Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, leden 2016: trhy letí vzhůru, Volkswagen s nimi
16.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dle analytiků letošek nebude tak příznivý jako loňský rok. Lednové registrace to ale nenaznačují, k růstu došlo prakticky všude a skoro u všech značek.
Na prodeje aut na českém trhu za leden jsme si posvítili již na počátku února, nyní nastal čas zamířit do Evropy. Ještě než se ovšem dostaneme ke konkrétním číslům, podíváme se na odhady pro letošní rok. Loni došlo k růstu o 6,8 procenta, takové zlepšení ale již podle analytiků očekávat nelze. Reálnější je prý jednoprocentní růst, který se ovšem bude odvíjet podle politického vývoje.
Do hry má zasáhnout i zavedení nových měřicích procedur emisí WLTP a RDE. Právě ty mají podle šéfa koncernu Daimler Dr. Dietera Zetscheho „navrátit zpět důvěru zákazníků“ vůči automobilkám. Není asi třeba dodávat, že ta byla narušena především dieselovým skandálem Volkswagenu. Zetsche ovšem zároveň také varuje před přílišným optimismem, neboť „obě procedury vyžadují tu správnou implementaci“.
Podle šéfa Daimleru je tedy třeba zajistit, aby zejména výsledky procedury RDE (Real Driving Emissions neboli Emise z reálného světa) neměly negativní dopad za dodatečné zdanění automobilů, jež by zvedlo koncové ceny pro zákazníky. Vyústěním by byl pokles prodejů. Jak ale vše dopadne, to je sporné. Proto již budoucnost opusťme a vraťme se do minulosti, konkrétně do ledna, kdy růst nebyl malý, ale naopak razantní.
Za první letošní měsíc bylo na evropských trzích prodáno 1 170 220 nových aut, tedy o 10,2 % více než loni. K tomu přispěly všechny hlavní trhy, přičemž dvouciferný růst byl zaznamenán ve Francii (+10,6 %), Itálii (+10,1 %), Německu (+10,5 %) a Španělsku (+10,7 %). Rekordní je pak růst v Nizozemí (+27,1 %) a Lotyšsku (+32,7 %), pád je spojen pouze s Irskem (-1,8 %) a Slovenskem (-1,2 %).
Mnoho negativ nenajdeme ani mezi jednotlivými automobilkami, neboť dole jsou hlavně japonské značky jako Lexus (-1,2 %), Mazda (-9 %) a Honda (-7 %). O luxusní divizi Citroënu, tedy vozy s logem DS, není zájem dlouhodobě, čemuž odpovídá i další výrazný pád o 32,6 procenta. A Jeep (-5 %) nejspíše dojíždí na raketový vzestup v loňském roce, což značí, že trh se těmito vozy vcelku nasytil.
Pozitiva lze hledat všude jinde, přičemž nemalým překvapením je 10,8% růst Volkswagenu. Vzhůru zamířily i všechny ostatní koncernové značky, stejně jako francouzské či italské. Za povšimnutí stojí zařazení Lady pod alianci Renault-Nissan, v loňském roce se ruská automobilka ve statistikách nevyskytovala. Nyní ale zjevně došlo k její reálné expanzi a vidíme u ní 67,3% růst.
Zajímavý je pak také posun Suzuki, tato automobilka byla dříve spíše okrajovým hráčem. Nyní má ovšem na svém kontě 17 401 registrací, tedy více než Mazda či Honda. Tedy pro změnu značky, které bývaly prodejně úspěšné. Opomenout pak nesmíme ani zmrtvýchvstání Alfy Romeo (+29,4 %), byť na oslavy a definitivní zažehnání pádu je prozatím ještě čas.
Lednové registrace prozatím vypadají více než optimisticky, dle analytiků ale bude letošní rok náročnější než ten loňský
Volkswagen si navzdory už tak výjimečné pozici polepšil o dalších více než 10 procent. A to ještě pořádně nezačal prodávat faceliftovaný Golf
Jedním z nemalých překvapení je růst Suzuki, tento kdysi okrajový hráč totiž již předstihl Mazdu či Hondu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024
Živá témata na fóru
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB