Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč fotbalisté na mistrovství světa sedí na střídačkách na sedadlech z aut?
14.7.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
A nesedí na nich jen nyní v Rusku, je to dnes obvyklé na většině stadionů. Sponzoring? Dnes často ano, tato věc má ale mnohem pozoruhodnější pozadí.
Pokud jste viděli alespoň nějaký zápas stále probíhajícího mistrovství světa ve fotbale v Rusku, museli jste si toho všimnout. Hráči na střídačkách sedí přesně tak, jak ukazuje obrázek výše - na sedadlech, která vypadají, že by se ze všeho nejlépe vyjímala v nějakém sportovním automobilu. A pokud fotbal sledujete častěji než jen o mistrovství světa, patrně jste nepřehlédli, že to není nic mimořádného a ona sedadla ta automobilová jen nepřipomínají. Často je na nich k vidění logo firmy Recaro, zřejmě nejvýznamnějšího výrobce automobilových sedadel vůbec.
Sám jsem si toho všiml už dříve, po důvodu mě ale nenapadlo pátrat. Fotbal nesleduji zase tak často a považoval jsem to za za projev sponzoringu toho či onoho klubu od firmy z automobilového prostředí, což dává smysl - auta mají fotbalisté tuze rádi. Kolegové z Jalopniku ale byli zvědavější a rozhodli se pátrat po pozadí tohoto relativně moderního zvyku. A zjistili zajímavé věci.
Historie této dnes běžné úpravy střídaček se datuje do začátku 90. let, kdy majitel firmy Recaro, Ulrich Putsch, seděl také ve vedení fotbalového klubu 1. FC Kaiserslautern. Tou dobou jej jako trenér vedl Kalli Feldkamp, který si mu na schůzce vedení postěžoval na problémy se zády. A Putsche nenapadlo nic lepšího, než vzít sedadlo své firmy a dát jej Feldkampovi na střídačku, aby si jeho záda při sledování hry ulevila.
Musela to být velká úleva, protože po tomtéž začali rychle toužit i hráči sedící do té doby na jinak obyčejné lavici. Ulrich tak už pro sezónu 1994 nechal vyrobit pro Kaiserslautern kompletní střídačku vybavenou sedadly od Recara a teprve tím spustil tu pravou lavinu.
Mluvčí firmy dnes říká, že to další týmy okamžitě nadchlo a stejná sedadla chtěli mít na svých stadionech též. Tak se stalo, že po několik dalších let Recaro chystalo podobná řešení pro fotbalisty z celého světa a další výrobci se rychle přidali. Dnes je tedy docela obvyklé, když mezi sponzory fotbalového týmu patří nějaký výrobce sedadel, ne nutně jen automobilových, který svými produkty vybavuje střídačky či lóže pro diváky.
Firma Recaro je mezi nimi ale prý i dnes pravděpodobně jedničkou, je takto spojena s více jak 700 týmy z celého světa. A nejen fotbalovými, podobné věci se nyní vídají třeba také při basketbalových mačích. Důvod? Recaro v tom má jasno: „Jsou velmi komfortní a často jsou dodávána i s vyhříváním pro zimu. A vypadají skvěle,” říká mluvčí.
I když jde tedy dnes obvykle skutečně o součást sponzorských smluv mezi výrobci sedadel a fotbalovými kluby, asi bychom nic takového na stadionech nevídali, kdyby... jednoho muže na začátku 90. let nebolela záda a neměl to štěstí, že se v jeho blízkosti nacházel majitel jedné z největších firem na výrobu automobilových sedadel.
Sedačky z aut na fotbalových stadionech vypadají zvláštně, ale dávají perfektní smysl. A jejich použití má vskutku pozoruhodnou historii
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.