Reklama

První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné

V Evropě není větší bašty dieselů, než je Francie. Absolutně i relativně jsou tam neobyčejně populární, a tak jsme čekali, že francouzské automobilky s nimi hned tak neskončí. Peugeot to ale vidí jinak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné

4.10.2018 | Petr Prokopec

V Evropě není větší bašty dieselů, než je Francie. Absolutně i relativně jsou tam neobyčejně populární, a tak jsme čekali, že francouzské automobilky s nimi hned tak neskončí. Peugeot to ale vidí jinak.

Za baštu dieselů leckdo považuje Německo, u našich západních sousedů se ale obliba naftových motorů jen zřídka dostala výrazněji přes padesátiprocentní hranici. Vzhledem k velikosti německého trhu znamenalo i to vysoká prodejní čísla, relativně i absolutně jsou ale diesely populárnější v jiných koutech Evropy. Z hlediska podílu na trhu vládly po léta hlavně ve Francii, Rakousku, Portugalsku a Irsku, poslední tři zmíněná odbytiště ovšem nejsou zase tak velká. Francouzský trh je ale jen o něco menší moloch než ten německý, a tak právě zájem tamní klientely znamenal vždy největší dieselové prodeje starého kontinentu.

Ještě v roce 2012 tam 73 procent nově prodaných aut poháněl dieselový motor, tehdy byly nafťáky v Německu „jen” na 48 procentech. V posledních letech jde jejich podíl dolů napříč kontinentem, a tak se i Francie k dieselům obrací zády, ne ale zase tak moc. Momentálně mají na trhu téměř poloviční podíl, zatímco v Německu už jsou pod jednou třetinou. Mysleli jsme si tedy, že pokud v nabídce některých automobilek vydrží diesely nejdéle, půjde o ty francouzské, jenže skutečnost je jiná.

Peugeot tento týden oznámil, že nad naftovými motory láme hůl a do nové generace „naftožroutů“ už neinvestuje a investovat nebude. Místo toho Francouzi své zdroje přesměrují k plug-in hybridům a elektromobilům, které podle nich mají větší perspektivu. S ohledem na výše popsaný trend to dává smysl, přesto je to velmi odvážné - francouzská klientela je doslova posedlá dojezdem auta na jednu nádrž, proto také francouzská auta mívají mnohem větší palivové nádrže, než je obvyklé, a také proto tam jsou naftové motory v takové oblibě. A i když jejich popularita klesá, bude trvat zřejmě ještě hodně dlouho, než naprostá většina zákazníků bude ochotna je pustit z hlavy.

„Nepřestaneme prodávat dieselové motory, v současné době pro to není důvod, takže s nimi budeme pokračovat. Nebudeme ale již investovat do nových, neboť preferujeme investice do plug-in hybridů či bateriově napájených vozů, které jsou podle nás budoucností,“ uvedl k tématu Laurent Blanchard, šéf vývoje nových produktů.

Jeho slova přitom potvrdil i šéf automobilky Jean-Phillipe Imparato, dle kterého „o konci dieselů rozhodne zákazník. Nicméně nyní v Africe diesely prodávat musíme. V případě lehkých užitkových vozů je prodávat musíme. Takže diesel je pro nás nadále velmi důležitý. Důraz při vývoji ale již budeme klást na elektromobily a plug-in hybridy.“

Zajímavé přitom je, že Peugeot věří, že elektromobily dávají smysl hlavně v případě malých vozů. Ty jsou sice ve Francii obecně velmi oblíbené a kupované, ovšem hlavně díky nízkým cenám. Ty ovšem s alternativním ústrojím ještě hezkých pár let spojené nebudou, ať už výrobci říkají cokoli. A pokud ke zlevnění dojde, pak hlavně na úkor dojezdu nebo jiných parametrů, které jsou pro zákazníky též důležité.

Uvidíme tedy, jak se Francouzům jejich riskantní rozhodnutí vyplatí. Ne všichni konkurenti jdou stejným směrem a v tuto chvíli nikdo nedokáže říci, jaké preference zákazníků - a tržní regulace - budou aktuální za 10 let. Pokud diesely odkráčí ze scény, Peugeot bude mít navrch. Jestli si ale udrží alespoň podstatnou část své popularity (a že ji zejména u SUV a jiných větších aut příliš neztrácí), nebude francouzská automobilka tou dobou s více jak dekádu starými motory vůbec konkurenceschopná. Pravděpodobně je tou dobou vzhledem ke stále přísnějším emisním omezením ani nebude schopna dostat do formy, ve které by získaly homologaci. A to může být problém...

První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 1 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 01První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 2 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 02První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 3 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 03První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 4 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 04První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 5 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 05První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 6 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 06První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 7 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 07První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 8 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 08První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 9 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 09První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 10 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 10První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 11 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 11První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 12 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 12První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 13 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 13První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 14 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 14První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 15 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 15První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 16 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 16První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 17 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 17

První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 18 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 18První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 19 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 19První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 20 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 20První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 21 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 21První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 22 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 22První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 23 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 23První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 24 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 23aPrvní francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 25 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 24První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 26 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 25První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 27 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 26První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 28 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 27První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 29 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 28První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 30 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 29První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 31 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 30První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 32 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 31První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 33 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 32

První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 34 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 33První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 35 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 34První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 36 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 35První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 37 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 36První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 38 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 37První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 39 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 38První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 40 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 39První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 41 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 40První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 42 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 41

První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 43 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 42První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 44 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 43První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 45 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 44První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 46 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 45První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 47 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 46První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 48 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 47První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 49 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 48První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 50 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 49První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 51 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 50První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 52 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 51První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 53 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 52První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 54 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 53První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 55 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 54První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 56 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 55První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 57 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 56První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 58 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 57První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 59 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 57aPrvní francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 60 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 58První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 61 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 59První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 62 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 60První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 63 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 61První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 64 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 62První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 65 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 63První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 66 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 64První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 67 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 65První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 68 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 66První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 69 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 67První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 70 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 68

První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 71 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 69První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 72 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 70První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 73 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 71První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 74 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 72První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 75 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 73První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 76 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 74

První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 77 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 75První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 78 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 76První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 79 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 77První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 80 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 78

První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 81 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 79První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 82 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 80První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 83 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 81První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 84 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 82První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 85 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 83První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 86 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 84První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 87 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 85

První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 88 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 86vPrvní francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 89 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 87První francouzská značka končí s diesely. V jejím případě je to hodně odvážné - 90 - test peugeot 3008 20 bluehdi allure 88
Dvoulitrový turbodiesel pod kapotou Peugeotu 3008 je nejobjemnější a také nejsilnější jednotka, jakou si v případě tohoto SUV můžete dopřát. Za pár let tomu ale bude konec, vzhledem k ukončení vývoje nových motorů dříve nebo později odkráčí ze scény pod tlakem okolností

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše