Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault vyplatil Caterham, projekt Alpine dotáhne do konce sám
10.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozkol mezi značkami prý neovlivní příchod nového sporťáku v roce 2016. Své vlastní kupé pak nadále chystají i Britové, kteří zřejmě koupili Artegu.
O rozepřích mezi francouzskou a britskou automobilkou jsme v minulosti již informovali, dosud se ovšem počítalo s tím, že Renault i Caterham dotáhnou projekt Alpine společně až do výroby. Dané problémy jsou však zřejmě větší, než se původně tradovalo, a Francouzi tak nyní odkoupili britský podíl s cílem dotáhnout projekt sportovního vozu do konce sami. Obě značky sice zmiňují, že i nadále „zůstávají přáteli, kteří se možná jednou dají dohromady“, ale v tomto případě tipujeme, že si do náruče padnou spíše Václav Klaus s Josém Manuelem Barrosem, než aby spolupráce Renaultu a Caterhamu znovu odstartovala na nějakém budoucím projektu.
Daný rozkol by přitom podle francouzské automobilky neměl vést ke zpoždění vývoje, nový sporťák označovaný jako „kupé pro 21. století“ tak prý v produkční formě skutečně uvidíme v roce 2016. Renault totiž dodává, že venkovní design je již z 90 procent kompletní a do konce léta by navíc měl být hotový rovněž interiér. Pro francouzské odbory pak asi bude dobrou zprávou fakt, že továrnu v Dieppe nečeká propouštění - 300 nových pracovníků totiž bylo převeleno na linky, kde se montuje Clio RS. Mimo to se i nadále počítá, že dané zařízení bude v budoucnu ústředím značky Alpine.
O poznání méně pozitiv je však spojeno s Caterhamem. Britové sice mohou (a budou) používat techniku, kterou vyvinuli společně s Francouzi, přičemž i nadále počítají s vlastní verzí kupé. Zároveň však přiznávají, že budou muset přistoupit k propouštění zaměstnanců v technickém centru v Norfolku. O zahájení prodeje pak raději ani nehovoří, zjevně se tedy počítá se zazším termínem, než je rok 2016.
Zajímavý je pak i šepot v zákulisí. Spekuluje se totiž o tom, že Caterham v tichosti převzal německou značku Artega a pro své kupé bude využívat její platformu, která počítá se zástavbou motoru mezi nápravy. Mimo to by Britům měli připadnout i výrobní lokality. To ovšem neznamená, že by se 1 100 kg vážící kupé s výkonem okolo 300 koní mělo montovat u našich západních sousedů.
Společný francouzsko-britský projekt je minulostí, kupé Alpine i sporťák Caterhamu však světlo světa spatří
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 7 hodinami - Dekádu staré elektromobily zažívají předčasnou smrt v chudobě, majitelka se zbavila Tesly původně za miliony jen za 58 tisíc
před 9 hodinami - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
před 10 hodinami - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera