Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes

Na ruská auta hledí mnozí Češi s opovržením, už kvůli samotné zemi původu a našim historickým vztahům k ní. Lada Vesta SW ale má podle rakouského autoklubu co nabídnout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes

21.3.2019 | Petr Prokopec

Na ruská auta hledí mnozí Češi s opovržením, už kvůli samotné zemi původu a našim historickým vztahům k ní. Lada Vesta SW ale má podle rakouského autoklubu co nabídnout.

O Ladě Vesta píšeme povětšinou v pozitivních souvislostech, konec konců jde o první vůz, za který se ruská automobilka na západ od hranic Ruska nemusí stydět. Tedy pokud pomineme legendární Nivu, na kterou jsou už i měřítka Němců krátká. Jakkoliv by totiž každý mohl SUV objektivně strhat, nakonec mu vždy podlehne a veškerá hodnotící kritéria rozmetá na malé kousky. U modernějšího modelu Vesta tomu tak sice není, ovšem sedan i kombík si získávají zahraniční odbornou i laickou veřejnost.

Nejnovější pocta ruskému vozu přichází z Rakouska, neboť tamní ÖAMTC (Österreichischer Automobil-, Motorrad- und Touring Club), tedy obdoba českého autoklubu, udílela výroční ceny Marcus 2019. Ty odkazují na tamního automobilového konstruktéra Siegfrieda Marcuse, který jako první přišel s magnetickým zapalováním. Jeho kariéra je ale daleko květnatější a ověnčilo ji 92 mezinárodních patentů v oblasti elektrotechniky, telegrafie nebo spalovacích motorů.

Lada Vesta v této prestižní soutěži zabodovala již loni, kdy se sedan dostal do užšího výběru nejlepších kompaktních vozů. Letos pak přišla řada na kombík, který nakonec prestižní ocenění vyhrál. Odbornou porotu přitom zaujal především nízkými provozními náklady, jenž byly vyčísleny na 482 Eur (cca 12 370 Kč) měsíčně se vším všudy - tedy i ztrátou hodnoty, veškerými pojištěními, servisem či výdaji na palivo. Právě v tomto čísle se zrcadlí klíčová pozitiva - nízká pořizovací cena, nízká ztráta hodnoty či nízká spotřeba, o níž se stará atmosférická benzinová jedna-šestka.

Snad ještě působivější než výčet kladů či skutečnost, že Lada vyhrála v podobném klání mimo svou domovinu, je ale fakt, že dokázala porazit mnohem prestižnější konkurenci. V kategorii kompaktních vozů totiž byly na cenu nominovány i Ford Focus, Hyundai i30 Fastback, Nissan Leaf, Citroën Berlingo, Peugeot Rifter, Opel Combo či Kia Ceed. A aby toho nebylo málo, překonala Vesta dokonce i další kandidáty na titul, a sice Mercedes-Benz třídy A či Alpine A110, tedy daleko prestižnější vozy.

Jak jsme tedy zmínili již v úvodu, o Ladě Vesta se začíná mluvit stále pozitivněji. Dodat pak můžeme, že Rakušané pro letošek za nejlepší minivůz považují Smart ForTwo EQ, zatímco střední třídu opanoval Peugeot 508 a mezi kompaktními SUV vyhrála Dacia Duster. O patro výše pak zabodoval Citroën C5 Aircross, luxusní segment pak ovládl Jaguar I-Pace. Elektrifikace tak zjevně získává v Rakousku na váze, o to překvapivější pak ale je ocenění staromilského ruského kombíku.


Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 1 - Lada Vesta OAMTC test 01Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 2 - Lada Vesta OAMTC test 02
Lada Vesta SW získala v Rakousku prestižní ocenění Marcus 2019, porazila tak i Ford Focus či Mercedes-Benz třídy A

Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 3 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 01Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 4 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 02Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 5 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 03Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 6 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 04Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 7 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 05Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 8 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 06Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 9 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 07Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 10 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 08Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 11 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 09Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 12 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 10Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 13 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 11Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 14 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 12Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 15 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 13Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 16 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 14Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 17 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 15Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 18 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 16Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 19 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 17Rakušané po testu staví Ladu nad Ford, Kiu, Hyundai a dokonce i Mercedes - 20 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 18
Cena přitom platí nejen pro výchozí kombík, ale i pro „allroadovou” verzi SW Cross

Zdroj: ÖAMTC

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama