Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje Škody kolabují, na vině je dlouholetá bašta jejího odbytu
11.7.2019 | Petr Prokopec
Mnohokrát jsme varovali před fixací většiny významných automobilek na růst jediného trhu, který se nyní potácí v problémech. Škodě se dosud vyhýbaly, teď už čínský pokles dolehl i na ni.
Prakticky každá automobilka dnes spoléhá na Čínu, v mnoha případech na největším trhu světa končí desítky procent produkce daného výrobce. Není tedy překvapivé, že mnozí přišli s modely určenými přímo pro Čínu. Výjimkou není ani Škoda, jenž mimo jiné má v tamní nabídce vozy jako Kodiaq GT či trochu jiný Kamiq. S těmi se na evropských trzích nesetkáme, jakkoliv se jedná o SUV, která by jistě zvládla navýšit registrace také v Evropě. Zejména první stylový model by tu byl bezesporu nadmíru žádaný a ani levné SUV z opačného konce nabídky by v Evropě nemuselo vést zle.
Vraťme se ale zpět do Číny, kde se registrace nových aut propadají již víceméně rok v kuse. V prvních měsících byla Škoda vůči tomuto výkyvu ještě imunní, i díky nízkým cenám, se kterými jsou některé její vozy spojeny. Ovšem momentálně již prakticky žádná značka nedokáže nezájmu publika odolat, zvláště když vládní stimuly jsou naplánovány až na druhé pololetí. Je navíc otázkou, zda něco změní, neboť mnohé čínské provincie přijaly s ročním předstihem přísnější emisní limity, na které výrobci nebyli připraveni.
V případě Škody lze těžkosti sesumírovat stručně. Na čínském trhu prodala 125 900 aut, tedy o 23,9 procenta méně než ve stejném období loňského roku. To je opravdu strmý pád, který se podepsal i na celkových registracích značky, které kolabují jakbysmet - poklesly z 652 700 aut na 620 900 vozů, tedy o 4,9 procenta. Stojí za tím skutečnost, že na některých trzích jinde mimo Čínu si Škoda polepšila - například v Rusku byl její vzestup 9,6procentní a vyústil ve 39 800 registrací.
Zmínit pak už jen můžeme, že globálním lídrem zůstává Octavia se 185 700 prodanými vozy (-11,9 procenta vůči prvnímu loňskému pololetí). Druhá příčka patří s 97 400 registracemi (-7,5 %) Škodě Fabia, hned za ní je se 77 700 kusy (-23,4 %) Rapid. Tomu se však na dostřel přiblížil Karoq (73 700 vozů, +47,2 %), mimo to značka prodala již 7 400 exemplářů nového modelu Scala. Jak je tedy patrné, novinky frčí, zatímco stárnoucí modely padají. Je tak jen dobře, že Octavia čtvrté generace je již za rohem.
Škoda pouze v Číně nabízí třeba Kodiaq GT. I přesto ale značka není imunní vůči dlouhodobému poklesu tamního trhu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před hodinou - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz