Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje VW se v únoru propadly skoro o 5 procent, Dieselgate to ale pořád není
12.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ti, kteří čekali na drtivý dopad kauzy Dieselgate na prodeje Volkswagenu, se už zřejmě nedočkají. VW má za sebou špatný únor, ale z docela jiných důvodů.
Volkswagen se v rámci kauzy Dieselgate naposledy tak trochu pasoval do role oběti. Němci říkají, že dávno nic nezamlčovali, a tak velké téma z celé aféry udělaly především americké úřady svým nestandardním postupem. Ty se rozhodly proprat vše na veřejnosti, což v obdobných případech v minulosti nikdy neudělaly. Navíc tímto způsobem mohly tentokrát jednak jen proto, že se Volkswagen sám přiznal v očekávání obvyklého trestu, ne vlastně dosud probíhající inkvizice.
S ohledem na omezené množství informací můžeme jen spekulovat, kolik je na tom pravdy, jisti si ale můžeme být jedním - vlivu celé aféry na vnímání Volkswagenu v očích zákazníků. Tady má zjevně pravdu Jeremy Clarkson, který označil celou věc za „chytré” ohnutí pravidel, které nešlo proti zájmům těch, co auta kupují. Kdyby se totiž stal opak, určitě by to VW pocítil na odlivu zákazníků, a to nepociťuje.
Jak to jde dohromady s ne zrovna zářivými prodejními výsledky značky Volkswagen za únor 2016? Jednoduše, stačí se podívat na detaily. Automobilka celosvětově prodala 413 700 aut, tedy o 4,7 procenta méně než loni. To je vážně velký propad, třebaže za leden a únor dohromady je relativně drobný (920 800 vozů, -0,5 %). Jenže tam, kde by Dieselgate měla být znát nejvíce, tedy v Evropě, značka prodejně rostla o 3,7 procenta a byť v USA padla o 13,2 procenta, je to pořád hlavně efekt nemožnosti diesely v USA vůbec prodávat. Pokud z loňských prodejů odečteme TDI, dojdeme dokonce k informaci o růstu prodejů benzinových Volkswagenů o jednotky procent. Jinými slovy: v ráji naftových motorů, v Evropě, Volkswagen zákazníky získává a v USA dokonce části těch, co loni kupovali diesely, dokáže prodat benzinová auta. To vážně nevypadá na odlivy kvůli ztrátě image.
Z čeho se tedy pokles bere? Z toho, co už jsme zmiňovali loni - hlavně z propadu brazilského trhu jako takového, přetrvávajících patálií v Rusku a sice už procentně nepříliš, ale nominálně stále citelně klesajícího odbytu v Číně. Koho v těchto destinacích zajímá Dieselgate? „Lautr nikoho” bude realitě nejblíže.
Volkswagen jako koncern si pak vedl lépe, neboť s odbytem klesl v únoru „jen” o 1,2 procenta. Může si za to ale jen on sám (rozumějte: jako značka) hlavně ze zmíněných důvodů, všechny ostatní dceřiné firmy rostly. Škoda má za sebou dokonce nejlepší únor v historii, ruce si mnou i u Audi a v divizi užitkových aut. A nebýt Brazílie, celý VW by výrazně rostl. Jistě, VW čeká v souvislosti s Dieselgate ještě spousta problémů, nezdá se ale, že by se musel obávat o loajalitu zákazníků své značky i těch pohlcených. Více vám prozradí přiložené tabulky...

VW jako značka si nevedl bůhvíjak, mohou za to ale jiné faktory než „dieselový bojkot”
Výsledky celé skupiny jsou lepší, VW je jediná klesající značka
Nejprodávanějším modelem koncernu VW zůstává Golf, zde ve verzi GTI Performance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový týmový kolega pro Ondřeje Vostatka včera 20:31
- Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem včera 14:40
- Konec týmu Motoxracing? včera 12:00
- Časový program Estoril včera 11:25
- Phillip Island a Sepang bez Marca Marqueze 6.10.2025
Nejnovější články
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
včeraStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
včeraNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
včeraČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včeraFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva