdní? Krucinál, požadavky zákazníků se od výsledků voleb neodvíjí absolutně nijak. A pokud si něčemu troufáme říkat trh, měl by na něm vládnout zákazník a jeho potřeby. Není tomu tak. A je-li to tajemstvím, pak leda veřejným, po dnešku určitě.
Co Alfa Romeo nabídne a nenabídne, o tom rozhodnete letos ve volbách, ne svou peněženkou u dealera. Stejně tak je to nakonec třeba i v mediálním prostoru, základní ekonomické principy byly odsunuty na druhou kolej, v nejlepším případě. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva