Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč má tohle auto tolik displejů v hlavových opěrkách, směrem dopředu?
22.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když má vůz dva displeje v opěrkách hlavy směřující k očím cestujících vzadu, dává to smysl. Tento jich má ale ještě víc. A čtyři z nich míří dopředu.
Není dnes nic až tak mimořádného, když má auto integrované displeje v hlavových opěrkách. Jsou běžně umístěny v opěrkách před předních sedadel a míří směrem dozadu, aby je mohli využívat cestující na zadních sedadlech, typicky děti. Obdobně tomu může být mezi druhou a třetí řadou sedadel, pokud máte tak velké auto. Tenhle Dodge Challenger má displeje v hlavových opěrkách také, jenže trochu jinak, než by člověka napadlo.
Displeje jsou zepředu, navíc v opěrkách všech sedadel, takže pokud neumíte otočit hlavu o 180° jako sova nebo nemáte oči aspoň navrch hlavy, neuvidíte na ně. Proč jsou takhle umístěné, nemáme nejmenší tušení. Nenapadá nás ani žádný kloudný důvod, proč by někdo takhle instaloval displeje, protože sériová zástavba to určitě není, ne v Challengeru se základním 3,5 V6 a látkovým čalouněním sedaček.
Jednoho z diskutujících na Redditu napadlo, že by mohl řidič na displejích zobrazit obličeje a tak se tvářit, že v autě veze čtyři lidi, a tedy využívat jízdních pruhů vyhrazených pro auta obsazená víc než jedním člověkem. To zní aspoň trochu racionálně, jenže tenhle Challenger se prodává v Ohiu a tam žádné takové pruhy nejsou. Navíc displej je i na sedadle řidiče, jehož hlavu by asi šofér měl málo důvodů promítat, pokud není opravdu malý.
Vůz je na prodej u dealera jménem Your Car a je inzerován zde. Ani dealer neví, proč je v autě celkem šest takových displejů; další dva jsou podle jednoho z komentářů zezadu na předních opěrkách hlavy, tedy tak, jak by být měly. Fotkou to ale potvrzené nemáme. Tohle, a také fakt, že displeje vidíme zepředu i na zadních opěrkách hlavy, hovoří proti faktu, že jsou opěrky prostě nasazeny obráceně, což ostatně potvrdí i zběžná vizuální kontrola.
Ne že bychom vám tohle auto chtěli nabízet, šestiválcových Challengerů sice v ČR opravdu moc není, pokud vůbec nějaký, ale zde je kuriózní právě ono umístění displejů, nic víc. Máte nápad, proč by někdo něco takového ve svém autě chtěl? My totiž ne, takže když se o něj podělíte v komentářích, budeme rádi, třeba tuhle displejovou záhadu rozlouskneme...






Proč by někdo chtěl v autě displeje na přední straně hlavových opěrek?



A člověk by řekl, že až pět příplatkových displejů v Bentley Mulsanne směrem dozadu je příliš...
Zdroj: YourCar@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
