Radical chce rekord Ringu silničních aut, s RXC Turbo 500 prý bude plně legitimní

Kupé osazené přeplňovaným šestiválcem o výkonu 537 koní má zvládnout Zelené peklo za méně než 6 minut a 48 sekund. Kdy, to zatím není jasné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Radical chce rekord Ringu silničních aut, s RXC Turbo 500 prý bude plně legitimní

13.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Radical chce rekord Ringu silničních aut, s RXC Turbo 500 prý bude plně legitimní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kupé osazené přeplňovaným šestiválcem o výkonu 537 koní má zvládnout Zelené peklo za méně než 6 minut a 48 sekund. Kdy, to zatím není jasné.

Aktuálním rekordmanem Nürburgringu mezi sériově vyráběnými silničními auty je Porsche 918 Spyder. To slavný okruh zvládlo za 6 minut a 57 sekund, čímž překonalo veškerou konkurenci včetně dalších dvou členů „Svaté trojice“. Nicméně je třeba dodat, že existují rychlejší stroje, a nikoliv jen ty okruhové, ale dokonce takové, které mohou na veřejné silnice. Řeč je především o Radicalu SR8 LM, který obkroužil Zelené peklo již za 6 minut a 48 sekund.

Tento rekord ovšem mnohými není považován za legitimní, neboť SR8 LM se na silnice dostalo víceméně jen díky benevolentnějším pravidlům pro homologaci platným ve Velké Británii. Ostrovní království ale zatím stále patří pod Evropskou unii, a tak Radical inspirovaný prototypy Le Mans kategorie LMP1 může na veřejné komunikace kdekoliv. Nebýt ale této výjimky, stěží by registrační značky dostal a tudíž by jeho rekord neplatil.

Radical si je této kontroverze vědom a rád by ji jednou provždy hodil za hlavu. Nově se přitom zdá, že tento krok je na dosah. Mluvčí značky na autosalonu Autosport International oznámil, že model RXC Turbo 500 dosáhl na Ringu při běžném okruhovém dni a tedy s jinými vozy na trati „velmi přesvědčivého času“. Předchozí rekord tak prý bude „snadné pokořit“.

Nic konkrétního nezaznělo, nicméně Radical se evidentně hodlá dostat pod zmíněných 6 minut a 48 sekund. S modelem RXC Turbo 500 by přitom již jeho pokus měl být plně legitimní, neboť kupé bylo již od počátku koncipováno jako silniční vůz. Proto ostatně dostalo3,5litrový šestiválec twin-turbo, který zvládá plnit emisní normy. Současně ale produkuje 537 koní a 654 Nm.

S tímto výkonem a hmotností pouhých 1 129 kilogramů zvládá RXC Turbo 500 stovku za 2,6 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 298 km/h. Není tedy překvapivé, že Radical pomýšlí na pokoření Ringu. Na autosalonu Autosport International ale britská firma neoznámila pouze tyto své záměry. Zároveň totiž představila nové logo a také modifikovaný model SR8.

Ten je nyní již koncipován jako striktně okruhový, pročež dostal mnohem více aerodynamických prvků. Produkovat tedy zvládá mnohem vyšší přítlak, který kombinuje s nezměněným motorem, tedy s 2,7litrovým osmiválcem naladěným na 436 koní. Stovku přitom nové provedení zvládá za 3,2 sekundy při cestě za maximálkou 274 km/h.


Radical chce rekord Ringu silničních aut, s RXC Turbo 500 prý bude plně legitimní - 1 - Radical SR8 2017 prvni sada 01Radical chce rekord Ringu silničních aut, s RXC Turbo 500 prý bude plně legitimní - 2 - Radical SR8 2017 prvni sada 02Radical chce rekord Ringu silničních aut, s RXC Turbo 500 prý bude plně legitimní - 3 - Radical SR8 2017 prvni sada 03Radical chce rekord Ringu silničních aut, s RXC Turbo 500 prý bude plně legitimní - 4 - Radical SR8 2017 prvni sada 04Radical chce rekord Ringu silničních aut, s RXC Turbo 500 prý bude plně legitimní - 5 - Radical SR8 2017 prvni sada 05
Radical na autosalonu Autosport International představil inovovaný model SR8...

Radical chce rekord Ringu silničních aut, s RXC Turbo 500 prý bude plně legitimní - 6 - Radical SR8 2017 prvni sada 06
...i nové logo

Radical chce rekord Ringu silničních aut, s RXC Turbo 500 prý bude plně legitimní - 7 - Radical SR8 2017 prvni sada 07
Rekordu Ringu chce ovšem značka dosáhnout s kupé RXC Turbo 500

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.