Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault chce zavést 20palcová kola jako standard pro všechny modely
27.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po Scénicu a Grand Scénicu by velké ráfky měly dostat i další novinky. Umocnit mají vzhled, zároveň ale prý zlepší spotřebu a komfort. Také kroutíte hlavou?
Říká se, že kola dělají auto. A je to pravda, stačí zvolit nevyhovující ráfky se špatným designem či o malé velikosti, a rázem se vizuální dojem z vašeho vozu může stát tragédií. Automobilky jsou si toho vědomy, a proto i s ohledem na neustále zvětšování aut nabízejí pro jednotlivé modely kola o stále větším průměru. Snad ale ještě žádná značka hlavního proudu nezašla tak daleko jako Renault, pro kterého již základem nejsou šestnáctky, sedmnáctky, osmnáctky a dokonce ani devatenáctky.
Jak se ukázalo v případě modelů Scénic a Grand Scénic, francouzská automobilka v jejich případě již s ničím jiným než s 20palcovými ráfky nepočítá. Jak nově naznačil šéfdesignér Renaultu Laurens van der Acker, tento krok je dost možná precedentem pro budoucí portfolio značky. Dvacítky dle něj na vozech nejen dobře vypadají, ale zároveň se mohou pochlubit i zlepšením efektivity provozu.
V tomto ohledu se zdá, že se u Renaultu pominuli, neboť velká kola byla vždy spojována s vyšší spotřebou. Důvodem ovšem nebyl průměr ráfku, nýbrž jeho šířka, které následně odpovídala i volba pneumatik. Čím širší gumové válce jsou, tím větší mají trakci ale současně i valivý odpor. Francouzi ale sází spíše na útlost, zmíněné dvacítky obouvají pneumatiky o rozměru 195/55.
Obdobnou či přímo stejnou kombinaci by tedy měly dostat i další modely značky, což podle van den Ackera usnadní práci inženýrům. „Namísto několikerého ladění podvozku či jednoho univerzálního kompromisu budou všechna auta optimalizována pro velká kola.“ Obávat se přitom nemáme ztráty komfortu, jenž je francouzským vozům vlastní, o to se pro změnu má postarat vysoký profil pneu, i při tak velkých ráfcích.
Budoucnost má tedy Renault nalinkovanou hezky, přičemž daný směr mu nejspíše nebude nikdo vyčítat. Tedy až do chvíle, než bude zapotřebí měnit pneumatiky či samotný ráfek. Takový rozměr 195/55 R20 totiž není zrovna obvyklým, což logicky ovlivní cenu i čekací dobu. Levná pak ostatně nebude ani výměna kol, pokud dojde kupříkladu k jejich poškrábání. Nejsme si tedy jisti, zda vidíme tolik výhod, co Renault...
Standardními 20palcovými litými koly se chlubí jak nový Renault Scénic...
...tak i poněkud větší varianta Grand Scénic, které by jakýkoliv menší rozměr definitivně neslušel
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.